Dėl to valstybės biudžeto netekimai siektų apie 2 mln. eurų.
Komitetas trečiadienį pritarė tokiai Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisai, kurią pateikė grupė Seimo narių iš valdančiųjų frakcijų. Pagal ją į PVM atskaitą būtų leista įtraukti šias išlaidas.
Vienas pataisų iniciatorių Andrius Bagdonas sako, kad lengvata paskatintų įmones įsigyti naujus, gamtai draugiškesnius automobilius. Tuo metu „darbietis“ Vytautas Gapšys sako, kad atskaitos kartelę reikėtų nustatyti nuo 60 tūkst. eurų.
„Turėtume žiūrėti toliaregiškiau ir reikėtų kalbėti ne apie 50 tūkst. eurų, o apie 60 tūkst. eurų ribą, nes didėjant infliacijai elektromobiliai brangs, jų bus trūkumas, (...) jis didesnis susidarys dėl JAV išaugusio poreikio ir dėl retųjų metalų akumuliatoriams gaminti trūkumo“, – teigė jis.
„Valstietis“ Valius Ąžuolas priekaištavo, kad elektromobilių nedaugės, kol nebus jų įkrovimo infrastruktūros: „Pavyzdžiui, Akmenėje tėra viena įkrovimo stotelė, prie jos stovi eilė, o ji sugeba krauti 7 kilovatus“.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas sako, kad Seimui pataisą priėmus, atskaitos galimybe pasinaudotų daugiau įmonių.
„Ši priemonė galėtų paskatinti žaliosios ekonomikos tikslus ir tuo pačiu prisidėti prie sieko sumažinti Lietuvos ekonomikos priklausomumą nuo iškastinio kuro. Jei Seimas tokiai priemonei pritartų, turėtume užtikrinti, jog šiuo metu Vyriausybės skiriama parama elektromobilių įsigijimui būtų intensyvesnė ir prieinama tik fiziniams asmenims“, – sakė M.Majauskas.
Jis taip pat pabrėžė, kad dauguma Europos Sąjungos šalių taiko įvairias paskatas įsigyti elektromobilius, tačiau jos negalioja įsigyjant prabangius automobilius ir neretai taikomos tik iki 50 tūkst. eurų vertės mašinoms.
BFK duomenimis, per pastaruosius penkerius metus elektromobilių parkas Lietuvoje išaugo beveik aštuonis kartus.
2022 metų sausio 1-ąją, „Regitros“ duomenimis, tokių automobilių buvo 4,84 tūkst. – jie sudarė 0,3 proc. viso Lietuvos lengvųjų automobilių parko (1,6 mln.).
Aplinkos ministerija dabar gyventojams skiria 2,5 tūkst. eurų išmoką už įsigytą naudotą elektromobilį arba 5 tūkst. eurų – už naują, o įmonėms – atitinkamai 2 tūkst. ir 4 tūkst. eurų.