Nors Rusijos propaganda trimituoja, kad šalies automobilių pramonė kone klesti, iš tikrųjų vaizdelis visiškai priešingas.
Panašu, kad, užuot dirbę automobilių fabrikuose, koncerno „Avtotor“ Karaliaučiuje darbuotojai versis daržininkyste. Ir ne tik pavasarį – toks laisvalaikio derinimas su darbu gali užtrukti, tol, kol tęsis krizė. O ją paaštrino Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir po to šaliai agresorei pritaikytos ekonominės sankcijos.
Taigi 1949 m. pokario istorija kartojasi dabar. „Avtotor“, iki karo surinkinėjusi BMW bei korėjietiškus KIA bei „Hyundai“, išgyvena gilų sąstingį. Vokiškų automobilių gaminti negali, o korėjietiškų – nelabai apsimoka.
Kaip pabrėžia „Avtotor“ vadovas Vladimiras Ščerbakovas, jei anksčiau jūrinio konteinerio pristatymas iš Busano į Karaliaučių jūra bei geležinkeliu nuo Vokietijos kainavo 4450 dolerių, dabar ta pati paslauga brangsta iki 20 000 – 25 000). Nes visą kelią laivai į Rusiją priversti plaukti jūra.
Šį kainų skirtumą, be abejo, turi sumokėti galutinis vartotojas. Todėl KIA ir „Hyundai“ brangsta dešimtimis procentų. Kitaip tariant, Karaliaučiaus gamyklą ištiko kompleksinė krizė, o darbuotojai išleidžiami atostogų. Analogiška situacija ir Sakt Peterburgo gamykloje. Todėl „Avtotor“ nusprendė kompensuoti savo darbuotojams prastovas ir skirti 10 a. sklypus užmiestyje, skirtus daržininkystei.
Šiam tikslui gamykla įsigijo du žemės sklypus, kurių plotas – 300 ha. Traukdami burtus žemės ūkio skypelius išsidalijo 168 darbuotojai.
Darbuotojams taip pat siūloma įsigyti bulvių sėklos, nes „Hyundai“ ir KIA gamyba, jei ir vyks, bus nepastovi. „Avtotor“ neslepia, kad šiemet prastovos neišvengiamos, todėl darbuotojams teks daug laiko praleisti ravint daržus.