Žinoma, automobilių koncernų darbuotojams fantazijos nepritrūko, jie vis dar sugalvoja smagių pavadinimų tokių kaip „Dacia Spring“, „Renault Talisman“, „Lincoln Aviator“ ar „Lamborghini Huracan“.
Tačiau dabar gyvename nuomonės formavimo ir prekės ženklų karaliavimo laikais kuomet žmonėms su produkto pavadinimu parduodama ir asociacija. Suteikime naujam automobilio modeliui jau žinomą pavadinimą ir žmogui nereikės aiškinti ką jis gaus kartu su automobiliu. Be to, seno modelio fanai, ieškodami informacijos internete, irgi nori nenori gaus informaciją apie naują dažnai kitokį modelį, bet tokiu pačiu pavadinimu.
„Ford“ patinka gyvūnų pavadinimai
Pavyzdžiui šiuo metodu gerai naudojasi kompanija „Ford“. Neseniai ji mums pristatė „Ford Mustang Mach-E“ modelį, kurio pavadinimą galima iššifruoti taip: tai yra kietas automobilis, toks pat kietas kokie yra visi „Mustang“ automobiliai. Jeigu tokio kietumo jums per maža, žinokite kad jis bus dar ir labai greitas automobilis, nes „Mach“ reiškia matavimo vienetą nurodantį judančio objekto greitį garso greičio atžvilgiu.
O garso greitį visi mes gerai iš mokyklos prisimename – tai 343 m/s arba 1234 km/h. Žodžiu automobilis bus labai greitas ir tam yra paprasta priežastis – pavadinimo gale esanti „E“ raidė žinoma reiškia „elektrą“.
„Ford kompanija šitaip begėdiškai pasinaudodama legendiniu „Mustang“ pavadinimu siekia tik vieno – maksimaliai stipriai rinkoje pozicionuoti pirmąjį savo elektromobilį. Tai itin svarbu, nes kas pavėluos į elektromobilių traukinį (traukinys žinoma elektrinis) gali susidurti su rimtomis pardavimų problemomis netolimoje ateityje.“ – sako atsiliepimų apie automobilius svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Dar vienam „Ford“ modelio pavadinimui buvo suteikta naujos karjeros galimybė – tai „Ford Puma“. Gal pamenate prieš porą dešimtmečių gamintą nediduką „Ford Puma“ kupė? Automobilis buvo siūlomas pernelyg nišinei rinkai – nedidukų sportiškai atrodančių, tačiau sportiškai nevažiuojančių kupė rinkai.
Tokių pasirodo niekas nenorėjo. Panašių bandymų buvo vos keletas ir visi jie buvo nesėkmingi – kartu su „Ford Puma“ tokia pačia nesėkme dalinosi ir „Opel Tigra“. Net ir šiandien turime vos keletą panašių automobilių tokių kaip „Volkswagen Scirocco“, „Honda CR-Z“ ar „Hyundai Veloster“. Taigi mažojo „Ford Puma“ karjera po penkerių gamybos metų pasibaigė, tačiau šiandien ji atgimė kaip „Ford Puma“ krosoveris. Tai kompaktiškas, ekonomiškas, simpatiškas miesto krosoveris ir dar su „katinišku“ pavadinimu – receptas be pralaimėjimo. Neabejojame dabar „Puma“ pavadinimas gyvuos daug ilgiau nei penkis metus.
Japonai pasitiki savo sportinių automobilių palikimu
Analogišką transformaciją atliko ir ne geriausius laikus išgyvenanti „Mitsubishi“ – buvo prikeltas legendinis „Eclipse“ pavadinimas.
Pamenate elipsės formų, per „blow off“ vožtuvą suspaustu oru besispjaudantį žalsvos spalvos „Mitsubishi Eclipse“ iš pirmos „Fast & Furious“ dalies? Taigi dabar jis tapo visai ne elipsės formų ir visai ne sportiškas – dabar jis yra kompaktiškas miesto krosoveris su nedideliais ir ekonomiškais varikliais.
Akivaizdu, kad „Mitsubishi“ krosoverių rinkoje skaudžiai pralaimėjusi savo varžovams iš „Nissan“, meta visus kozirius – jiems desperatiškai reikia sėkmės svarbiausiame rinkos segmente ir mes tos sėkmės nuoširdžiai linkime vienai ikoniškiausių Japonijos markių.
