Ar sunku ATP bandyti visuomeniniuose keliuose? „Uber“ galėtų nemenkai apie tai papasakoti. Didžioji dalis leidimo tokiems testams gavimo problemų kyla iš baimės. Kadangi autonominio vairavimo technologija nauja, kadangi sistemos buvo pakliuvusios į avariją ir t.t., ir pan., žmonės nėra pasirengę visiškai pasitikėti technika.
Tačiau Vašingtono valstijos gubernatorius žvelgia į tai kitu kampu. Gubernatorius Jay Inslee trečiadienį pasirašė vykdomąjį raštą, kuriuo leidžiama bandyti bepiločius automobilius, net jei už vairo nesėdi vairuotojas – žmogus.
Gubernatoriaus oficialiame tinklaraštyje rašoma, kad vykdomuoju raštu leidžiama pradėti bandymus per kitus du mėnesius. Autonominio vairavimo sistemų kūrėjai jau dabar gali pateikti prašymus pilotų programų bandymams valstijos licencijų departamentui.
Panašu, Inslee'iui vairuojantys žmonės atrodo daug pavojingesni už autonominio vairavimo technologijas. „Tvirtai žinau, kad radarai nevažinėja girti ar išsiblaškę,“ – sakė jis „The Seattle Times“.
Vairuojantys žmonės atrodo daug pavojingesni už autonominio vairavimo technologijas.
„Mes, žmonės, tikrai puikiai atliekame daug dalykų, tačiau automobilių vairavimas nebūtinai yra vienas iš jų, palyginti su automatizuotais procesais, kurie yra skaitmeniniai ir nekrečiantys kvailysčių.“
„The Seattle Times“ patvirtina gubernatoriaus prielaidas: „Maždaug 94 procentai automobilių avarijų kyla dėl žmonių klaidų, ir autonominio vairavimo technologijos gali sumažinti sužeidimų skaičių ir išgelbėti daugybę gyvybių.“
Technika sparčiai tobulėja
Daug žmonių mano, kad autonominio vairavimo technologijos vis dar pačioje vystymosi pradžioje ir kad nė viena kompanija dar nepasiekė tikro 5 lygio autonomiškumo. Tačiau tyrimai aiškiai parodė, kad tokie autonominiai automobiliai jau dabar gali labai daug, įskaitant ir keleivių gyvybių gelbėjimą.
Vašingtonas nenori likti tokios žaidimo technologijos panaudojimo nuošalyje.
Save vairuojantys automobiliai galėtų kasmet išsaugoti 300 000–400 000 žmonių, nedarydami žmogiškų klaidų.
„Vašingtono valstija jau dabar yra ATP technologijų lyderė. Mes sveikiname inovacijas ir saugų ATP bandymą ir veikimą“, – pažymėjo Inslee tinklaraštyje.
Išties, save vairuojantys automobiliai galėtų kasmet išsaugoti 300 000–400 000 žmonių, nedarydami žmogiškų klaidų, kurios, skaičiuojama, yra 94 avarijų priežastis. Ir tai tik vienas iš šios technologijos pranašumų. Inslee pridūrė: „ATP gali išsaugoti daugybę gyvybių, atgauti laiką, praleistą spūstyse, pagerinti mobilumą ir būti svarbiu kovos su klimato kaita įrankiu.“ Vašingtone netrukus vyks bandymai, tad likęs pasaulis greitai galės įvertinti šią technologiją.