Siekis pažaboti paspirtukų vairuotojus kelia abejones: ar tikrai pradedama nuo to galo?

Seimo nariai iš įvairių frakcijų registravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nustatyti elektrinių paspirtukų naudojimo tvarką. Ji apibrėžtų paspirtukų naudotojų amžių bei pačių paspirtukų technines charakteristikas. Tačiau tokie siūlymai iškart sulaukė kritikos iš specialistų. Jų teigimu, tai eismo saugumo problemos nespręs, kontrolė bus sudėtinga, tad nauja tvarka sukels tik dar daugiau sąmyšio.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Apribojimai vairuotojo amžiui ir techninei charakteristikai

Pasak politikų, pataisų rengimą paskatino vis didėjantis paspirtukų šalies keliuose paplitimas ir su šia plėtra susijusių eismo įvykių, traumų ir sužalojimų skaičiaus augimas.

„Nepaisant to, kad šios transporto priemonės turi vis didesnę reikšmę, tačiau jų judėjimas vis dar nėra reglamentuotas nei šiame, nei kituose įstatymuose ar kelių eismo taisyklėse“, – teigiama įstatymo projekto aiškinamajame rašte.

Mažinama galia ir greitis

Siūloma, kad eisme galėtų dalyvauti tik tie elektriniai paspirtukai, kurių galia neviršija 500 vatų ir projektinis greitis nėra didesnis nei 20 km/val. Būtų leidžiama važiuoti tik su veikiantį stabdį, baltos spalvos priekyje ir raudonos spalvos gale žibintus turinčiu paspirtuku. Žibintai važiuojant turėtų būti įjungti. Elektriniu paspirtuku važiuojantis asmuo privalėtų dėvėti šalmą, o tamsiu paros metu – ir liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Naudotis paspirtuku būtų leidžiama ne jaunesniems nei 16 metų asmenims. Paspirtuku galėtų važiuoti ir ne jaunesni kaip 12 metų asmenys, bet jie turėtų išklausyti mokymo kursą ir gauti pažymėjimą.

Paspirtukų vairuotojams būtų leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi ne toliau nei 0,5 metro nuo kelkraščio, dviračių ir specialiai elektriniams paspirtukams pritaikytais takais. Paspirtukų vairuotojams siūloma drausti važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais, šaligatviais ir pėsčiųjų takais, per perėjas, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose, vežti keleivius.

Jei šias pataisas Seimas priimtų, jos įsigaliotų liepos 1-ąją. Šiuo metu elektrinių paspirtukų naudojimas nėra reguliuojamas jokiu teisės aktu. Šioms priemonėms yra taikomos tos pačios taisyklės kaip ir mechaniniu būdu (kojų jėga) varomiems dviračiams.

Užsienio praktika

Štai pavyzdžiui portalas „The Germany Eye“ rašo, kad Vokietijoje paspirtukais gatvėmis legaliai važinėti leista nuo 2019-ųjų metų, tačiau kartu įsigaliojo ir nemažai reikalavimų tokį transportą vairuojantiems. Gatve važiuoti paspirtuku galima tik tuomet, jei gamintojo numatytas greitis neviršija 20 km/val. Paspirtukai privalo turėti žibintus priekyje ir gale bei atšvaitus šonuose. Taip pat privalomi ir du, atskirai veikiantys abiejų ratų stabdžiai. Privalomas ir garsinis signalas arba skambutis. Paspirtuku leidžiama važiuoti asmenims, ne jaunesniems nei 14 metų. Šalmas nėra privalomas, tačiau rekomenduojamas.

Vokietijoje šaligatviais važiuoti paspirtuku yra draudžiama. Jais judėti galima tik dviračių takais, o jei jų nėra – gatve. Be to, paspirtukas privalo būti apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, kuris metams kainuoja apie 40 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis