„SEAT Ateca“ sukurtas tapti naujuoju mūsų prekinio ženklo kertiniu akmeniu, kartu su „Leon“ ir „Ibiza“ modeliais. Visureigių segmentas siūlo neišmatuojamas galimybes, nes šių automobilių pardavimai Vakarų Europoje turi tendenciją didėti iki 25 proc. kasmet“, – sakė SEAT S.A Vykdomojo komiteto pirmininkas Luca de Meo.
„Be to, visureigis padės dar labiau sustiprinti prekinį ženklą. Tai yra pagrindinis mūsų uždavinys“, – pridūrė jis.
Jau pavasarį prasidėsiantys „SEAT Ateca“ pardavimai žada plačias pasirinkimo galimybes. TSI benzininių ir TDI dyzelinių variklių galia svyruos nuo 85 kW/115 AG iki 140 kW/190 AG. Būsimieji naujojo visureigio šeimininkai taip pat galės rinktis priekinių arba visų varančių ratų sistemą, mechaninę arba dvigubos sankabos DSG automatinę transmisiją. Platus moderniųjų technologijų sąrašas prasideda „full-LED“ žibintais, jame yra visos naujausios pagalbos sistemos, įskaitant ir avarinio stabdymo sistemą ar „Emergency Assist“ ir baigiasi naujausios kartos pramoginės sistemos paketu, kuriam priklauso 8 colių lietimui jautrus ekranas ir „Full Link“ komunikacijos sistemos privalumais. Trys paruošti fiksuoti įrangos paketai tikrai įtiks kiekvieno skoniui ir poreikiams.
„Ateca“ išsaugojo SEAT tradicijas ir renkant vardą šiam naujam automobiliui. „Ateca“ – puikiai pažįstamas žodis tiems, kurie domisi Ispanijos geografija. Ateka miestelis yra Saragozos vakaruose, Iberijos pusiasalio širdyje.
4,36 m ilgio naujoji ATECA gali pasiūlyti geras erdvės išnaudojimo galimybes. Bagažui skirta net 510 litrų, o versijos su visų varančių ratų sistema bagažinės tūris – 485 l. ATECA modelio kėbulas pasižymi ne tik „karšta“ išvaizda bei funkcionalumu, bet ir nedideliu svoriu.
Modernių vairuotojo pagalbos sistemų spektras yra platus. Pavyzdžiui, „Traffic Jam Assist“ funkcija nepaliks abejingų didmiesčių gyventojų, kurie nekenčia pamažu judėti užkimštomis gatvėmis. Ši sistema, atsižvelgdama į situaciją kelyje ir greitį, automatiškai stabdo ir varo į priekį automobilį. Spūstims išsisklaidžius ir automobiliui įsibėgėjus iki 60 km/val., sistema ima kontroliuoti greitį ir stebi, ar automobilis neišklysta iš savo eismo juostos ribų.
Dar vienas saugumo „sargas“ – „Emergency Assist“ sistema. Suabejojusi vairuotojo reakcija ji įspėja vizualiniu ir garsiniu signalu apie priekyje esančią kliūtį, o prireikus ima stabdyti automobilį. Jei vairuotojas vis dar nereaguoja į signalus, „Ateca“ sustoja pati. Vairuotojui taip pat visada pasirengusios padėti ACC sistema su „Front Assist“ funkcija, „Traffic Sign Recognition“, „Blind Spot Detection“, „Rear Traffic Alert“ ir „Top View“ sistemos.
Visi „Ateca“ varikliai turi turbokompresorių, jie išvysto nuo 85 kW/115 AG iki 140 kW/190 AG. Dyzelinių variklių gama prasideda 1,6 l TDI varikliu, pasižyminčiu 115 AG galia. 2,0 l TDI variklis turi dvi versijas – 150 AG ir 190 AG. Jų vidutinės degalų sąnaudos svyruoja nuo 4,3 l/100 km iki 5,0 l/100 km (CO2 emisijos – 112 ir 131 g/km). Benzininių variklių paletėje – pats mažiausias 1,0 l TSI variklis, pasižymintis 115 AG galia. 1,4 l TSI variklis turi cilindrų atjungimo funkciją. Jo galia siekia 150 AG. Benzininiai varikliai 100 km vidutiniškai sunaudoja nuo 5,3 iki 6,2 l degalų (123 – 141 g CO2).
Lietuvoje naujojo „SEAT Ateca“ tikimasi sulaukti metų gale.