Siekia pažaboti įžūlius vairuotojus: automobilius nutemptų paprasčiau, o pinigines tektų atverti plačiau

Trečiadienį keli Seimo nariai įregistravo pasiūlymą keisti Administracinių nusižengimų kodeksą. Siekiama, kad priverstinai transporto priemonę nuvežti galėtų ne tik policijos pareigūnai, bet ir savivaldybių administracijų pareigūnai. Tiesa, nutempti galima būtų transporto priemonę, jei ji palikta vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama sustoti ir stovėti, ar fiksuotas važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas.
Išvežami ne vietoje stovėję automobiliai Daugėliškio g., Vilniuje
Išvežami ne vietoje stovėję automobiliai Daugėliškio g., Vilniuje / Vilniaus m. sav. nuotr.

Pataisa siekiama, kad savivaldybių pareigūnai turėtų teisę priverstinai nuvežti automobilius, kurie pastatyti vietose, kuriose statyti draudžia KET (Kelių eismo taisyklės). Dabar šią teisę turi tik policijos pareigūnai. Šis įstatymas, jei būtų priimtas, įsigaliotų 2021 m. sausio 1 d.

Daugiau galimybių savivaldybei

Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas Adomas Bužinskas tikina, kad toks pasiūlymas suteiktų galimybių pačiai savivaldybei prisiimti atsakomybes už tvarką ir saugumą mieste.

„Tikimės, kad siūlymas bus įgyvendintas ir daugiau įrankių bus suteikta savivaldybės vykdomam eismo saugumui ir kontrolei mieste. Jei automobilio vairuotojas yra pažeidęs Kelių eismo taisykles – tokiu atveju tiek savivaldybė, tiek policija turėtų teisę tą transporto priemonę nutempti“, – sako A.Bužinskas.

Mindaugas Mikulėnas/Adomas Bužinskas
Mindaugas Mikulėnas/Adomas Bužinskas

Ateityje prioritetai keisis

Tačiau, jo teigimu, savivaldybė nesikoncentruos į tuos rinkliavų pažeidimus ir nenutempinės transporto priemonių, kurių savininkai, pavyzdžiui, nesusimokėjo už automobilių stovėjimą.

„Visų pirma nebus taip, kad naktį važiuosime į perpildytus daugiabučių kiemus ir tempsime iš ten automobilius. Reikia suprasti, kad vilniečiai mato ir tokių situacijų, kai prie biurų, įvairių paslaugų centrų sunku rasti pėsčiųjų perėją, kuri būtų neužstatyta. Iš pradžių uždaviniai yra susitvarkyti su tokiais pažeidimais, o vėliau pagal prioritetą žiūrėsime ir kitų pobūdžių pažeidimus. Mūsų tikslas – sumažėjęs kelių eismo taisyklių pažeidėjų skaičius“, – sako A.Bužinskas.

Nutempimo paslauga turėtų būti nuolatinė

Iki šiol Vilniaus miesto savivaldybė kartu su pareigūnais vykdė dvi automobilių nutempimo akcijas, kurios buvo tarsi repeticija prieš galimas priemones.

„Kurį laiką policija automobilių nuvežimų nevykdė, tad tokios akcijos buvo skirtos susiderinti technikos galimybes, susiderinti nuvežimo laiką, aikštelių galimybes. Pamatėme, ką savivaldybė iš savo pusės galėtų policijai padėti, ką policija turėtų patobulinti. Tikslas – kad tokia paslauga veiktų kiekvieną dieną, visą parą ir savaitgaliais, nes ji yra miestui reikalinga. Natūralu, kad be policijos kol kas to daryti negalime. Būtų paprasčiau, jei savivaldybė galėtų tiesiogiai tuo užsiimti“, – sako A.Bužinskas.

Teks mokėti daugiau

Jei būtų pritarta šiam pakeitimui, kaip teigia A.Bužinskas, iš Vilniaus miesto savivaldybės tai pareikalautų tik papildomų žmogiškųjų išteklių.

„Mūsų viešosios tvarkos pareigūnai perimtų šią funkciją ir jie būtų tie, kurie nusprendžia dėl pažeidimo ir fiksuoja jį. Nutempimo ir automobilio saugojimo kaštus padengia Kelių eismo taisykles pažeidęs vairuotojas. Tiksliai pasakyti negalėčiau, ką mes planuojam, bet dabartiniu atveju, kiek žinau, minimali kaina, sudedant baudą, nutempimą ir saugojimą, yra 105 eurai. O ji kyla su saugojimo parų skaičiumi. Reali bauda iš šios sumos sudaro 15 eurų. Natūralu, kad tam tikras finansinis atgrasymas šioje vietoje būtų efektyvus“, – įsitikinęs A.Bužinskas.

Vilniaus m. sav. nuotr./Išvežami ne vietoje stovėję automobiliai Daugėliškio g., Vilniuje
Vilniaus m. sav. nuotr./Išvežami ne vietoje stovėję automobiliai Daugėliškio g., Vilniuje

Efektyvesnė kova su įžūliais pažeidėjais

Seimo nariai siekia pakeisti Administracinių nusižengimų kodekso 603 straipsnį. O 417 straipsnio 2 dalyje esančių nusižengimų įvykdymas vairuotojams gali atsieiti nuo 30 iki 90 eurų.

„Siūlomu įstatymo projektu savivaldybių administracijų pareigūnams, kaip ir policijos pareigūnams, būtų suteikta teisė priverstinai nuvežti transporto priemones, kai jos pastatytos pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus. Siūlomi pakeitimai sudarytų galimybę savivaldybių administracijų ir policijos pareigūnams efektyviau kovoti su piktybiniais Kelių eismo taisyklių pažeidėjais, užtikrinti saugų eismą, o policijos pareigūnai galėtų skirti daugiau dėmesio sunkesnių administracinių nusižengimų ir nusikalstamų veiksmų prevencijai bei tyrimui“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.

Padarius nusižengimą, už kurį gali būti skiriamas transporto priemonės konfiskavimas, transporto priemonė grąžinama (išskyrus atvejus, kai ji konfiskuojama) tik po to, kai išnagrinėjama administracinio nusižengimo byla. Apie transporto priemonės grąžinimą pažymima nutarime.

„Svarbu pabrėžti, jog ši priemonė ne tik padės kurti saugesnį ir sklandesnį eismą, bet ir užtikrins savalaikį viešųjų paslaugų teikimą, pavyzdžiui, gaisrinėms, greitosios pagalbos, policijos automobiliams ar šiukšliavežėms mašinoms bus lengviau įvažiuoti į gyvenamąsias zonas ir kiemus, nes bus mažiau nenumatytų trikdžių. Tai kirs ir per piktybinių pažeidėjų įžūlumą, kurių neatgraso piniginės baudos ir kurie neretai palieka transporto priemones net ant pėsčiųjų perėjų ar tiesiog blokuoja transporto priemonių eismą“, – teigia vienas pataisų rengėjų konservatorius Mykolas Majauskas.

Teikiamas pataisas su M.Majausku pasirašė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narys Gediminas Vasiliauskas ir liberalas Gintaras Vaičekauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis