„SEAT Leon Cupra“ gatvėje atrodo greitesnis nei Niurburgringe

Greitis yra labai subjektyvus dalykas. Vieniems žmonėms praėjusiame tūkstantmetyje pagamintas BMW su šešių cilindrų varikliu yra greičio etalonas, kitiems „Mitsubishi Lancer Evo“ galėtų būti greitesnis. Tretiems gi „Porsche Cayman S“ yra per lėtas kasdieniniams poreikiams patenkinti. Todėl greitis ir jo supratimas yra viena iš tų neišsemiamų temų bare, apie kurią diskutuoti galima iki 4 ryto ir vis tiek neprieisi vienos prie išvados.
„Seat Leon Cupra“
„Seat Leon Cupra“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Į tokius klausimus geriau už asmeninę kiekvieno vairuotojo patirtį ar Youtube.com vaizdo siužetus atsako Niurburgringas – trasa vidurio Vokietijoje, kurioje užfiksuotais vieno rato įveikimo laikais „matuojasi“ visi automobilių gamintojai. Tai lenktynių trasa, turinti daugiau nei 100 įvairiausių posūkių, ilgų tiesiųjų bei nelygaus asfalto vietų, tad čia atsiskleidžia visos įmanomos automobilio charakteristikos.

Jeigu „Nissan“ greitesnis už „Ferrari“?

Būtent todėl šioje trasoje vengia rodytis ir oficialius laikus pateikti kai kurie superautomobilių gamintojai. Kas bus, jeigu pasirodys, kad japoniškas kupė, kainuojantis mažiau nei prabangus europietiškas sedanas, „Nissan GT-R“, yra išties greitesnis nei pripažintas superautomobilis „Koenigsegg Agera“? Arba „Ferrari FXXK“? Arba „Bugatti Veyron“?

Automobilių, kuriuos žmonės mato gatvėse, o ne tik Youtube.com, gamintojai šią trasą mėgsta labiau ir joje „matuojasi“ dažnai. Vieni dažniausiai „besimatuojančių“ pastaruoju metu – vadinamieji „hot hatch“, priekiniais ratais varomi greiti hečbekai.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“

Čia greičio subjektyvumas pasireiškia stipriau nei tik galima įsivaizduoti. Jeigu paklausčiau, kuris greitesnis – „Nissan Skyline GT-R33“ ar „SEAT Leon Cupra 280“, ką atsakytumėte? „Nissan“? Ne. O jeigu prie šių dviejų pridėtume BMW M3 (E92)? Irgi ne. Šioje trijulėje greičiausias yra ispaniškas SEAT. Tai įrodo ne arklio galių kiekis, įsibėgėjimo sekundės iki 100 km/val., o vieno rato įveikimo laikas Niurburgringe. Ir čia ispaniškas kūrinys yra pranašesnis už daugelį kitų automobilių, kurie vien ištarus pavadinimą asocijuojasi su greitai kylančia spidometro rodykle.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“

Oficialiai „SEAT Leon Cupra 280“ yra antras greičiausias priekiniais ratais varomas automobilis Niurburgringe. Kurį laiką buvo pačiu greičiausiu, tačiau netikėtai aplenktas „Renault Megane RS“ greitai susigrąžino greičiausiojo titulą su naujai sukurta „Megane RS Trophy“ modifikacija. Prie šios labai greitų hečbekų grupės žada prisijungti ir naujasis „Honda Civic Type-R“, tačiau tai kol kas – tik „Honda“ atstovų kalbos.

Šie greitieji priekiniais ratais varomi hečbekai yra greiti ne tik Niurburgringe. Gatvėje jie už nugaros paliktų 99,9 proc. kitų sutiktų automobilių, tarp jų ir visus nenaujus „Subaru Impreza STI“, „Mitsubishi Lancer Evo“ ir t.t. Tai labai greiti automobiliai, kurie padaro didelį įspūdį ant žvyro dangos ar startuojant iš vietos, tačiau ant asfalto jie anksčiau paminėtiems dviem hečbekams neprilygsta.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“

Ispanija prieš Prancūziją

Atsakymas į klausimą „Koks greičiausias priekiniais ratais varomas hečbekas?“ yra lyg ir aiškus – „Renault Megane RS 275 Trophy“. „SEAT Leon Cupra 280“ šios trasos ratą įveikė keliomis sekundėmis lėčiau ir gali tenkintis tik antra pozicija. O kaip yra gatvėje?

Jeigu užsimerkčiau ir nematyčiau rezultatų Niurburgringe, sakyčiau, kad greitesnis automobilis yra SEAT. Dėl kelių paprastų priežasčių.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“

Prieš pusmetį teko kelias dienas pasivažinėti „Renault Megane RS 275 Trophy“. Tai yra fantastiškas automobilis, kuris turi du dalykus, gerokai padidinančius greičio pojūtį – mechaninę pavarų dėžę ir „Akrapovič“ išmetimo sistemą. Pastaroji išties prideda automobiliui keletą arklio galių ir jis tampa greitesnis, tačiau mechaninė pavarų dėžė greitį atima.

Taip, mechaninių pavarų dėžių gerbėjai – „automatai“ šiandien pavaras perjungia greičiau, yra ekonomiškesni ir veikia sklandžiau. Mechaninė dėžė lieka tik placebo efekto stadijoje, kai atrodo, kad kontroliuoji daugiau automobilio parametrų ir todėl jis yra greitesnis. 

Tuo tarpu „SEAT Leon Cupra 280“ gali būti komplektuojamas su fantastiška DSG pavarų dėže, kuri pavaras perjungia greičiau nei jūs sumirksite. Tai „de jure“ prideda daug greičio.

Tiek SEAT, tiek „Renault“ bėgėjasi labai panašiai – jų galia ir svoris panašūs. Kaip jie elgiasi įvairiuose posūkiuose, kompetentingai palyginti įmanoma ne Lietuvoje ir į automobilius įsodinus po lenktynininką. Tačiau faktas tas, kad Niurburgringe „Renault“ yra greitesnis.

Kitas faktas (subjektyvus) – gatvėje greitesnis atrodo SEAT. Dėl pavarų dėžės, greitesnės reakcijos į akceleratorių ir radikalesnio pakabos darbo, kuris pro jokius rožinius akinius neprimena eilinio „SEAT Leon“.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Seat Leon Cupra“

Praktiškumas kasdienai

Kad ir koks būtų radikalus automobilis, jį visada įdomu vertinti per kasdieninės transporto priemonės prizmę. „SEAT Leon Cupra“ turi tris važiavimo režimus: „Normal“, „Sport“ ir „Cupra“. Visi jie neleis supainioti 280 AG išvystančio automobilio su eiliniu „Leon“.

„Cupra“ važiavimo režimas nesunkiai priverčia akis šokti iš akiduobių, „Sport“ apibūdina jo pavadinimas, tačiau net ir įjungus „Normal“, „SEAT Leon Cupra“ toli gražu nepavirsta pilku miesto automobiliu.

Jo pakaba gerokai standesnė nei paprasto „Leon“, tad daugiau mažiau komfortišką važiavimą galima įsivaizduoti tik iš Vilniaus į Kauną. Dažniau pavažinėjus Vilnius–Molėtai, po kurio laiko tektų keisti išbarškėjusius dantis.

Išmetimo sistemos garsas taip pat nėra nepastebimas. Net ir dirbdamas mažais sūkiais variklis urzgia sakydamas „aš pasiruošęs, tu tik spustelk“. Spusteli dešinįjį pedalą, pavarų dėžė per 0,128 sekundės perjungia minus dvi ar tris pavaras, kelios sekundės „baaaaa“*, ir jau matai lazdele mojantį pareigūną, kuris „feno“ ekrane rodo triženklį skaičių.

Tą visiškai netyčia padaryti galima bet kur – Vilniaus „savanorių“ žiedinėje sankryžoje, Konstitucijos prospekte ar Verkių gatvėje.

Visiškai nepraktiška. Bet fantastiškai smagu.

*„SEAT Leon Cupra 280“ variklio garsas raidėmis turėtų būti atkartojamas ne „vroom“, „rrrr“ ar „vrrrr“, o „baaaaa“.

VIDEO: „SEAT Leon Cupra 280“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis