Rusijos propaganda žada atkurti ne tik „Moskvič“, bet ir „Zaporožec“. Atspėkite, kur jį žada gaminti?

Propaganda, kitaip Rusijos automobilių pramonės planų nepavadinsi. Maskvos municipalitetui perėmus buvusią „Renault Russia“ gamyklą, buvo iškilmingai pareikšta, kad šalies agresorės rinka bus pripildyta nebrangių „Moskvič“. Tačiau netrukus Rusijos žiniasklaida mestelėjo naują perliuką – gamins ir ukrainietišką „Zaporožec“.
ZAZ-965
ZAZ-965 / 15min.lt archyvo nuotr.

Tokiais pareiškimais svaidomasi ne šiaip sau. Visų pirma, kaip jau rašė 15min, Rusijos automobilių pramonė grįžta jei ne į „akmens amžių“, tai bent jau į 8-ąjį XX a. dešimtmetį. Ji tesugeba pagaminti karbiuratorinius automobilius be saugos pagalvių ir multimedijų. Arba, kaip rodo istorija, galiausiai nugriauna automobilių gamyklas (nes nekokybiškų transporto priemonių pirkėjams nereikia, be to, šlubuoja vadyba) ir pastato daugiabučių kvartalus (nes taip lengviau įsisavinti pinigus).

Pavyzdžių toli ieškoti nereikia: KAMAZ svarsto gaminti 1976 m. modelį, o namai stovi buvusių ZIL ir AZLK (Moskvič) gamyklų vietoje.

Tačiau propagandos pagyras reikėtų vertinti kritiškai. Nes, paskelbusi apie „Moskvič“ atgimimą, Rusijos žiniasklaida čia pat mesteli versiją, kad, galbūt, tai bus visai ne rusiškas, o kiniškas elektromobilis. Tik vadinsis „maskvietis“.

O elektromobilį gamyklos valdžia rinktųsi dėl to, kad „Rusija gamina daug elektros“. Susidūrę su įkrovimo infrastruktūros problemomis EV vairuotojai, be abejo, supranta, kad tai, švelniai tariant, nepakankama priežastis eiti elektros keliu.

Bet grįžkime prie minties gaminti ZAZ arba „Zaporožec“. Kokia Rusijos logika? Pasirodo, kaip rašo „Avtovzgliad“, Rusijos rinkai nepakaks vien „Moskvič“. Todėl pirkėjams reikia pasiūlyti daugiau automobilių, primenančių „senus laikus“.

Tačiau didžiausias akibrokštas šiame propagandiniame žaidime – rusų idėja automobilį gaminti Zaporižioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis