„Dabartinėje situacijoje, kai įsigyti naujo automobilio Rusijoje beveik neįmanoma, transporto priemonių ieškoma pagal skelbimus. Tačiau antrinėje kainos šoktelėjo iki neregėtų viršūnių“, – rašo „Avtovzgliad“.
Leidinys remiasi ekspertų paskaičiavimais, kad pirmajame metų ketvirtyje skirtingų markių kainos antrinėje rinkoje šoktelėjo 20-50 proc. Vertinant metų pokytį – 39-75 proc.
Iš esmės Rusijoje juntama ta pati krizė, kaip ir visoje Europoje, tik gerokai jautriau dėl taikomų sankcijų. Juk, trūkstant naujų automobilių, logiška, kad mažėja pasiūla ir naudotų transporto priemonių rinkoje.
Rusijos valstybinio banko ir banko „Otkrytijie“ ekspertai pateikia konkrečius pavyzdžius. Mažas biudžetinis automobilis „Volkswagen Polo“ pabrango itin daug – 60,4 proc. per metus arba 49 proc. per ketvirtį.
Kalugoje, pasitelkus vakarietiškas technologijas, gamintas „LADA Granta“ brango 59,5 proc. „Škoda Rapid“, „LADA Vesta“, „Hyundai Solaris“ ir „Kia Rio“ kainos pašoko 40—45 proc. per metus.
Vadinamoje „Golfo“ klasėje labiausiai brango „Škoda Octavia“ (69 proc. per metus, 45 proc. ketvirtyje) „Kia Ceed“ kainos augimas – atitinkamai 42 proc. ir 17 proc.
Be jau išvardytų modelių į labiausiai brangstančių naudotų automobilių TOP20 patenka „Mitsubishi Outlander“, „Kia Sportage“, „Toyota RAV4“, BMW X5 ir „Renault Captur“. Šioje grupėje kainų dinamika 39-46 proc.