„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 08 02 /12:31

Saulius Skvernelis kritikuoja ministeriją: visuotinio automobilių mokesčio nebus, bet yra papildomų sąlygų

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad visuotinio automobilių mokesčio ši vyriausybė taikyti neketina, bet gali atsirasti registracijos mokestis taršiems automobiliams, nors konkretūs terminai dar nenumatyti. Ministras pirmininkas kartu sukritikavo Aplinkos ministerijos parengtą oro taršos mažinimo planą. 
Taršos matavimas
Taršos matavimas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Visuotinio automobilių mokesčio mūsų Vyriausybėje tikrai nebus. Dar kartą pakartosiu: mes turėsime ateityje galvoti, kad gyventojams nebūtų paskatos registruoti labai senus ir taršius automobilius. Gali būti registracijos mokestis, bet tokiu būdu mes irgi darysime žingsnius, kad gyventojai turėtų galimybę ir paskatą įsigyti nebūtinai naują automobilį – bet naujesnį, mažiau taršų automobilį“, – „Žinių radijui“ sakė S.Skvernelis.

Pasak premjero, Aplinkos ministerijos parengtas planas yra visiškai nediskutuotas ir nepasieks Vyriausybės.

Sukritikavo ministerijos taršos mažinimo planą

„Tas oro taršos mažinimo planas yra visiškas „oras“. Aplinkos ministerija, nežinau, kokių paskatų vedina, pasidarė tą planelį. Jis nėra net preliminariai aptartas Vyriausybėje. Jis ne tai kad yra diskutuotinas – labai švelnią poziciją sakau, kai kurios pozicijos yra visiškai nesuprantamos. Galiu pasakyti, kad šis planas Vyriausybės nepasieks“, – tikino S. Skvernelis.

Aplinkos ministerija praėjusią savaitę registravo oro taršos mažinimo iki 2030 metų planą. Visoms jame numatytoms priemonėms įgyvendinti gali prireikti 254 mln. eurų.

Plane daug dėmesio skiriama transporto sektoriui. Nurodoma, kad nuo 2020 metų miestuose ar jų dalyse dyzelinių automobilių eismą apribojusios Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio savivaldybės galėtų tikėtis finansinės paramos.

Nacionalinio oro taršos mažinimo plano įgyvendinimo priemonių plane nurodoma, kad nuo 2020-ųjų metų lengvieji automobiliai būtų apmokestinami pagal jų taršos lygį, o mokestį mokėtų transporto priemonių savininkai. Be to, nuo 2021 metų yra numatytos finansinės paskatos asmenims, įsigyjantiems ekologiškus automobilius.

Plane nurodoma, jog Vyriausybė nacionalinį oro taršos mažinimo planą turėtų patvirtinti iki šių metų pabaigos ir iki kitų metų balandžio jį pateikti Europos Komisijai (EK). Vėliau jis turės būti atnaujinamas bent kas ketverius metus.

Aplinkos viceministras: oro taršos planas yra diskusinis dokumentas

Premjerui sukritikavus Aplinkos ministerijos parengtą oro taršos mažinimo planą, aplinkos viceministras Martynas Norbutas sako, jog tai tėra diskusinis dokumentas ir jis keisis prieš pasiekdamas ministrų kabinetą.

M.Norbuto nuomone, ministerija elgiasi skaidriai iš anksto visuomenei pateikdama oro taršos mažinimo plano projektą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Martynas Norbutas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Martynas Norbutas

„Mes jau ne pirmą klausimą iškeliame viešai diskusijai toli gražu iki sprendimų priėmimo. Planas, kuris dabar aptarinėjimas, yra juodraštinis variantas, skirtas institucijoms pateikti pastabas. Spalio mėnesį mes turėsime viešas diskusijas su visuomene. Jis bus pakoreguotas, papildomai derinamas tarp institucijų, tada keliaus į Vyriausybę diskusijoms ir pritarimui“, – BNS teigė viceministras.

Anot jo, tikimasi, kad Seime šis projektas bus priimtas 2019 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“