Seimas spręs, ar automobilių taršos mokestį atiduoti savivaldybėms

Seimas svarstys, ar automobilių taršos mokestį nuo 2022 metų pervesti į savivaldybių, o ne į valstybės biudžetą. Tokios idėjos autoriai sako, kad gavusios papildomų lėšų savivaldybės jas galėtų investuoti į aplinkosaugos projektus, taip pat stiprėtų savivaldos finansinis savarankiškumas.
Automobilių tarša
Automobilių tarša / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Pasiųstume aiškų ženklą savivaldybėms, kad esame pasiruošę kalbėtis su regionais dėl bendro pasiryžimo didinti savivaldybių investicinį pajėgumą, plečiant jų savarankiškųjų pajamų šaltinius“, – teigė pataisą Seimui pristatęs Eugenijus Sabutis.

Pasak jo, pernai atliktas tyrimas parodė, kad dauguma savivaldybių norėtų, jog transporto priemonių registracijos mokestis taptų jų pajamomis. Tada savivaldybės labiau siektų gerinti vietos transporto infrastruktūrą ir eismo valdymą, atnaujinant transportą, dviračių takus, kuriant žaliąsias erdves, sodinant augalus šalia didžiausių taršos šaltinių, skatinant gyventojus įsigyti netaršias transporto priemones.

Konservatorius Kęstutis Masiulis tvirtino, kad mokesčio dalybos savivaldai ne tik brangiai kainuos, bet ir neaiškūs jo paskirstymo kriterijai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Automobilių tarša
Luko Balandžio / 15min nuotr./Automobilių tarša

„Kokiai savivaldybei būtumėte linkęs priskirti mokestį, tais atvejais, kada žmogus gyvena vienoje savivaldybėje, dirba kitoje savivaldybėje. (...) Kur jis daugiau pravažinėja ir kuriai savivaldybei duotumėte dviračių takams skiriamus pinigus“, – kalbėjo K.Masiulis.

E.Sabutis pabrėžė, kad tvarką, kaip mokestis būtų paskirstomas savivaldybėms, pasiūlytų pataisas svarstysiantis pagrindinis komitetas.

„Galimas mechanizmas pagal gyventojų skaičių, kuriam, suprantu, pritartų Vilniaus miesto savivaldybė“, – svarstė parlamentaras.

Seimas šią savaitę priėmė svarstyti kelių socialdemokratų inicijuotą Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisą.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas anksčiau taip pat yra sakęs, kad Seimui teiks automobilių taršos mokestį reglamentuojančios įstatymo pataisos. Pernai lapkritį jis žadėjo, kad bus plečiamas ir mokesčio mokėtojų ratas – bus apmokestinama žemės ūkio technika, o pajamos iš jo bus skirtos mažiau taršiems automobiliams.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Automobilių tarša
Luko Balandžio / 15min nuotr./Automobilių tarša

Taršių automobilių mokestis Lietuvoje galioja nuo 2020 metų liepos. Iki 2021 metų sausio jo surinkta 15,4 mln. eurų, o per šių metų sausį ir vasarį – dar beveik 4 mln. eurų.

Automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų