Meistrus ugdosi patys
„Ar jau žinai, kur dirbsi? Dar ne? Tuomet imk mano vizitinę kortelę – paskambinsi, kai baigsi mokslus ir ieškosi darbo“, - konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas 2015” finalininką, besiilsintį per pertrauką tarp užduočių, kalbino serviso atstovas. Gerų meistrų dabar trūksta, tad turintys gabumų ir noro dirbti be darbo nelieka. Verslininkai ir patys ieško būdų, kaip užsiauginti būsimus darbuotojus.
Ar jau žinai, kur dirbsi? Dar ne? Tuomet imk mano vizitinę kortelę – paskambinsi, kai baigsi mokslus ir ieškosi darbo
Būtent verslininkams prieš metus kilo idėja surengti pirmąjį konkursą „Geriausias jaunasis automechanikas“. Bendrovė „Inter Cars Lietuva“, padedant Variklinių transporto priemonių, laivų ir orlaivių profesinio mokymo metodikos komisijai, pernai surengė pirmąjį konkursą. Bendrovės „Inter Cars Lietuva“ direktorius Arturas Ilkevičius džiaugiasi, kad sumanymas pasiteisino. Šiemet renginyje panoro dalyvauti kone visos Lietuvoje automechanikus ruošiančios mokyklos, iš viso į konkursą užsiregistravo daugiau nei keturi šimtai dalyvių.
„Mums svarbu, kad automobilių remonto paslaugų rinkoje dirbtų geri meistrai. Patys prekiaujame automobilių dalimis ir norime, kad būtų profesionalų, kurie mokėtų su jomis tinkamai elgtis. Kita vertus, norime šviesti visuomenę, kad ji tinkamai vertintų automechanikų profesiją. Šiais laikais geram automechanikui reikia labai sudėtingų įgūdžių. O mes visi norime važiuoti tinkamai prižiūrėtais automobiliais“, - sako „Inter Cars Lietuva“ direktorius A. Ilkevičius.
Renginyje apsilankęs „Bosch“ Lietuvos regiono vadovas Tomas Bučinskas pripažino, kad nors Lietuvoje yra gana daug automechanikus ruošiančių profesinių mokyklų ir puikių jose dirbančių mokytojų, to nepakanka.
„Labai gerai, kad mokyklos atsiunčia savo mokinius į tokius konkursus, kur jie gauna visai kitokios patirties. Mokyklose jie gauna bazinį išsilavinimą, bet automobilių technologijos dabar taip sparčiai vystosi, kad visko apžvelgti neįmanoma. Jei baigei mokyklą, nereiškia, kad viską išmokai ir tau nebereikia mokytis. Kaip ir kalbant apie bet kurią kitą profesiją, tai yra nenutrūkstantis procesas“, - įsitikinęs jis.
Geriausiųjų trejete – mergina
Į konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas 2015“ finalą pateko 8 moksleiviai. „Moller Auto Vilnius“ automobilių servise jiems teko susidurti su praktinėmis užduotimis, kokias jiems jau netrukus teks spręsti kasdieniniame darbe.
„Be abejo, jiems dar reikia daugiau praktikos, bet ji kitaip neateina – tik dirbant ir bėgant laikui. Automobilių servisuose pradedantys dirbti specialistai turi ne tik turėti pakankamai teorinių žinių, praktinės patirties, bet ir atsakomybės jausmą bei sugebėjimą bendrauti su klientais. Bet šie jauni žmonės turi tikrai didelį potencialą. Vien lygindamas su praėjusių metų konkursu matau didelę pažangą“, - konkurso dalyvius gyrė komisijos pirmininkas Tadas Klevas.
Konkurso finale pirmąją vietą iškovojęs Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos moksleivis Antanas Martinkėnas neslėpė, kad mokykloje nėra pirmūnas – jo pažymiai yra vidutiniai, bet tai nesutrukdė laimėti.
„Stengiuosi dalyvauti visur, kur tik įmanoma. Automobiliai mane traukė nuo pat mažens, tad tikiuosi šioje srityje ir dirbti. Galbūt ir šio konkurso laimėjimas padės man ieškant darbo“, - svarstė Antanas Martinkėnas.
Viena didžiausių šių metų konkurso staigmenų tapo tos pačios mokyklos auklėtinė Gabrielė Riaubaitė. Dar prieš paskelbiant finalo rezultatus, ji neslėpė nebesijaudinanti, nes konkurso finalas jai jau buvo asmeninė pergalė. Tačiau paskelbus, kad ji užėmė trečiąją vietą, renginio žiūrovai negailėjo jai audringų plojimų. Beje, ši mergina jaunojo automechaniko konkurse nebuvo vienintelė. Antra konkurse dalyvavusi mergina taip pat puikiai pasirodė ir jai pritrūko vos kelių balų iki finalo.
Skatina pasitempti mokyklas
Moksleivius atlydėję mokytojai džiaugėsi, kad tokie konkursai visiems suteikia progą praplėsti akiratį, palyginti savo ir kolegų darbą.
„Mes susitinkame, keičiamės patirtimis, medžiaga. Mums visiems tai – proga pasitempti. Tuo labiau, kad taip retai pasitaiko galimybių, kad mus įsileistų darbdaviai ir leistų mokiniams priartėtų prie realių darbo sąlygų. Suprantu, kodėl verslininkai nenori su mumis, kaip kartais sakoma, žaisti, tai yra, leisti mokytis – juk viskas kainuoja. Bet mes neturime galimybių patys tokių dalykų finansuoti, tad labai džiugu, kad visgi atsiranda žmonių, leidžiančių tai daryti“, - džiaugėsi Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos mokytojas Vitalius Neiberka.
Jis pats prisipažino, kad stebėdamas konkurso dalyvius galvojo ne tik apie kiekvieno iš mokinių asmeninius įgūdžius, bet ir savo mokyklos silpnąsias ir stipriąsias vietas.
„Mačiau, kur labai gerai pasirodėme, kur išryškėjo spragos, kurias reikės užpildyti. Labai sveika kartais į savo darbo rezultatus pažiūrėti kitokiomis sąlygomis“, - neslėpė mokytojas.