Dar viena įdomi ir nelabai suprantama transformacija vyksta „Honda“ stovykloje. Čia vienam iš įsimintiniausių modelių pavadinimų „Integra“ norima suteikti visiškai kitokį atspalvį. Naujoji „Acura Integra“, pasirodžiusi šių metų pradžioje pasirodo yra ne kas kitas, o „Honda Civic“. Na, mes suprantame, kad kompaktiškam prestižiniam hečbekui pavadinimas „Acura Civic“ netinka, bet ar tikrai reikėjo panaudoti „Integra“ pavadinimą?
Jon Ikeda – „Acura“ prekinio ženklo vadovas – pažadėjo: „Jei mes ketiname atkurti Acura prekės ženklą iš naujo, tai „Integra“ yra pagrindinis mūsų modelis“. Daug žmonių jaučia geras asociacijas „Acura“ markei labiausiai dėl „Integra“ vardo. Yra „Legend“ ir NSX vardai, bet „Integra“ svarbesnis nei bet kuris iš jų.
Na gerai, mes tikime Ikeda, nuoširdžiausiai linkime jam sėkmės, kad tik kažką įdomaus pagamintų. Nes Honda/Acura kompanijai labai reikia sėkmės istorijos, kitaip naujoji karta automobilistų pamirš tokius pavadinimus kaip NSX, „Integra“, CRX, „Accord“, S2000 ar „Legend“.
„Kaip ir japonai, Audi kompanija taip pat ketina išnaudoti savo sportinių automobilių pavadinimus krosoverių madai įvaldyti. Žinia, Audi šią madą valdo nepriekaištingai – kompanija gamina bene plačiausią krosoverių ir visureigių gamą visoje rinkoje. Pavardinkime jos atstovus: Q2, Q3, Q4 e-tron, Q5, Q7, Q8, E-tron, dar galima priskirti A4 allroad quattro ir A6 allroad quattro modelius, dar galima paminėti „S“ ir „RS“ linijos visureigius, bet gal jau bus per daug.
Prie šios grupės ketinama prijungti ir dar vieną vardą – tai visiems gerai žinomą „TT“ pavadinimą. Kodėl, kam reikia taip stipriai? Juk dar likęs nepanaudotas Q6 pavadinimas – atiduokite jį sudraskymui, ne legendinį TT“, – juokauja Nerijus.
Prancūzai subtilesni
Šalia tokių akivaizdžių transformacijų yra ir keletas subtilesnių, bet puikiai pasiteisinusių. Tarkime, pamenate prieš dešimt metų gamintą „Peugeot 3008“ vientūrį? Nepamenate? Nieko nuostabaus – tai buvo ne itin išvaizdus vienatūrio ir krosoverio mišinys, galbūt vienintelis toks rinkoje tuo metu. Pirkėjai nelabai suprato jo paskirties, nes automobilis neatrodė nei šaunus, nei talpus koks turėtų būti šeimos automobilis.
Taigi „Peugeot“ 2016 metais jį pakeitė gerokai charizmatiškesniu automobiliu. Kaip dažniausiai būna šiais laikais, naujos kartos atstovas tapo krosoveriu ir sėkmingai užgožė senąjį.
Naujasis „Peugeot 3008“ tapo išraiškingesnis, aukštesnio stoto, turintis visus būtiniausius visureigio atributus – aukštesnę prošvaisą, plastikines praktinės naudos neturinčias ratų arkas ir bamperių apsaugas. Pirkėjai tarė „taip“ ir dabar „Peugeot 3008“ yra vienas geriausiai parduodamų automobilių savo segmente.
Dar keletas prancūziškų transformacijų įvyko visai neseniai – jos subtilesnės ir greičiausiai rinkoje taps taisykle. Pavyzdžiui, „Citroën“ kažkada pozicionuotą kaip sportišką WRC ralio pergales skynusį „Citroën C4“ modelį irgi pavertė krosoveriu.
Analogiškai pasielgti suskubo ir „Renault“ su naujuoju „Megane“ modeliu, kuris tapo ne tik simpatišku krosoveriu, bet dar ir elektromobiliu.
O kad pirkėjams tikrai būtų aišku, kad perka elektromobilį, krosoverio pavadinimui priskyrė „Renault Mégane E-Tech Electric“. Ne itin subtilu, bet bus labai veiksminga.