Taip pat skaitykite: Rusijoje griūna naujų automobilių rinka, įsigyti naudotų beveik neįmanoma
Didieji Vokietijos automobilių gamintojai (kai kurie iš jų turi ir surinkimo gamyklas Rusijoje) jau paskelbė, kad stabdo automobilių tiekimą atstovybėms Rusijoje. Tai – visa „Volkswagen“ grupė („Audi“, VW, „Škoda“, „Seat“, CUPRA), BMW, „Mercedes Benz“. Įkandin pasekė ir kitų šalių gamintojai: „General Motors“, „Jaguar Land Rover“, bendradarbiauti su Rusija atsisako Japonija.
Atrodytų, sankcijomis turėtų džiaugtis vietinis gamintojas „Avtovaz“, nes dabar Rusijos gyventojai turėtų kaip bandeles šluoti rusiškus automobilius, tačiau taip nėra.
Kaip pastebi „Fleet Europe“, geriausiai parduodami modeliai Rusijoje – Hyundai-Kia (380 000 vnt.). Antroje vietoje – AvtoVAZ-Lada (351 000), kuri nuo 2017 m. priklauso „Renault“ grupei.
Tačiau Pietų Korėjos koncernas, nepaisant pastangų plėsti prekybą Rusijoje, prognozuoja šiais metais maždaug 336 084 030 Eur nuostolius dėl ES taikomų ekonominių sankcijų.
Rekordiškai pabrango VAZ automobiliai
Panašiai reaguoja ir „Avtovaz“. Rusijai pradėjus karą Ukrainoje ir įsigaliojus ES sankcijoms (t.y. rekordiškai kritus rublio kursui), Rusijos gamintojas visų VAZ modelių kainą staiga padidino vidutiniškai 30 proc., rašo Rusijos portalas Motor.ru. Tad skirtingi modeliai dabar kainuoja nuo 690 tūkst. rublių iki 1,5 mln. rublių.
Beje, VAZ (LADA) brangsta jau antrą kartą per metus. Patys gamintojai pripažįsta, kad kitas iššūkis – logistikos grandinė, nes detalių iš Vakarų Europos VAZ negaus. Beje, gamyklos Maskvoje konvejeris buvo stabdomas dar vasario 25 d., o Tojatyje gamyba su pertrūkiais vyksta nuolat. Patys rusai žada atnaujinti gamybą kovo 13 d., tačiau dabartinėmis aplinkybės tai neatrodo realu.
Naujausiais „Avtovaz“ duomenimis, nuo kovo 5 d. darbuotojai išleidžiami priverstinių atostogų dėl prastovų mažiausiai 4 dienoms.