Automobiliui visiška bekele į priekį leidžia judėti originalus mechanizmas, – rašo „Za ruliom“. Rotorinę-sraigtinę sistemą sudaro du Archimedo sraigtai, pagaminti iš itin atsparios medžiagos.
Atgaivino po 40 metų
Pirmasis 2,5 keliamosios galios sraigtaeigis ZIL-4904 Rusijoje buvo sukonstruotas dar 1972 m. Jis turėjo pasitarnauti, kai, kosmonautams nusileidus nusileidus į Žemę sunkiai prieinamose vietose, iki jų reikėdavo greitai nusigauti.
Tiesa, iki nepravažiuojamų vietų šiuos sraigtaeigius buvo planuojama gabenti sunkvežimiais. Iš viso XX a. pagaminta 20 tokių transporto priemonių, nebijančių nei pelkių, nei sniego. Tačiau jos buvo naudojamos itin retais atvejais. Todėl projektas pamažu numirė sava mirtimi.
Žemajame Naugarde atgaivintas sraigtaeigis komplektuojamas su rusišku varikliu JAMZ-5344 (galia apie 135 AG) arba baltarusišku MMZ D245.7 (119 AG).
Kaip teigia sraigtaeigio kūrėjai, ši transporto priemonė skirta judėjimui pelkėta vietove arba sniego pusnimis. Panašiai, kaip vokiški „Unimog“ (nors gretinti būtų sunku), šios transporto priemonės gali turėti įvairių priedų: ekskavatoriaus kaušą, manipuliatorių, grunto siurblį ir pan. Taigi jį planuojama panaudoti ne tik pasitinkant kosmonautus, bet ir žemiškesnėse srityse: statybose, melioracijoje, avarinių-gelbėjimo darbų metu.
Bazinėje versijoje – dvivietė kabina, variklio šildytuvas ir vandens pumpavimo siurblys. Sraigtaeigio matmenys: ilgis 5500 mm, plotis 2800 mm, aukštis 2500 mm. Ratų bazė – 3775 mm, prošvaisa – 250 mm.
Ledu šis mechanizmas gali judėti 25 km/val., o vandeniu plaukti – 10 km/val. greičiu.