2013 m. NAMI institutas Rusijos Vyriausybės buvo įpareigotas sukurti vieningą platformą, ant kurios būtų galima konstruoti ne tik limuzinus, bet ir SUV bei autobusiukus. Pirma mintis buvo kurti automobilius Kremliaus vadovams ir jų palydai.
Vėliau sugalvota, kad ant šios platformos pagamintus automobilius galima ir pardavinėti plačiau. Žinoma, už didelius pinigus, kurių kiekis kol kas neįvardijamas.
Projektas užtruko, vėlavo, nes Rusijos automobilių gamintojai patys vieni niekaip negalėjo sukurti tokios platformos. Galiausiai, padedami „Porsche Engineering“, pradėjo šios platformos bandymus. Kiek pinigų į šį abejotinos vertės projektą (vyko daugybė konkursų) sukišo Rusijos valdžia, sunku pasakyti.
Tačiau į projektą „Kortež“ (taip jis vadinosi, kol turėjo tikslą sukurti automobilius Rusijos vadovams) investuota ne mažiau nei 180 mln. EUR.
Galiausiai pavyko, nors ir su pavėlavimu, pagaminti limuziną „Aurus Senat“ prezidento V.Putino inauguracijai praėjusių metų gegužę. Ženevoje pristatytas būtent toks – šarvuotas juodos spalvos modelis „Aurus Senat Limousine L700“ ir kiek mažesnis, skirtas paprastesniems žmonėms, „Aurus Senat Sedan S600“.
Tai rusiškas, vokiškas, ar kiniškas?
Pristatymo metu „Aurus“ astovai sakė, kad tikisi, jog „Aurus“ limuzinai galės konkuruoti su prabangiais „Mercedes“, „Lincoln“ ar kt. Tiesa, savo išvaizda jie šiek tiek primena geriausius europietiškus kūrinius. Tačiau turi ir panašumų su kinų kuriamais automobiliais.
O kas jų viduje? Kokia širdis? Juk buvo nutekinta informacija, kad V.Putinas su D.Medvedevu nuo vokiečių nepabėgo ir „rusišką“ automobilį varo „Porsche“ jėgainė.
Pasak prekinio ženklo „Aurus“ vadovo Franzo Gerhardo Hilgerto, patys rusai tikrai sukūrė automatinę 8 pavarų dėžę. Ir automobilio apdaila, odiniai sėdynių apmušalai taip pat pagaminti Rusijoje. Kiti darbuotojai sakė, kad ir multimedija.
Variklį padėjo kurti „Porsche“
Tačiau pripažino, kad V8 variklį su dviem turbinom ir papildoma elektrine jėgaine padėjo sukurti vokiečiai – jau minėti „Porsche Engineering“.
V8 4,4 l biturbo variklis išvysto beveik 600 AG. Prošvaisa - kaip SUV, net 20 cm (dėl blogų Rusijos kelių). Varomi visi ratai.
Kiti duomenys, taip pat ir kainos, kol kas nepateikiami. O kaip vienas iš automobilių privalumų minima galimybė individualizuoti interjerą. Bet tą siūlo ir kiti gamintojai.
Arba galinių durų apatinė linija. Ji sutampa su automobilio dugno linija. Tokiu būdu važiuojant neišsipurvina slenkstis. Taigi net ne itin geromis meteorologinėmis sąlygomis, pasak F.G.Hilgerto, keleivio kelnės lieka švarios, nes slenkstis apsaugotas nuo dulkių.
Automobilio pavadinimą Aurus sudaro žodžiai Aurum (lot. – auksas) ir Rusija (RUS). Taigi pagaliau „Aurus Senat“ važinės ne tik V.Putinas, bet ir D.Medvedevas. O ar turtingi rusai rinksis „Aurus“, ar patikimus „Mercedes“, „Bentley“, BMW, „Lincoln“, „Rolls-Royce“ limuzinus, parodys laikas.