Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Laimėjusi Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) skelbtą konkursą dėl autobusų parko atnaujinimo Šiaulių ir Panevėžio rajonų savivaldybėse, UAB „Transrevis“ šiuo metu eksploatuojamus dyzeliniu kuru varomus mikroautobusus keis naujais elektriniais.
Elektrinis „Transrevis“ mikroautobusas
Elektrinis „Transrevis“ mikroautobusas / Transrevis ir URBO banko nuotr.

Projekto vertė – 14,5 mln. eurų, iš šios sumos beveik 70 proc. sudarys investicija iš Europos Sąjungos (ES) fondų, likusi dalis bus finansuojama „Urbo“ banko suteikto kredito lėšomis.

Modernizuos susisiekimą dviejuose rajonuose

Pateikusi projektą 53 dyzelinius mikroautobusus pakeisti elektriniais, įmonė „Transrevis“ laimėjo CPVA konkursą ir lapkričio pradžioje gavo agentūros patvirtinimą dėl beveik 9,9 mln. eurų ES fondų finansavimo – su sąlyga, kad likusią mažiausiai 30 proc. projekto dalį finansuos pati bendrovė.

Asmeninio archyvo nuotr./Vladas Dapkus, Transrevis
Asmeninio archyvo nuotr./Vladas Dapkus, Transrevis

„Kadangi investicijos į transporto parko atnaujinimą atsiperka tik ilgalaikiu periodu, įmonei buvo svarbu surasti stabilų ir patikimą finansinį partnerį. „Urbo“ banko suteikta 5,3 mln. eurų paskola leis įgyvendinti šį projektą, kuris taps esminiu postūmiu modernizuojant viešojo susisiekimo paslaugas Panevėžio bei Šiaulių rajonuose“, – pasakoja „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus.

„Urbo“ banko Verslo tarnybos direktorius Julius Ivaška savo ruožtu sako, kad bankui svarbus ne tik finansinis ar techninis, bet ir ekologinis šio projekto aspektas.

„Šalies įmonių inicijuojami tvarūs investiciniai projektai, kuriais mažinamas anglies dioksido išmetimas į aplinką bei didinama švarios energijos dalis bendroje suvartojimo grandinėje, visiškai atitinka banko interesus finansuoti darnią ekonomikos plėtrą. Jau apskaičiuota, kad, daugiau nei pusšimtį Lietuvoje intensyviai kursuojančių dyzelinių mikroautobusų pakeitus elektriniais, kiekvienais metais į orą nebus išmesta net 362 tonos anglies dvideginio dujų“, – pabrėžia J. Ivaška.

Paskolos formalumai buvo sutvarkyti vos per pora mėnesių.

Asmeninio archyvo nuotr./Julius Ivaška, Urbo bankas
Asmeninio archyvo nuotr./Julius Ivaška, Urbo bankas

Mikroautobusų pakeitimo projektą planuojama užbaigti iki 2026 m. balandžio mėnesio, tuo tarpu paskolos grąžinimo terminas yra 7 metai.

Elektriniai mikroautobusai: efektyvesnė eksploatacija, švaresnė aplinka ir daugiau komforto keleiviams

Keleivių pervežimą reguliariais maršrutais Vilniaus mieste bei Alytaus, Prienų, Panevėžio, Šiaulių ir Klaipėdos rajonuose vykdanti įmonė „Transrevis“ Lietuvoje valdo 212 dyzelinių autobusų parką. Užbaigus naująjį projektą, lygiai ketvirtadalis jų bus pakeisti moderniais elektriniais.

Šiuo metu Panevėžio ir Šiaulių rajonuose kursuoja 62 dyzeliniai autobusai, pagaminti 2014-2019 m. Visi kartu per metus jie nuvažiuoja maždaug 1,8 mln. kilometrų.

Didžiąją dalį šių transporto priemonių pakeitus elektrinėmis, oro tarša sumažės mažiausiai 90 proc., o eksploatacinės įmonės sąnaudos sumažės apie 36 proc.

„Transrevis“ planuojamų įsigyti M3 kategorijos autobusų galia sieks 150 kilovatų, jų baterijų talpa – 115 kilovatvalandžių, o su pilnai įkrauta baterija mikroautobusas galės nuvažiuoti maždaug 290 kilometrų. Greituoju būdu (90 kilovatų per valandą greičiu) įkrauti vieną autobusą užtruks apie 1 val. 20 min., lėtuoju (11 KW/h greičiu) – maždaug 10,5 valandos.

Atnaujinus autobusų parką, prireiks ir naujos infrastruktūros – įkrovimo stotelių, kurias „Transrevis“ dabartinėse savo autobusų laikymo aikštelėse. Iš to paties projekto lėšų ketinama įrengti 27 įkrovimo stoteles: 18 Panevėžio, 9 – Šiaulių rajone.

Po atsinaujinimo senuosius autobusus ketinama utilizuoti arba parduoti į užsienį – „Transrevis“ vadovas V. Dapkus tikina, kad Lietuvoje jie nebebus eksploatuojami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas