„Scott Sociable“ triratis buvo 1921-1925 metais buvo gaminamas „Scott Autocar“ kompanijos, kuri priklausė kur kas garsesnei „Scott Motorcycle“ kompanijai. Taip, šį keistą automobilį sukūrė motociklų gamintojas.
Alfredas Angasas Scottas kadaise prižiūrėjo garo variklius. Kai atėjo laikas persiorientuoti į vidaus degimo variklius, jis susidomėjo dvitaktėmis jėgainėmis. Iš pradžių jis eksperimentavo su mažais valčių varikliais, o jau 1908 metais ėmė gaminti motociklus. Jis juos pardavinėjo kaip mechaninius arklius moderniems džentelmenams.
Pirmojo pasaulinio karo metu „Scott“ gavo didelį valstybinį užsakymą gaminti karinius motociklus. Tie motociklai buvo ne šiaip transportas kariams – jie turėjo lopšius su kulkosvaidžiais. Bet juk šis straipsnis ne apie motociklus.
Tiesa, tuos motociklus paminėjome ne be reikalo. A.Scottas kurį laiką žiūrėjo į tuos savo motociklus su lopšiais ir nusprendė, kad gali gaminti ir automobilius. Taip 1916 metais pasirodė „Scott Sociable“ – triratis automobilis su skysčiu aušinamu 578 kubinių centimetrų varikliu, išvystančiu apie 12 AG.
Šis mažas automobilis atrodė labai keistai. Gale jis turėjo du ratus, o priekyje – tik vieną. Tačiau tas vienintelis priekinis ratas nebuvo automobilio centre – jis buvo dešinėje „Scott Sociable“ pusėje. Būtent dėl to ir atrodo, kad šis automobilis tiesiog pametė vieną priekinį ratą.
Idėja buvo paprasta – nors „Scott Sociable“ turėjo unikalų rėmą, automobilio vairą ir paprastą dvivietį saloną, jis pasižymėjo iš motociklo su lopšiu paveldėta geometrija. A.Scottas sukūrė šį automobilį vildamasis gauti kariuomenės užsakymą, tačiau jo taip ir nesulaukė, todėl 1921 metais pradėtas gaminti „Sociable“ buvo skirtas civiliams.
„Scott Sociable“ buvo keistas ne tik savo išvaizda. Šis automobilis buvo varomas vieninteliu kairės pusės ratu. „Sociable“ turėjo tris pavaras, tačiau nei viena iš jų nebuvo skirta važiuoti atbulam. Taip, supratote teisingai – šis automobilis neturėjo atbulinės pavaros. Turbūt jau spėjote pagalvoti ir apie šio automobilio stabilumą. Sakykime taip – dar tada, kai šis automobilis buvo naujas, buvo teigiama, kad pasukti vairą riedant didesniu greičiu yra pavojinga.
„Sociable“ pardavimams nepadėjo ir gerokai per didelė kaina. 1921 metais šis mažas dvivietis triratis kabrioletas kainavo 273 svarus – apie 15,5 tūkstančius eurų šių dienų pinigais. 1924 metais „Sociable“ jau kainavo tik 135 svarus, tačiau tai pavojingo ir nepraktiško automobilio neišgelbėjo – gamyba buvo nutraukta surinkus tik maždaug 200 tokių automobilių.
Triračiai automobiliai gali būti pakankamai stabilūs. Geri triračiai automobiliai posūkiuose negriuvinėja. Tačiau „Sociable“ buvo tik automobilio kėbulą ir saloną apsivilkęs motociklas su lopšiu. Motociklininkas pusiausvyrą laiko savo kūnu, o „Sociable“ atveju stabilumą būtų tekę palikti netobulai bazei.
„Scott“ kompanija gyvavo ir po „Sociable“ nesėkmės – šios markės motociklų gamyba nutraukta tik aštuntajame dešimtmetyje.