„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Šalčiausia kelionė motociklu: kaip jį paruošti, kad „nesustotų širdis“

Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui, bet ir jo žirgui. Esant tokiems šalčiams neveikia jokie įprasti mechaniniai komponentai, užšąla benzinas ir net metalas lūžta. Kad kasdienis Karolio motociklas galėtų dirbti atšiauriausiomis sąlygomis, pranešama, jog jam buvo atlikta per 40 patobulinimų.
Karolio Mieliausko motociklas
Karolio Mieliausko motociklas / Egidijaus Babelio nuotr.

Važiuos senu motociklu

Karolis Mieliauskas į atšiauriausią kelionę leisis senutėliu 2008 metų gamybos vieno cilindro „Yamaha XT660Z Tenerre“ motociklu. Nuotykių ieškotojas sako, kad apie naują, modernų ir komfortišką plieninį žirgą jis nė negalvojo ir užsispyrė keliauti tuo pačiu motociklu, kuriuo apkeliavo kone visą Europą, Aziją, kuriuo praėjusią žiemą važinėjo užšalusiu Baikalo ledu.

„Aš noriu keliauti su kuo labiau man pažįstama technika. Dėl to ir pasirinkau savąjį 2008 metų gamybos motociklą. Svarbu sėdėsena, prie kurios esu pratęs, svarbu, kaip saugiai jausčiausi jį vairuodamas, svarbu, kad jausčiau sukibimą su kelio danga“, – aiškino K.Mieliauskas.

Egidijaus Babelio nuotr./Karolio Mieliausko motociklas
Egidijaus Babelio nuotr./Karolio Mieliausko motociklas

Karolis, kad apsisaugotų nuo kaulus stingdančių šalčių, kelionės metu važiuos apsivilkęs bent 6 atšiauriausioms oro sąlygoms pritaikytų drabužių sluoksnius. Vis tik 40, 50 ar net didesnis šaltis pavojingas ne tik žmogaus kūnui, bet ir mechaniniams komponentams. Sibire nesutiksite standartinio, neperdaryto automobilio, mat esant tokiai temperatūrai gali užšalti net benzinas, alyva, metalas sustingsta taip, kad gali sutrūkti it stiklas, tad ir motociklui reikėjo tam tikro paruošimo.

Speigui atlikyti – 40 modifikacijų

„The coldest ride“ kelionės technikas Jurgis Dzvonkus skaičiuoja, kad per kelias savaites „Yamaha“ motociklui atliko per keturias dešimtis įvairiausių modifikacijų.

„Svarbiausia, kad technika veiktų tokiame šaltyje. Iš stiklo pluošto specialiai šiam motociklui pagaminome variklio skydus, į juos įdėjome papildomą izoliacinę medžiagą, kad variklis gebėtų išlaikyti darbinę temperatūrą. Taip pat sumontavome temperatūros daviklį, kad ją galėtume sekti realiame laike. Į variklį pilsime taip pat nestandartinę, o labai skystą alyvą, pritaikytą atšiaurioms sąlygoms. Skysta alyva bus užpildyti ir amortizatoriai, tad tikimės, kad jie bent šiek tiek veiks spaudžiant Sibiro speigui“ – didžiausius pokyčius įvardijo J.Dzvonkus.

Kelionės iš Jakutsko į Oimiakoną metu motociklas bus apautas dygliuotomis „Mitas“ motociklų padangomis. Komanda į ekspediciją vešis du jų komplektus – vieną skirtą žvyrkeliams, sniegu padengtiems keliams su trumpesniais dygliais, kitą – skirtą bekelei su aukštesniais dygliais.

„Taip pat pakeitėme visus guolius. Užsakėme aviacinius, kurie atsparūs net iki –50 laipsnių temperatūroms, galbūt ir žemesnėms, mat standartiniai pradeda strigti vos termometro rodmenys nukrenta žemiau –20 laipsnių žymos“, – pridėjo technikas Jurgis.

VIDEO: Karolis Mieliauskas savo motociklą paruošė kelionei atšiauriomis sąlygomis

Dėmesys ne tik technikai, bet ir komfortui

Ruošdami motociklą šalčiausiai kelionei meistrai taip pat skyrė daugiau dėmesio papildomam Karolio komfortui. Sumontuotas didesnis stiklas nuo vėjo, šildomos rankenėlės, rankenėlių kapišonai, saugantys motociklininko rankas nuo vėjo, nes rankos – labiausiai šalčio pažeidžiama kūno dalis. Pakeistas ir prietaisų valdymo skydelis: jame sumontuoti jungikliai rankenų ir drabužių šildymui, lempų įjungimas, įvairiausių temperatūrų rodmenys.

„Man bus svarbu matyti vandens temperatūrą, ar nekaista, ar nešąla variklis, svarbu matyti termometrą, kokia tuo metu bus temperatūra lauke. Šis dalykas svarbesnis asmeniškai man, ne technikai. Jis skirtas savistabai save analizuoti, stebėti, kokius sprendimus priima protas matydamas, kad važiuojame 50 laipsnių šaltyje“, – aiškino K.Mieliauskas.

Egidijaus Babelio nuotr./Karolio Mieliausko motociklas
Egidijaus Babelio nuotr./Karolio Mieliausko motociklas

Galiausiai, motociklas bus aprūpintas ir papildomais aksesuarais, padėsiančiais klajoti gūdžiose Sibiro platybėse: tai papildomi LED žibintai, papildomi lankai saugumui užtikrinti ir kaip sako komandos technikas Jurgis Dzvonkus – specialiai pagal užsakymą pagaminta „Akarpovič“ išmetimo sistema.

„The coldest ride“ kelionė vasario 4 dieną prasidės Jakutske. Nuo šalčiausio pasaulyje didmiesčio Karolis ir jį lydinti komanda keliaus 1000 km į šiaurę, į Sibiro gilumą iki šalčiausios apgyvendintos vietos žemėje – Oimiakono kaimo, kuriame praėjusio amžiaus pradžioje buvo užfiksuota –71,2 laipsnių pagal Celsijų temperatūra. Kelionė truks maždaug savaitę, o ją bus galima sekti portale 15min arba projekto internetiniame puslapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“