Rusijos situacija primena ne vieną istoriją, nutikusią Baltarusijoje prieš keletą metų. Tarkime, kai A.Lukašenka „liepė“ pagaminti baltarusišką elektromobilį arba elektrinį autobusą. O baltarusiai tiesiog adaptavo kinišką prototipą.
Tas pats nutiko ir „kuriant“ motociką „Minsk“. Gamintojai „batiuškai“ nesugebėjo paaiškinti, kas jame baltarusiško.
Rusiška isterija: kaip prikurti elektromobilių
Rusiška „elektrifikacijos“ propaganda, regis, visai nedera su leidimais gaminti neekologiškus automobilius, kurių varikliai iš esmės neatitinka jokio EURO standarto. Tačiau kone visų Rusijos automobilių gamyklų vadovai kartoja, kad jau „tuoj tuoj“ užpildys rinką naujais elektromobiliais.
Iš tikrųjų, kaip praneša „Avtovzgliad“, beveik metus tuščiai iššvaisčiusioms gamykloms rūpi, kaip sumokėti vėluojančias algas darbuotojams – apie naujų technologijų diegimą tik kalbama, bet nedaroma nieko.
Štai Pramonės ministerija žadėjo, kad „Moskvič“ gamykloje elektromobilių konvejeris pajudės 2022 m. Tačiau vietoje to rusai tiesiog įveža išardytus kiniškus automobilius JAC JS4 ir vėl juos surenka. Net ne ant konvejerio, o visai kaip autoservise ant keltuvų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Maskva blefuoja: paaiškėjo, kaip surenkamas „naujasis“ automobilis „Moskvič“
Tiesa, „Avtovzgliad“ ironizuoja: o gal elektromobiliai surenkami kur nors požemiuose, katakombose? Nes visa „elektrifikacija“, apie kurią kone kasdien skalambija žiniasklaida, baigiasi tuo, kad „Moskvič 3“ kainoraštyje yra eilutė, kad šį modelį bus galima įsigyti ir su elektros varikliu.
„Avtoror“ atsisakė kosminių planų
Karaliaučiaus gamykla „Avtotor“, iki karo surinkinėjusi BMW bei korėjietiškus KIA bei „Hyundai“, išgyvena gilų sąstingį. Vokiškų automobilių gaminti negali, o korėjietiškų – nelabai apsimoka.
Priminsime, prasidėjus karui, gamyklos vadovai pareiškė, kad išleis keletą naujų modelių, pritaikytų naujoms Rusijos vystymosi sąlygoms. Žadėta per metus pagaminti 50-60 tūkst. elektromobilių ir specialiai tam pastatyti septynias naujas gamyklas.
Tačiau, kai reikėjo imtis konkrečių veiksmų, rusai ir vėl atsigręžė į Kiniją, partneriu pasirinko nedidelį gamintoją „Kaiyi“.
Jis tepagamina 150 000 elektromobilių per metus. Ir ta nėra daug tokiai šaliai. Juolab, kad vidaus rinkoje per metus parduoda 3000 vnt., o kitus eksportuoja į Peru, Libiją, Kuveitą, Iraką ir dabar jau Rusiją...
Todėl naujieji „rusiški“ elektromobiliai iš Karaliaučiaus – tai kiniškas „Kaiyi E5“, (perdarytas golfo klasės Chery Arrizo 7, gamintas iki 2019 m.).
Ateityje Karaliaučiuje bus surenkami dar keli kiniški elektromobiliai: kompaktiniai krosoveriai „Kaiyi X3“ ir „X3 Pro“.
Tai nėra nauji modeliai, jie dar iš tų laikų, kai kinai nemokėjo kurti (kopijuoti) šiuolaikinius primenančių elektromobilių. Taip pat svarbu tai, kad, panašiai kaip ir „Moskvič 3“ atveju, Rusijoje šie automobiliai kainuos brangiau, nei Kinijoje.