Seimo nario Lino Jonausko teigimu, dabartinė kompensacijų elektromobiliams įsigyti tvarka yra palanki tik tiems, kas gali sau leisti įsigyti naują elektromobilį.
„Kai kalbame apie taršos mažinimą, reikia ieškoti mechanizmų, kurie ne baustų vairuotojus ir verstų už važinėjimą mokėti didesnius mokesčius, bet skatintų persėsti į netaršias transporto priemones. Nauji ar apynaujai elektromobiliai yra įperkami tik didesnes pajamas gaunantiems pirkėjams. Tuo tarpu naudotą elektromobilį galima įsigyti nuo 5 tūkstančių eurų. Finansinę naštą, įsigyjant elektromobilį, sumažintų valstybės kompensacija.
Šiandien kompensacinės išmokos dydis vienam asmeniui už įsigytą naudotą elektromobilį yra 2500 eurų, už įsigytą naują elektromobilį – 5000 eurų. Papildoma 1000 eurų kompensacija skiriama žmogui, kuris sunaikino seną transporto priemonę.
Visgi, kompensacija perkant naudotą elektromobilį šiandien suteikiama ne anksčiau nei 2016 metais pagamintiems automobiliams. Net ir senesnio, pavyzdžiui, 2012 metais pagaminto elektromobilio emisija yra nulinė, tačiau Lietuvos gyventojas, įsigyjantis tokį automobilį, negali tikėtis kompensacijos“, – sakė L. Jonauskas.
Seimo narys Linas Jonauskas mano, kad išplėtus kompensacijas įsigytiems elektromobiliams, atsiras didesnis susidomėjimas netaršiu transportu.
„Mano žiniomis, šiuo metu iš elektromobilių įsigijimui skatinti skirtų kompensacinių lėšų yra nepanaudoti net keli milijonai eurų. Tai rodo, kad dėl aukštos elektromobilių įsigijimo kainos, jų įsigijimu su kompensacija domisi tik labai nedidelė, aukštesnes pajamas uždirbančios visuomenės dalis. Skirstant kompensacijas atsisakius elektromobilių pagaminimo metų apribojimo daugiau šalies gyventojų galės įsigyti naudotą elektromobilį su valstybės teikiama kompensacija, miestų gatvėse daugės netaršių automobilių, mažės oro tarša“, – teigė L. Jonauskas.