Elektriniuose sunkiasvoriuose montuojamos 624 kWh baterijos suteiks papildomą impulsą verslui rinktis tvarias transporto priemones: vežėjai nuo šiol galės rinktis ir mieste naudoti skirtus, ir regioniniams pervežimams pritaikytus elektrinius sunkvežimius su kėbulais bei vilkikus. Tai – didelis žingsnis tvarios transporto sistemos link.
Prilygsta įprastiems sunkvežimiams
Naujos kartos „Scania“ elektriniai sunkvežimiai sukurti remiantis kertiniais įmonės principais, kaip antai, plačiomis pritaikymo galimybėmis, tvarumu ir kuo mažesnėmis eksploatacijos išlaidomis. Pagal šiuos rodiklius šie modeliai prilygsta įprastiems sunkiasvoriams ir netgi gali būti už juos pranašesni. Drauge su naujausiais elektriniais sunkvežimiais „Scania“ taip pat siūlo ir visas susijusias paslaugas, įskaitant įkrovimo įrangą, finansavimą, draudimą ir techninę priežiūrą.
Naujieji sunkvežimiai yra svarbus papildymas greta iki šiol siūlytų hibridinių modelių ir 2020 m. pristatytų dirbti miesto sąlygomis skirtų elektrinių sunkiasvorių. Dabar klientams galime pasiūlyti įvairiapusišką tvaraus sunkiojo transporto modelių gamą.“
Pritaikyti ir sunkiausiems transporto priemonių junginiams
Naujieji „Scania“ elektriniai sunkiasvoriai siūlomi kaip dviejų ašių vilkikai, taip pat ir dviem arba keturiais ratais varomi trijų ašių sunkvežimiai su kėbulais. Montuojant šešias baterijas, atstumas tarp vilkiko ašių siekia 4 150 mm, tačiau toks sunkiasvoris atitinka pakeistus Europoje eksploatuojamiems sunkvežimiams keliamus reikalavimus. Gali būti naudojami iki 64 tonų bendrojo svorio transporto priemonių junginiai – toks variantas populiarus Skandinavijos šalyse.
Įkrovimo galia siekia iki 375 kW ir tai reiškia, kad per valandą gaunamos energijos užtektų nuo 270 iki 300 km atstumui nuvažiuoti. Pastovioji „Scania“ 45 R arba S modifikacijos sunkvežimio variklio galia siekia 410 kW (tai atitinka maždaug 560 AG). Naujos kartos elektrinių „Scania“ sunkvežimių jau dabar galima užsisakyti gamintojo atstovybėse, o pirmieji sunkiasvoriai klientams bus pristatyti paskutinį 2023 m. ketvirtį.
„Pasauliniu mastu sprendžiami CO2 taršos iššūkiai skatina ieškoti naujų gamybos ir vartojimo modelių, – pažymi „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas. – „Scania“ visuomet stengėsi naudoti kuo mažiau medžiagų ir energijos, skatino perdirbimą ir pakartotinį naudojimą. Vienintelė kliūtis, skirianti mus nuo perėjimo prie transporto sistemos, kuri būtų nepriklausoma nuo iškastinio kuro ir elektrifikacijos procesų, yra įkrovimo infrastruktūra, tačiau ir šioje srityje pastebima didžiulė pažanga.“
Europoje veikiančioms įmonėms, kurios norėtų pradėti stambiu mastu investuoti į elektrinius sunkvežimius, įkrovimo infrastruktūra yra lemiamas veiksnys. Drauge su tarptautiniais partneriais „Scania“ siūlo klientams įkrovos sprendimus, kurie ir ateityje užtikrins sklandų elektrifikuotų modelių naudojimą.