Rusijoje griūna naujų automobilių rinka, įsigyti naudotų beveik neįmanoma

Rusijos naujienų portalas „Avtovzgliad“ publikavo rinkos apžvalgą. Jos mintis labai aiški: Rusija netrukus neteks ne tik lizinguojamų lėktuvų, bet liks ir be naujų automobilių. O remontuoti naudotus automobilius bus sudėtinga, nes trūks atsarginių dalių.
„LADA Niva“
„LADA Niva“ / „Scanpix“ nuotr.

Didieji Vokietijos automobilių gamintojai (kai kurie iš jų turi ir surinkimo gamyklas Rusijoje) jau paskelbė, kad stabdo automobilių tiekimą atstovybėms Rusijoje. Tai – visa „Volkswagen“ grupė („Audi“, VW, „Škoda“, „Seat“, CUPRA), BMW, „Mercedes Benz“. Įkandin pasekė ir kitų šalių gamintojai: „General Motors“, „Jaguar Land Rover“, bendradarbiauti su Rusija atsisako Japonija.

„Žaibiškai krentant rublio vertei, perrašomi kainoraščiai, tampa brangu remontuoti ir esamus automobilius“, – rašo Rusijos portalas.

Jei ir toliau taip klostysis situacija, rusai galės užsisakyti nebent kiniškus automobilius arba savus UAZ.

Kaip pastebi „Fleet Europe“, geriausiai parduodami modeliai Rusijoje – Hyundai-Kia (380 000 vnt.). Antroje vietoje – AvtoVAZ-Lada (351 000), kuri nuo 2017 m. priklauso „Renault“ grupei.

Kentės Europos gamintojų investicijos Rusijoje

Rusijoje iš viso veikia 34 automobilių gamyklos. Žinoma, didžioji jų dalis surenka užsienietiškus automobilius arba gauna dalis iš užsienio gamintojų. Tai reiškia, kad šių gamyklų laukia panašus likimas, kaip Rusijos karinio laivo.

Štai „Volkswagen“ Rusijoje surenka šiai rinkai skirtus „Tiguan“, „Polo“ ir „Škoda Rapid“. Taip pat Kalugoje, netoli Maskvos, surenkami „Audi Q7“ ir Q8. Nuo 2007 m. VW į šią gamyklą bei analogišką fabriką Žemajame Naugarde (valdomą kartu su GAZ) investavo milijardą eurų.

Susivienijimas „Stellantis“ Kalugoje per metus pagamina 125 000 automobilių. Daugiausiai – „Peugeot Expert“, „Opel Vivaro“ ir „Citroën Jumpy“.

„Mercedes“ nuo 2019 m. investavo 250 mln. Eur., gamina E-Class bei keletą visureigių modelių.

BMW variklius gamykloje Kaliningrade surenka nuo 1999 m., bendrai su „Avtotor“.

„Ford“ 2001 m. pastatė gamyklą prie Sankt Peterburgo. Tačiau 2019 m. pasitraukė. Savo automobiliais „Ford“ prekiauja per vietinę „Sollers“ atstovybę.

Kelios gamyklos jau sustabdė gamybą, pažymi, „Fleet Europe“, kitos svarsto, kaip įgyvendinti sankcijas, jei liks Rusijoje. Tai objektyvu, nes nutrūko detalių tiekimo grandinė. Tačiau likusiai Europos daliai tokie pokyčiai neturės didelės įtakos, nes automobiliai gaminami vietinei rinkai.

Naudotų automobilių rinka

Taigi dar lieka naudotų automobilių rinka, kurią „Avtovzgliad“ piešia pesimistinėmis spalvomis.

Portalas pažymi, kad prekyba naudotais automobiliais apmirė, skelbimų labai sumažėjo.

„Juk niekas nežino, kas laukia rytoj. Todėl šiuo metu nėra geras laikas keisti automobilį. O jei ir pavyksta skelbimuose rasti padorią transporto priemonę, jos kaina – kosminė. Pardavėjai – salonai ir privatūs asmenys – pakėlė kainas iki 15-20 proc.“, – rašo portalas.

„Rinkos profesionalų sąjungos“ vadovas Vadimas Avdijevas paaiškino, kad kainų kilimą lemia ne tik rublio kurso kritimas, bet ir didžiulis deficitas. Automobilių rinkoje trūko jau pandemijos metu. O dabar, po karo prieš Ukrainą pradžios vasario 24 d., rinka visai susitraukė.

Pasak V.Avdijevo, deficitas didės, kainos augs. Ir tikrai neaišku, kada baigsis didžiulė krizė Rusijos automobilių rinkoje.

Tiesa, automobilių rinkos žinovas sako, kad prekeiviai ieškos, kaip apeiti ES sankcijas, bandys įsigyti automobilių per kitas šalis. Tačiau abejoja, kad Rusijos gyventojai puls pirkti automobilius dėl sparčiai blogėjančios ekonominės padėties. Nuo karo pradžios peržiūrų skaičius autombilinių skelbimų proraluose sumažėjo trečdaliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis