Naujovė: nuo 2020-ųjų pradės veikti automatinė baudų išrašymo sistema – baus ne tik už viršytą greitį

Planuojama, kad nuo 2020-ųjų vairuotojai baudas gaus greičiau, nebereikės laukti kelis mėnesius ar net ilgiau. Baudos bus skiriamos be pareigūnų įsikišimo – rengiamasi automatizuoti baudų išrašymą. O skiriamos jos bus ne tik už greičio viršijimą, bet ir už šviesoforo ženklų nepaisymą, važiavimą A juosta ir pan. Pažeidimus fiksuos stacionarūs matuokliai, vidutinio greičio matavimo sistemos ir pažeidimų kontrolės sistemos.
Greičio matuoklis
Greičio matuoklis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak Viešosios policijos valdybos veiklos ir prevencijos skyriaus vyriausiojo tyrėjo Donato Bušmos, šiuo metu vyksta parengiamieji darbai, o automatizuotos baudų išrašymo sistemos startas planuojamas nuaidėjus naujametiniams fejerverkams – 2020-ųjų pradžioje.

Tikriausiai kiekvienam vairuotojui opiausias klausimas – kaip veiks ši sistema ir už ką vairuotojai gaus baudas.

Pranešimai apie pažeidimus atkeliaus greičiau

Kaip teigia D.Bušma, dabar nusižengimai apdorojami rankiniu būdu, tad atskirais atvejais vairuotojui pranešimo apie baudą gali tekti laukti ir iki kelių mėnesių. O, įdiegus automatinę tokių nusižengimų informacijos apdorojimo sistemą, pakaks 48 valandų.

Jei iš reikiamų sistemų bus gauti visi duomenys, pranešimai pasieks Lietuvoje gyvenančius vairuotojus per e. pristatymo dėžutę arba elektroniniu paštu, jei asmuo šį elektroninio pašto adresą nurodė valstybės informacinėse sistemose ar registruose, kurie naudojami elektroniniu būdu teikiamoms paslaugoms gauti ar prievolėms įvykdyti.

Pareigūnams gali tekti įsikišti tik tada, jei bus netiksliai nuskaitytas valstybinis numeris ar trumpam sutriks sistemos.

FIMA nuotr./Naujos kartos hibridinis greičio matuoklis fiksuoja ir greitį, ir A juostos pažeidimus
FIMA nuotr./Naujos kartos hibridinis greičio matuoklis fiksuoja ir greitį, ir A juostos pažeidimus

Už ką baus naujoji sistema, o kokius pažeidimus registruos senoviškai

Tik įjungus sistemą, pažeidimų, už kuriuos bus skiriamos baudos, sąrašas bus trumpesnis, o ateityje – ilgės.

„Pradžioje automatiškai baudos bus skiriamos už greičio viršijimą, draudžiamo šviesoforo signalo ignoravimą, A juostos, draudimo, techninės apžiūros, viršsvorio ir kitų specifinių nusižengimų.

Ateityje planuojama plėsti nusižengimų, kurių registravimas ir procesinių dokumentų formavimas vyks automatiniu būdu, sąrašą“, – sako D.Bušma.

VIDEO: Pavojingas autobuso vairuotojo elgesys gąsdino keleivius

Ateityje fiksuos daugiau

Planuojama, kad tai būtų nusižengimai, už kurių įvykdymą automatiškai gali būti formuojami ir siunčiami procesiniai dokumentai Jie yra numatyti Administracinių nusižengimų kodekse:

  • Vandens apsaugos reikalavimų pažeidimas (transporto priemonių važiavimas ar stovėjimas pažeidžiant nustatytus reikalavimus),
  • Lankymąsi miške reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimas;
  • Neteisėtas važiavimas per žolinę dangą, miško paklotę ar vandens telkinių ledu motorinėmis transporto priemonėmis;
  • Transporto priemonių dalyvavimo viešajame eisme reikalavimų pažeidimas (transporto priemonių, kurios nustatyta tvarka neįregistruotos (neperregistruotos) arba be privalomosios techninės apžiūros, vairavimas);
  • Kelio ženklų, žmonių vežimo reikalavimų nesilaikymas ar kitas Kelių eismo taisyklių pažeidimas;
  • Vietinės rinkliavos už naudojimąsi savivaldybių tarybų nustatytomis vietomis automobiliams statyti nuostatuose nustatytos vietinės rinkliavos mokėjimo tvarkos pažeidimas;
  • Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, Kelių eismo taisyklėse nustatyto draudimo lenkti ar įvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą pažeidimas;
  • Važiavimo per geležinkelio pervažas taisyklių pažeidimas;
  • Naudojimosi saugos diržais, vaikų ūgiui ir svoriui pritaikytomis atitinkamos grupės sėdynėmis, motociklininko šalmais tvarkos pažeidimas;
  • Eismo saugumo reikalavimų automobilių keliuose pažeidimas;
  • Transporto priemonių savininkams ar valdytojams nustatyto mokesčio už naudojimąsi keliais nesumokėjimas straipsnyje numatytas administracinis nusižengimas užfiksuotas ne asmens, įtariamo administracinio nusižengimo padarymu, akivaizdoje.

Kaip veiks sistema

Minėti nusižengimai bus fiksuojami stacionariais greičio matuokliais, vidutinio greičio matavimo sistemomis ir daugiafunkcėmis pažeidimų kontrolės sistemomis.

„Gauta informacija patikrinama ir iš kitų sistemų papildoma reikiamais duomenimis ir suformuojamas protokolas, protokolas su administraciniu nurodymu, žodinė pastaba ir (arba) pranešimas Lietuvos Respublikos fiziniam arba juridiniam asmeniui“, – sako D.Bušma.

O visi duomenys bus išsiųsti, kaip jau minėta, elektroninių ryšių priemonėmis.

Mokėjimas nesikeis

D.Bušma pabrėžia, kad visų pirma vairuotojai turi žinoti, kad vairuoti reikia saugiai ir tiktai techniškai tvarkingus automobilius.

„Vairuotojams tiesiogiai automatizavimo sistema palankesnė nėra, jiems palankesnės yra sankcijos Administracinių nusižengimų kodekse. Administracinių nusižengimų kodekse numatoma už pirmą kartą administraciniu nurodymu skirti pusę minimalios baudos, o už antrą kartą – minimalią sankcijoje numatytą baudą“, – sako specialistas.

Paskirtai baudai sumokėti, kaip ir šiuo metu, yra numatyta galimybė jungtis per „Mano VMI“ sistemą, taip pat lieka ir kitos alternatyvos – bankai, elektroninė bankininkystė, „Perlo“ terminalai.

„Baudos už nustatytus pažeidimus skiriamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, šiuo atveju – Administracinių nusižengimų kodeksu. Naujoji sistema bus efektyvesnė: po Kelių eismo taisyklių pažeidimo užfiksavimo momento informaciją asmuo gaus operatyviau“, – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis