Šiandien Europos keliais važinėja apie 175 tūkst. internetu susietų „Volvo“ sunkvežimių. Nemažai iš jų jau šiandien iškilus techninės priežiūros poreikiui patys gali susisiekti su serviso centru, o tam tikri darbai gali būti atlikti ir nuotoliniu būdu. Bet tai tik pradžia.
„Pavyzdžiui, jau po kelerių metų sunkvežimis galės pats stebėti savo būklę realiuoju laiku. Tai leis užtikrinti patogesnį ir greitesnį serviso paslaugų tiekimą, o tai – savo ruožtu – garantuos didesnį vairuotojų, serviso centrų ir transporto įmonių darbo našumą", – sako Hayderis Wokilas, „Volvo Trucks“ kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius.
Ateityje sunkvežimis leis dar labiau palengvinti serviso darbų planavimą, nes pats rezervuos remonto paslaugas ir, jei tai bus reikalinga – taip pat ir konkrečius technikus atitinkamiems darbams atlikti bei remonto dalis. Remonto darbus bus galima atlikti atsižvelgiant į sunkvežimio darbo grafiką.
„Serviso paslaugų teikimo laikas bus sinchronizuotas su sunkvežimio darbo grafiku. Remonto darbai bus užsakyti artimiausiame serviso centre tuo metu, kai sunkvežimis stovės, pavyzdžiui, nakties metu ar tuomet kai vairuotojas privalės ilsėtis dėl darbo ir poilsio režimo reikalavimų. Dėl internetinės sąsajos sunkvežimis kai kuriuos nesudėtingus remonto darbus galės atlikti pats“ – pažymi Hayderis Wokilas.
Rytojaus sunkvežimis taip pat pasiūlys daugiau lankstumo. Kadangi jungiamumo internetu galimybės nuolat tobulinamos, sunkvežimius bus galima dar geriau pritaikyti individualiai jų veiklos sričiai, o tai įgalins efektyvesnę gabenimų veiklą.
„Nauja sunkvežimių karta bus dar labiau personalizuota ir dar geriau pritaikyta kiekvieno vežėjo poreikiams bei vairuotojo važiavimo stiliui. Jis taip pat galės atsinaujinti savo parametrus, geriau prisitaikyti specifinėms gabenimo užduotims“, – paaiškina Hayderis Wokilas.
Svarbiausia prielaida siekiant panaudoti visus jungiamumo internetu privalumus yra didelio duomenų kiekio surinkimas.
Pasak Pero Adamsono, „Volvo Group Telematics“ strategijos ir verslo vystymo direktoriaus, šiandieniniai sunkvežimiai atkartos tendencijas, kurias per pastaruosius kelerius metus parodė išmaniųjų telefonų rinka. Automobilių pramonėje dabar kalbama apie „Išmaniojo įrenginio ant ratų evoliuciją“.
Netolimoje ateityje sunkvežimiai galės patys bendrauti su kitais eismo dalyviais bei kitais išmaniaisiais įrenginiais, pavyzdžiui – dviratininkų šalmais ir tokiu būdu sumažins avarijų bei neplanuotų prastovų riziką
„Netolimoje ateityje sunkvežimiai galės patys bendrauti su kitais eismo dalyviais bei kitais išmaniaisiais įrenginiais, pavyzdžiui – dviratininkų šalmais ir tokiu būdu sumažins avarijų bei neplanuotų prastovų riziką", – apibendrina Peras Adamsonas.
„Nuolat prisijungęs prie interneto ateities sunkvežimis galės pats stebėti eismo sąlygas ir pasirinkti tinkamiausią maršrutą atsižvelgdamas į eismo spūstis ar kelio darbus", – tęsia Peras.
Nors nemaža technologijų dalis įgyvendinant ateities sunkvežimio viziją egzistuoja jau šiandien, dar praeis šiek tiek laiko kol viskas bus įgyvendinta praktikoje. „Didžiausias iššūkis yra efektyviai panaudoti didžiulį, iš sunkvežimių gaunamų duomenų srautą. Be to, visame pasaulyje dar turi būti tobulinama bevielių sąsajų infrastruktūra, kuri leistų naujos kartos transporto priemonių viziją paversti kasdienine realybe", – sako Hayderis Wokilas.
Keturios ateities transporto pramonės tendencijos
1. Išmaniosios paslaugos
Ateities sunkvežimiai jau per kelerius ateinančius metus galės ne tik pasirūpinti gedimų prevencija, bet ir geriau suprasti kodėl gedimai įvyksta bei, svarbiausia, sužinoti tai anksčiau nei sunkvežimis sugenda. Sunkvežimis galės pats susitaisyti kai kuriuos smulkius gedimus ir įspėti bei rezervuoti techninę pagalbą dar prieš iškylant problemai.
2. Mažesnė administracinė našta
Ateityje sunkvežimio priežiūra pareikalaus daug mažiau administracinių išteklių, kadangi su dauguma užduočių sunkvežimis susidoros pats, pavyzdžiui – užsisakys remontą, atsisiųs ir įsidiegs atnaujintą programinę įrangą.
3. Susietieji įrenginiai
Ateityje dauguma mus supančių gaminių: laikrodžiai, švarkai ir šalmai galės patys, bendrauti tarpusavyje, suteikdami mums papildomą tokio apsikeitimo informacija vertę. Pavyzdžiui ateities rankinis laikrodis galės ne vien rodyti laiką, bet ir matuoti vairuotojo pulsą ir, esant reikalui, įspėti savininką ar netgi aktyvuoti automatinę vairavimo sistemą.
4. Pritaikymas pagal poreikius
Kuo daugiau sunkvežimio gamintojas turi informacijos apie vairuotoją ir vežėją, tuo lengviau pritaikyti sunkvežimį pagal vairuotojo vairavimo įpročius ir eksploatacijos sričiai.