Masinis užsienio gamintojų atsitraukimas iš Rusijos ar gamybos suspendavimas, aukštųjų technologijų embargas labai smarkiai smogė ir naujų, ir naudotų automobilių rinkai. Naudoti vos kelerių metų senumo automobiliai kainuoja tiek, kiek iki karo Ukrainoje kainavo nauji.
O nauji, pvz. rusiška LADA, vidutiniškai pabrango 30 proc.
Trūksta atsarginių dalių
Tačiau naujų ir naudotų automobilių rinkos sąstingis – tik viena medalio pusė. Ne ką mažesnė problema – atsarginių dalių stygius. Nes dar likę komponentai smarkiai pabrango, o daugelio importinių dalių tiekimo grandinė nutrūko.
Rusijos portalas „Avtovzgliad“ svarsto, kaip tokia rinkos situacija pakeis šalies žmonių gyvenimą. Žurnalistų manymu, jau netrukus kiemuose padaugės vagysčių. Bus vagiami ne tik automobilių stiklai, žibintai ir padangos. Planuojama, kad vagys rinkos deficitą gali stengtis sumažinti nuimdami netgi automobilių bamperius, sparnus ir kitas dalis.
Todėl Rusijos vairuotojams primygtinai siūloma kuo greičiau apdrausti automobilius nuo vagysčių.
Ar Rusijoje vis dar apsimoka apdrausti automobilį nuo vagystės?
Tačiau sutrikęs ir draudimo sektorius. Tarkime, civilinės atsakomybės išmokos jau nebegali padengti realių nuostolių. Nes ir rublis nukrito į rekordines žemumas, ir automobilių detalių kainos kosminės.
Artėjant automobilių vagysčių bangai advokatas Ilja Afanasjevas perspėja, kad dukart pabrangus atsarginėms dalims draudikai tikrai neprisiims nuostolių. Tad, tarkime, KASKO išmokos nepadengs kaltininko padarytų nuostolių – kainų skirtumą vis tiek turės padengti pats avarijos kaltininkas.
Todėl, pasak advokato, atėjo metas paskaičiuoti, kas labiau apsimoka: ar susimokėti už gerą automobilio saugojimo aikštelę, ar investuoti į draudimą, kuris nepadengs nuostolių vagystės atveju.
„Vairuotojai juokauja, kad naudotos LADA kainos pavijo Cadillac atsarginių dalių lygį. Bet džiaugiasi, kad jų dar galima gauti ir skaičiuoja, ar verta drausti automobilį“, – rašo „Avtovzgliad“.