01 17 /21:17

Tinka norvegams, tiks ir lietuviams: ekspertas papasakojo apie elektromobilių vairavimą šaltą žiemą

Didžiausią santykinę dalį elektromobiliai užima Šiaurės šalyse – pavyzdžiui, Norvegijoje lengvųjų automobilių dalis jau užima daugiau nei 20 proc. autoparko. Lietuvą užklupusios žieminio šalčio bangos taip pat nėra kliūtis keliauti elektromobiliu. Vis dėlto egzistuoja tam tikrų niuansų, į kuriuos elektromobilių vairuotojai privalo atsižvelgti, jei nenori sustoti kelyje už daugybės kilometrų nuo įkrovimo taško.
Elektromobilio įkrovimas
Elektromobilio įkrovimas / Shutterstock nuotr.

Užvesti elektromobilį šaltu oru lengviau nei įprastą

Elektromobilis, kaip ir paprastas automobilis, naudoja 12 V akumuliatorių, kuris užvedimo metu naudojamas įjungti visas sistemas, taip pat ir „didžiąją“ bateriją. Jeigu akumuliatorius nusėdęs, neužkursite nei dyzelinio, nei elektromobilio, nurodo elektromobilių specialistas, tinklaraščio „100 procentų elektrinis“ autorius Dainius Jakas.

„Bet elektromobilio „užkūrimui“ reikia nedaug energijos – akumuliatoriumi įjungiami kontaktoriai, kurie „atidaro“ didžiąją bateriją. Todėl tos jėgos iš 12 V akumuliatoriaus reikia gerokai mažiau. Net jeigu ir silpnas akumuliatorius, jis vis tiek įsijungs. Užkūrimas yra paprastesnis, lengvesnis, tikrai yra didesnė tikimybė, kad prie -20, -15 laipsnių šalčio elektromobilis jūsų nepaves“, – skirtumą nurodo ekspertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų