Senas ir galingas ar naujas ir nedidelis – ką renkasi automobilių pirkėjai?

Naujų automobilių pardavimas Lietuvoje sparčiai stiebiasi į viršų, ir tendencija čia aiški – jis turėtų augti dar ne vienerius metus. Šiuolaikiški žmonės vis dažniau renkasi naujus, bet mažesnius automobilius vietoje tiek pat kainuojančių naudotų, tačiau didelių ir neekonomiškų. Nauji automobiliai kartais atlieka ne tik praktines funkcijas, bet ir tampa stiliaus atributu ar netgi šeimų nariais.
Fiat 500
Fiat 500
Temos: 2 „Fiat 500“ Fiat

„Naujų automobilių pirkimas yra tendencija, netgi savotiška mada – gerąja prasme. Žmonės pradeda suprasti, kad automobilis ne amžinas ir jį verta keisti kas trejus ar penkerius metus. Ši kultūra atėjo ne vakar, tačiau dar prieš dešimtmetį buvo menkai juntama, o pastaraisiais metais jos apraiškos vis geriau pastebimos“, – savo įžvalgomis apie Lietuvos automobilių rinką dalijasi įmonės „Modus Group“ automobilių ir motociklų pardavimo direktorius Aurimas Tamašauskas.

Žmonės pradeda suprasti, kad automobilis ne amžinas ir jį verta keisti kas trejus ar penkerius metus

Lietuvoje, valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, naujų automobilių pardavimas kasmet auga po keliolika ar net keliasdešimt procentų. Palyginti su 2013 m., 2016 m. naujų asmeninės paskirties automobilių skaičius Lietuvoje išaugo 66 proc., nuo 12 iki 20 tūkstančių. Naudotų automobilių pardavimas tuo pačiu laikotarpiu sumažėjo 27 proc., nuo 200 iki 146 tūkstančių.

Pasikeitęs požiūris į išperkamąją nuomą

A. Tamašauskas teigia, kad pagrindinė tokių pokyčių priežastis yra finansinė. Pastaraisiais metais kardinaliai pasikeitė žmonių požiūris į išperkamąją nuomą. Augantis šios finansinės paslaugos populiarumas daro didelę įtaką pirkėjų įpročių kitimui.

„Konservatyvesni žmonės dar ir dabar kartais nesupranta išperkamosios nuomos esmės. Atrodo, kaip čia gali būti: kas mėnesį moki už automobilį, juo naudojiesi, tačiau asmenine nuosavybe tas daiktas netampa. Prabėgus penkeriems metams turi jį grąžinti pardavėjui arba sumokėti likutinę vertę, kad automobilis taptų tavo nuosavybe. Tačiau naujo automobilio naudą vertinančių yra kur kas daugiau – jauniems žmonėms net nekyla klausimų apie išperkamosios nuomos privalumus“, – pasakoja automobilių ir motociklų pardavimo direktorius.

„Mini“ nuotr./„MINI John Cooper Works“
„Mini“ nuotr./„MINI John Cooper Works“

Automobilio įsigijimas išperkamąja nuoma numeta didelio kapitalo ir nuosavybės naštą nuo pirkėjo pečių ir leidžia suplanuoti tikslias mėnesines įmokas. Vienu svarbiausių naujo automobilio privalumų tampa garantija, kuri dažniausiai būna nuo 2 iki 5 metų. Praėjus išperkamosios nuomos laikotarpiui nereikia rūpintis, ką daryti su senstelėjusia transporto priemone, – ją galima grąžinti pardavėjui.

Skirtingai nuo naujo automobilio, naudoto automobilio eksploatacijos kaštų įvertinti neįmanoma, gerokai sudėtingiau prognozuoti rinkos vertę praėjus tam tikram laikotarpiui – jis gali bet kada sugesti. Naujam automobiliui taikoma garantija, todėl bet koks neplaninis remontas jo savininko banko sąskaitos likučiui įtakos neturi. Tai susiję ir su patikimumu: nauju automobiliu galima drąsiau leistis į tolimesnes išvykas, nebijant netikėtumų, galinčių užklupti su kelerius metus naudota transporto priemone.

Stilius – svarbiausia

Pagrindiniai naujo ir nedidelio automobilio privalumai pasireiškia mieste, skriejant siauromis senamiesčio gatvelėmis ar ieškant stovėjimo vietos. Galų gale, ir degalinėje: naujesni automobiliai pasižymi kur kas mažesniu apetitu degalams.

Pirkdami naują automobilį būsite tikri, kad ilgą laiką nereikės atlikti techninės apžiūros, pirkti naujų padangų, o įvykus eismo įvykiui iššaus saugos pagalvės

„Naujas automobilis užtikrina saugumą, patogumą, ekonomiškumą. Pirkdami naują automobilį būsite tikri, kad ilgą laiką nereikės atlikti techninės apžiūros, pirkti naujų padangų, o įvykus eismo įvykiui iššaus saugos pagalvės. Naujo automobilio įsigijimas sukelia teigiamų jausmų, kai iš salono išvažiuojama visiškai nauja mašina. Tikėtina, kad važinėdami nauju automobiliu būsime geresnės nuotaikos, kurios negadins rūpesčiai, susiję su seno automobilio remontu. Todėl naujo automobilio įsigijimas yra matuojamas ne tik pinigais, bet ir emociniais išgyvenimais“, – svarsto A. Tamašauskas.

Pašnekovo teigimu, nors rinkoje yra daug mažų automobilių, tokių kultinių modelių kaip „Fiat 500“ pirkėjai išsiskiria iš kitų klientų rato. Jie šį automobilį renkasi dėl stiliaus ir išskirtinio dizaino. Perkant šį automobilį pirkėjui atsiveria plačios galimybės pasirinkti tiek išorės, tiek salono stilių.

„Turime daug klientų, kurie savo automobiliams net vardus duoda. Atvažiuoja alyvos keitimui ir sako: „Mes su Luidži šįryt taip smagiai pralėkėme mieste šviečiant saulei.“ Tai yra visiškai emocinis automobilis – galiu pasakyti, kad jį renkasi žmonės su tam tikru polėkiu“, – pasakoja A. Tamašauskas.

Pagrindiniai tokių stilingų automobilių pirkėjai yra šiuolaikiški, jauni žmonės, kuriems svarbiausia – patogumas mieste. A. Tamašauskas teigia, jog vyresnio amžiaus žmonės mūsų šalyje rečiau renkasi tokius automobilius kaip „Fiat 500“, nors jo priekyje sėdėti itin erdvu, patogu išlipti, o ir automobilio statymas sunkumų nesukelia. Pavyzdžiui, Italijoje situacija kiek kitokia: jauni žmonės ten renkasi nedidelius automobilius, sukūrę šeimas ieško erdvesnio transporto, o užaugus vaikams vėl grįžta prie patogių, miestui skirtų mažylių.

„Matyt, tas žmonių ratas dar turi apsisukti, tad dabartiniai jauni mažų automobilių pirkėjai prie tokių pat grįš ir būdami senjorai“, – svarsto „Modus Group“ automobilių ir motociklų pardavimo direktorius.

„Fiat“ nuotr./„Fiat 500“
„Fiat“ nuotr./„Fiat 500“

Sėkmės istoriją tęsia jau 60 metų

Tos pačios savybės, kurios aktualios „Fiat 500“ pirkėjams šiandien, padarė šį modelį kultiniu praėjusio amžiaus viduryje: trijų metrų nesiekiantis kompaktiško automobilio ilgis, patogumas mieste, galimybė keturiese keliauti užmiestyje, daugeliui prieinama kaina. Tai – tik dalis ypatybių, dėl kurių klasikinis „Fiat“ tapo to laikotarpio pirkėjų ir šio amžiaus pradžioje vykusių „Šimtmečio automobilių“ rinkimų favoritu. Šiais metais „Fiat 500” švenčia 60 metų jubiliejų.

Klasikinis modelis pirkėjus sužavėjo ne tik praktiškomis savybėmis, bet ir ekonomija: pusę tonos sveriančiame automobilyje sumontuotas 0,5 litro darbinio tūrio variklis pasitenkindavo 5 litrais benzino šimtui kilometrų. Nors šiandien tokie skaičiai neatrodo įspūdingi, praėjusio amžiaus viduryje tai prilygo stebuklui. Nemažą vaidmenį vaidino ir patikimumas – automobilis buvo toks paprastas, kad jame praktiškai nebuvo kam gesti, o kai kurias dalis vairuotojai galėdavo įsigyti degalinėse.

Prieš penkis–šešis dešimtmečius daugeliui šeimų „Fiat 500“ tapo pirmuoju jų asmeniniu automobiliu, leidusiu pajusti mobilumą ir mėgautis plačiomis kelionių galimybėmis: per 18 gamybos metų jų buvo nupirkta beveik 3,9 milijono.

2007-aisiais pirmtako penkiasdešimtmečio proga debiutavęs naujasis „Fiat 500“ tęsia sėkmės istoriją. Vos pasirodęs, jis buvo pripažintas Europos metų automobiliu ir gavo dešimtis kitų apdovanojimų už dizainą, novatoriškumą bei praktiškumą.

Nors šiuo metu gaminamas „Fiat 500“ modelis tiek įranga, tiek išoriniais matmenimis gerokai skiriasi nuo to, kuris buvo gaminamas prieš pusšimtį metų, jis išlaiko praktiškiausio ir stilingiausio miesto automobilio titulą. Vos 3,5 metro ilgio kėbule telpa ne tik erdvus salonas, kuriame gali įsitaisyti ir saugiai važiuoti keturi žmonės, bet ir konkurencingo dydžio bagažinė.

Pirkėjai visame pasaulyje įvertino naująją kultinio automobilio kartą: per dešimt gamybos metų 500-ukų pagaminta jau du milijonai ir pagal šį skaičių neatsiliekama nuo klasikinio modelio. Jo populiarumas „Fiat“ inžinieriams pametėjo ne vieną idėją: šiandien parduodamas ne tik „Fiat 500“ hečbekas, bet ir ta pačia emblema paženklintas elektromobilis, kabrioletas, vienatūris ir netgi visureigis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis