Rusijos automobilių gamintojai isterijoje: vien plaktuku elektromobilio nepagaminsi

Iš Rusijos pasitraukus Vakarų Europos automobilių gamintojams, ši šalis nusirito dešimtmečiu į praeitį. Netekusi vakaretiškų technologijų, jų trūkumą bando kompensuoti kiniškų automobilių importu. Tačiau Kremlius liepia gaminti naujus rusiškus elektromobilius ir taip pademonstruoti „šalies technologinę pažangą“.
Kaiyi X3 Pro, kiniškas automobilis
Kaiyi X3 Pro, kiniškas automobilis

Rusijos situacija primena ne vieną istoriją, nutikusią Baltarusijoje prieš keletą metų. Tarkime, kai A.Lukašenka „liepė“ pagaminti baltarusišką elektromobilį arba elektrinį autobusą. O baltarusiai tiesiog adaptavo kinišką prototipą.

Tas pats nutiko ir „kuriant“ motociką „Minsk“. Gamintojai „batiuškai“ nesugebėjo paaiškinti, kas jame baltarusiško.

Rusiška isterija: kaip prikurti elektromobilių

Rusiška „elektrifikacijos“ propaganda, regis, visai nedera su leidimais gaminti neekologiškus automobilius, kurių varikliai iš esmės neatitinka jokio EURO standarto. Tačiau kone visų Rusijos automobilių gamyklų vadovai kartoja, kad jau „tuoj tuoj“ užpildys rinką naujais elektromobiliais.

Iš tikrųjų, kaip praneša „Avtovzgliad“, beveik metus tuščiai iššvaisčiusioms gamykloms rūpi, kaip sumokėti vėluojančias algas darbuotojams – apie naujų technologijų diegimą tik kalbama, bet nedaroma nieko.

Štai Pramonės ministerija žadėjo, kad „Moskvič“ gamykloje elektromobilių konvejeris pajudės 2022 m. Tačiau vietoje to rusai tiesiog įveža išardytus kiniškus automobilius JAC JS4 ir vėl juos surenka. Net ne ant konvejerio, o visai kaip autoservise ant keltuvų.

TAIP PAT SKAITYKITE: Maskva blefuoja: paaiškėjo, kaip surenkamas „naujasis“ automobilis „Moskvič“

Tiesa, „Avtovzgliad“ ironizuoja: o gal elektromobiliai surenkami kur nors požemiuose, katakombose? Nes visa „elektrifikacija“, apie kurią kone kasdien skalambija žiniasklaida, baigiasi tuo, kad „Moskvič 3“ kainoraštyje yra eilutė, kad šį modelį bus galima įsigyti ir su elektros varikliu.

„Avtoror“ atsisakė kosminių planų

Karaliaučiaus gamykla „Avtotor“, iki karo surinkinėjusi BMW bei korėjietiškus KIA bei „Hyundai“, išgyvena gilų sąstingį. Vokiškų automobilių gaminti negali, o korėjietiškų – nelabai apsimoka.

Priminsime, prasidėjus karui, gamyklos vadovai pareiškė, kad išleis keletą naujų modelių, pritaikytų naujoms Rusijos vystymosi sąlygoms. Žadėta per metus pagaminti 50-60 tūkst. elektromobilių ir specialiai tam pastatyti septynias naujas gamyklas.

Tačiau, kai reikėjo imtis konkrečių veiksmų, rusai ir vėl atsigręžė į Kiniją, partneriu pasirinko nedidelį gamintoją „Kaiyi“.

Jis tepagamina 150 000 elektromobilių per metus. Ir ta nėra daug tokiai šaliai. Juolab, kad vidaus rinkoje per metus parduoda 3000 vnt., o kitus eksportuoja į Peru, Libiją, Kuveitą, Iraką ir dabar jau Rusiją...

Todėl naujieji „rusiški“ elektromobiliai iš Karaliaučiaus – tai kiniškas „Kaiyi E5“, (perdarytas golfo klasės Chery Arrizo 7, gamintas iki 2019 m.).

Ateityje Karaliaučiuje bus surenkami dar keli kiniški elektromobiliai: kompaktiniai krosoveriai „Kaiyi X3“ ir „X3 Pro“.

Tai nėra nauji modeliai, jie dar iš tų laikų, kai kinai nemokėjo kurti (kopijuoti) šiuolaikinius primenančių elektromobilių. Taip pat svarbu tai, kad, panašiai kaip ir „Moskvič 3“ atveju, Rusijoje šie automobiliai kainuos brangiau, nei Kinijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis