Seimo narė Ieva Pakarklytė: siūlomas elektrinių paspirtukų reguliavimas dvelkia dyzeliu

Seimo Laisvės frakcija nepritaria Seimo narių grupės pateiktam įstatymo projektui, kuriuo siekiama griežtinti elektrinių paspirtukų eismo reguliavimą, rašoma pranešime.
Laisvalaikis Vilniuje
Laisvalaikis Vilniuje / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.
Temos: 2 Eismas Paspirtukas

Vienas iš pagrindinių šio įstatymo projekto teikėjų siūlymų – uždrausti paspirtukais važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais bei perkelti šių transporto priemonių eismą į važiuojamąją dalį. Laisvės frakcijos narių teigimu, toks reguliavimas gali padidinti nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose bei oro taršą miestuose.

Laisvės frakcijos narės Ievos Pakarklytės teigimu, panašu, kad šis įstatymo projektas parašytas neišėjus iš kabineto ir nekreipiant dėmesio į tai, kas vyksta gatvėje.

„Lietuvoje eismo, kuriame dalyvauja ne tik automobiliai, kultūra vis dar formuojasi. Pakanka pažiūrėti į dviratininkų situaciją. Automobilių vairuotojai vis dar nėra pripratę prie augančio dviratininkų skaičiaus kelyje, todėl neretai tenka išgirsti apie nelaimingus atsitikimus, kuriuose nukenčia būtent dviratininkai. Į važiuojamąją dalį perkėlus ir paspirtukus, eismas reikšmingai suintensyvėtų, o tai savo ruožtu keltų didžiulę riziką šių transporto priemonių vairuotojams“, – sako I. Pakarklytė.

Anot Seimo narės, nors dviračių ir paspirtukų infrastruktūra Lietuvoje, ypač didžiuosiuose miestuose, yra sparčiai plečiama, ji nėra pakankama. Pasiekti visas miesto lokacijas važiuojant tik dviračių takais – vis dar sudėtinga, todėl saugumo sumetimais važiuoti ir šaligatvių bei pėsčiųjų takais yra neišvengiama.

„Naujas reguliavimas būtų nesaugus elektrinių paspirtukų vairuotojams, todėl tikėtina, jog dalis žmonių važiavimo šia transporto priemone apskritai atsisakytų. Šiandien mikromobilumo priemonės neretu atveju pakeičia automobilius, nes gali nuvažiuoti pakankamus atstumus bei leidžia išvengti kamščių. Jei naudojimąsi šiomis transporto priemonėmis apsunkinsime, žmonėms nepaliksime kito pasirinkimo, kaip tik sėsti už automobilio vairo, teršti orą ir kimšti miestus. Todėl šis projektas iš tolo dvelkia dyzeliu ir naftalinu“, – sako I. Pakarklytė.

Taip pat projekto autoriai siūlo apriboti elektrinių paspirtukų galią ir greitį. Galia turėtų neviršyti 0,5 kW, o projektinis greitis ne didesnis nei 20 km/h.

„Tai visiškai su realybe prasilenkiantis siūlymas, nelegaliais padarantis beveik visus šiuo metu žmonių turimus elektrinius paspirtukus – didžioji dalis pastaraisiais metais įsigytų mikromobilumo priemonių yra iki 1kW galios ir 25 km/h projektinio greičio”, – pastebi I. Pakarklytė.

Įstatymo projektu siūlomi ir kiti sugriežtinimai: važiuoti elektriniu paspirtuku būtų leidžiama tik nuo 16 metų, o išklausius specialius kursus – nuo 14; taip pat apibrėžiami e. paspirtukų eksploatavimo reikalavimai. Taip pat siūlomas ir privalomas šalmo dėvėjimas visiems elektrinių paspirtukų naudotojams.

„Važiuojant dviračiu tik nepilnamečiams asmenims taikomas privalomas šalmo dėvėjimas, o suaugusiesiems šalmo dėvėjimas yra rekomenduojamas. Reglamentuojant elektrinių paspirtukų ir kitų mikromobilumo priemonių eismą nereikia išradinėti dviračio – pasiremkime jau dabar egzistuojančiu dviračių eismo reguliavimu ir pritaikykime jį mikromobilumo priemonėms”, – sako I. Pakarklytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis