Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sąrašas: dėl kokių trūkumų automobiliai dažniausiai nepraeina techninės apžiūros

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistai atkreipia dėmesį, kad keliuose važinėjančių techniškai netvarkingų, grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančių automobilių skaičius yra vis dar nemažas.
Techninė apžiūra
Techninė apžiūra / Algimanto Brazaičio nuotr.

Per šių metų pirmąjį ketvirtį policijos pareigūnų ar draudikų sprendimu techninės apžiūros galiojimas dėl reikalavimų neatitikimų anuliuotas 264 transporto priemonėms.

Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, apie savo automobilio technines problemas nieko nenutuokiančių ar jų nesureikšminančių vairuotojų šiemet buvo ketvirtadaliu mažiau, tačiau techninių apžiūrų įmonių specialistų kartu su policijos pareigūnais rengiamos patikros akcijos rodo, kad tokių vairuotojų dalis yra dar didelė. Netvarkingų transporto priemonių skaičius patikrų metu nuolat svyruoja apie 40 procentų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

„Transeksta“ duomenimis, net prieš privalomus apsilankymus techninių apžiūrų centruose pašalinti visus gedimus ir pirmu bandymu įveikti kontrolierių barjerą sugeba tik apie pusė visų mašinų savininkų.

Dažniausiai randami automobilių trūkumai techninių apžiūrų stotyse

Dažniausiai kontrolierių aptinkamų trūkumų trejetukas – nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai (apie 15 proc. visų į technines apžiūras atvykstančių automobilių), netvarkinga pakabos sistema (apie 15 proc.), netvarkinga stabdžių sistema (apie 14 proc.). Kiti dažniau pasitaikantys trūkumai yra susiję su padangomis, teršalų išmetimo, saugumo sistemos elementais.

„Transeksta“ specialistų manymu, transporto priemonių techninė būklė yra vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių didelį avaringumą šalies keliuose, tik tiriant eismo įvykius dažnai yra daug paprasčiau priskirti nelaimę pernelyg dideliam greičiui nei, tarkim, vairuotoją apakinusiems priešais važiavusio automobilio prastai sureguliuotiems žibintams, netvarkingoms padangoms ar stabdžiams.

Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje vidutinis lengvųjų automobilių amžius yra 14 metų, „Transeksta“ ekspertai ragina vairuotojus dažniau pasitikrinti savo transporto priemones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų