Didžiausią triukšmą važiuojančiame „Rolls Royce“ skleidžia salono laikrodis – taip anksčiau buvo sakoma apie vieną prabangiausių pasaulio markių. Ir iš tikrųjų dideli varikliai, tingiai dirbdami žemais sūkiais, salone būdavo beveik negirdimi, o minkštos važiuoklės „nuglostydavo“ kelio nelygumus.
Tačiau vidaus degimo variklis niekada nėra visiškai tylus – bėgėjantis girdimi ir visai naujų „Roll Royce“ varikliai. Bet ateitis galbūt bus kitokia.
Visiška tyla, aišku, yra tik šalutinė priežastis, kodėl „Rolls Royce“ turi paruošti elektromobilį. Europos Sąjunga gamintojams jau taiko griežtus reikalavimus, pagal kuriuos kiekvienas gamintojas turi rūpintis vidutine savo parduoto automobilio tarša.
Kol kas „Rolls Royce“, kaip nedaug automobilių kasmet pagaminanti kompanija, gali išvengti problemų (o ir baudas sumokėtų), bet reikalavimai su laiku tik griežtės. Be to, kompanija negali atsilikti nuo laikų – tarp elektromobilių „Rolls Royce“ limuzinai atrodytų senamadiški, jei neturėtų elektrinių versijų.
Ir taip, „Autocar“ šaltinių teigimu, „Rolls Royce“ jau ruošia elektromobilį. Jis kuriamas „BMW i7“ elektrinės sistemos pagrindu ir tikriausiai bus „Phantom“ dydžio modelis. Tie patys gandai tvirtina, kad elektrinis „Phantom“ yra bandomas ne kur kitur, o Vokietijoje. Ir tai nėra keista – britų „Rolls Royce“ technologijų nekuria, nes tuo rūpinasi kompanijos savininkė BMW.
Be to, nors bandomas prototipas iš esmės yra elektrinis „Phantom“, šių bandymų rezultatas turėtų būti visiškai naujas elektromobilis – elektrinis „Rolls Royce“ nebus kažkoks „e-Phantom“ ir net nebus gaminamas ant „BMW i7“ bazės (nors naudos „i7“ elektrinę dalį). Pernai „Rolls-Royce“ užregistravo naują modelio pavadinimą „Silent Shadow“ – greičiausiai taip vadinsis naujasis elektromobilis.
Kada pamatysime elektrinį „Rolls Royce“? Tikriausiai, pirmiausia pamatysime „BMW i7“, kuris turėtų pasirodyti 2022 metais. Tai – didelis BMW sedanas su 100 kWh baterija.
Kaip minėta, šie modeliai bus giminingi tik elektriniais komponentais – jie bus gaminami ant skirtingų bazių ir pasižymės savo markėms būdingu dizainu.
Beje, „Autocar“ šaltiniai teigia, kad elektrinis „Rolls Royce“ turės „gerokai didesnę bateriją nei 100 kWh“ ir tarp įkrovimų nuvažiuos daugiau nei 500 km. Didesnė baterija „Rolls Royce“ tinka, nes tokiems automobiliams kaina nėra svarbi, o ir lengvo sportiškumo iš jų nesitikima. Be to, jie dažnai naudojami itin ilgoms kelionėms.