Rusiškas „Šerpas“ važiuoja praktiškai viskuo – uolomis, smėlio kopomis, sniegu, ledu, vandeniu. Bene vienintelis paviršiaus horizontalaus paviršiaus tipas, kuriuo šis nykštukas neproporcingai dideliais ratais negalėtų pavažiuoti yra, ko gero, skysta lava.
Galima sakyti, jog didžiąją dalį šio visureigio sudaro kaip tik jie – ratai. Keturi, tačiau milžiniški – „apauti“ savaime prisipučiančiomis padangomis su kastuvėlių formos į vikšrus labai panašiu protektoriumi, kuris nepriekaištingai kabinasi ir į kelyje pasitaikiusias 70 cm aukščio kliūtis.
„Sherp ATV“ – Sankt Peterburgo mechaniko Aleksejaus Garagšijano kūdikis. Konstruktoriaus specializacija – netradiciniai tradicinių visureigių persikūnijimai. Pavyzdžiui, prieš „Šerpą“ A. Gargašijanas suprojektavo ypač plūdurų ir ne mažiau įspūdingą visureigį „Cheburator“ (apie jį – kiek vėliau), kurį konstruojant ir kilo mintis kurti kėbulinį mini-visureigį.
Tačiau grįžkime prie „Šerpo“ ir jo ratų. Jie išsiskiria ne tik įspūdingu dydžiu, bet ir... netikėtai mažu slėgiu. Kitaip tariant, milžiniškos padangos be kamerų pripūstos ypač „minkštai“. Vos 3,4 metro ilgio nykštukui tokie ratai (jų matmenys – 1600 х 600 х 25) yra tas pats, kas tankui vikšrai. O ir sukasi jie tam tikrose situacijoje tanko vikšrų principu – jų sukimasis sulėtėja ar išvis užsiblokuoja toje pusėje, į kurią ketinama atlikti posūkį.
Keistos išvaizdos automobilyje įdiegta vandens drenavimo sistema, kuri sausina į kėbulą patekusį vandenį tada, kai 1,3 tonos sveriantis „Šerpas“ atsiduria vandenyje. Kėbulo aukštis (įskaitant ir važiuoklę) – 2,3 metro, kėbulo plotis – 2,5 metro. Kabinoje gali važiuoti 2 žmonės. „Nykštukas-monstras“ valdomas irgi kaip vikšrinis traktorius ar tankas – vairalazdžių svirtimis.
Įspūdinguosius ratus suka 4 cilindrų, tik 1,5 litro darbinio tūrio ir tik 44 a.g. japoniškas turbodyzelinis variklis Kubota V1505-t. Maksimalus „Šerpo“ greitis sausuma – 45 km/val., minimalus – 1,5 km/val., kreiserinis greitis vandenyje – 6 km/val.
„Šerpo“ konstruktorių brigada mėgina savo kūrinį pristatyti kaip darbinę transporto priemonę, skirtą ypač sunkiai išvažiuojamoms teritorijoms. „Šerpais“ būtų galima gabenti žmones, įrankius, įrangą į neaukštus kalnus, prie atokių elektros tiekimo linijų mazgų, pelkėtomis vietovėmis.
Beje, rusai siūlo dviejų modelių „Šerpus“. Vienas jų (su medžiaginiu tentu vietoj stogo, be valytuvų ir šildytuvų) kainuoja 65 tūkst. dolerių. Metalinio kėbulo modelis, pavadinimu „Kung“ kainuoja nuo 70 tūkst. dolerių.
2010 m. A. Gargašijanas sukūrė ne mažiau įspūdingą visureigio be kėbulo versiją, kurią šmaikščiai pavadino „Kūlverstatoriumi“ (autentiškai – „Čeburatoriumi“, „Cheburator“) – Kūlverstuko („Čeburaškos“) ir Terminatoriaus hibridu. Važiavimui pelkėmis ypač tinkantis neskęstantis ratuotis įsibėgėdavo iki 40 km/val. Kaip tik po jo konstruktoriui ir kilo mintis projektuoti „Šerpą“.