Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Simpatingas miestietis – „Toyota CH-R“

Kai vasaros pradžioje „Toyota“ pradėjo anonsuoti naują krosoverį C-HR, niekas neslėpė nuostabos dėl daugelio dalykų – neįprastos išvaizdos, nedidelės hibrido kainos, techninių savybių ir pan. Tačiau į vieną esminių klausimų – kaip jis važiuoja, atsakymo teko laukti iki pat lapkričio pabaigos.
„Toyota CH-R“ pristatymas Ispanijoje
„Toyota CH-R“ pristatymas Ispanijoje / Dainiaus Cuberos / 15min nuotr.

Dabar su šiuo automobiliu artimiau susipažinti gali ir žurnalistai, ir būsimieji pirkėjai – jis pasiekė Lietuvos „Metų automobilio 2017“ rinkimų stovyklą. O kiek anksčiau progą su juo pavažinėti turėjo ir šių eilučių autorius, viešėjęs Ispanijoje, šios mašinos pristatyme.

Trumpai

Kas yra šis naujausias „Toyota“ kūrinys, skirtas, bent jau kaip teigia jo kūrėjai, aštrius vairavimo pojūčius mėgstančiam europiečiui? C-HR yra kupė tipo, paaukštintas automobilis, kurį geriausia būtų klasifikuoti kaip miesto visureigį.

CH-R dabar yra gaminamas su 1,2 litro benzininiu varikliu, taip pat galima ir hibridinė jo versija su 1,8 litro varikliu. Rytų Europos rinką kiek vėliau pasieks ir 2 litrų benzininis motoras.

„Toyota“ viliasi, kad ateityje tai bus vienas dažniausiai gatvėse sutinkamų šio gamintojo automobilių. Viliamasi, kad vairuotojai, besidairantys į „Honda H-RV“, „Nissan Juke“ ar didesnį „Nissan Qashqai“, nuspręs apsilankyti ir „Toyota“ salone, kur užsisakys C-HR.

Japonai tvirtai siekia užsibrėžto tikslo, o rezultatus jau galėsime matyti visai netrukus. Pavyzdžiui, pirmiesiems klientams dar net negavus savo automobilių, trijose Baltijos šalyse jau yra užsakyti 200 šio modelio egzempliorių. Iš jų apie 50 Lietuvoje.

Ko vertas šis automobilis ir kodėl, vos spėjus jam pasirodyti, jau laukiame „facelifto“ (atnaujinimo)?

Važiavimas

Vairuoti šį automobilį nuostabiame Madride ir jo apylinkėse yra tiesiog puiku. Automobilis valdomas labai gerai, garso izoliacija leidžia mėgautis ramybe ir tyluma salone, bent jau kol važiuojama mieste. Nors ant užpakalinių sėdynių nėra labai daug vietos, tačiau jos suprojektuotos ypatingai. Keleiviai turi nemažai vietos kojoms, nes užpakalinės sėdynės yra žemiau negu priekinės, todėl keleivio kojos palenda po priekinėmis sėdynėmis.

Tiesa, vardan futūristiškai atrodančio dizaino „Toyotai“ teko paaukoti vieną aktyviojo saugumo funkciją – nematomosios zonos matymą. Dėl mažyčių langų ir didelio ploto tarp jų bei bagažinės lango, matyti kitą automobilį žvelgiant per petį yra ganėtinai sunku.

Tačiau tai didelių problemų nesudaro – C-HR jau bazinėje versijoje yra komplektuojamas su visomis naujausiomis saugumo sistemomis, kurios pavadintos bendru terminu „Toyota safety sense“. Taigi, grįžkime prie vairavimo.

Euforija kiek nublanksta išvažiavus iš miesto, kur prasideda kalnuotos vietovės. Garso izoliacija yra tikrai gera, tačiau ne tada, kai triukšmauti pradeda variklis ir pavarų dėžė. Tai nėra malonus triukšmas, kuriuo džiugina kai kurie benzininiai automobiliai. Triukšmauja variatorius. Tai, kad šių automobilių varikliai bus suporuoti su variatoriais, nė kiek nenustebino. Juk tai yra bene pigiausia pavarų dėžė, tačiau atimanti daug vairavimo malonumo.

Visgi, kaip dainavo vienas lietuvių atlikėjas „Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą“. Šią taisyklę galima pritaikyti ir hibridiniam C-HR. Nors tai ir variatorius, pasiekti gerą degalų sunaudojimo rodiklį yra labai nesunku. Tai būna itin sudėtinga važiuojant kitais automobiliais, turinčiais tokią dėžę.

Konkurentai

Vienas keistesnių „Toyota“ žingsnių – nekurti C-HR su dyzeliniu varikliu. Juk „Toyota“ tikisi CH-R sėkmės Europoje, o čia dyzeliniai automobiliai vis dar mėgstami. Galbūt atsakymas yra kompanijos tikslas gaminti kuo daugiau ekologiškų transporto priemonių. Tad gal tai ženklas, kad ateityje išvysime vis mažiau „Toyotų“, varomų dyzelinu?

Kaip šis automobilis atrodo tarp kai kurių tiesioginių savo konkurentų?

Automobilis „Toyota CH-R“ „Honda HR-V“ „Nissan Juke“ „Opel Mokka X“
Varikliai 1,2 Turbo benzinas ; 1,8 hibridas* 1,6 Turbodyzelinas ; 1,5 Turbobenzinas 1,6 ; 1,5dCi ; 1,2 DiG-T; 1,6X-Tronic ; 1,6 DiG-T; 1,6 Nismo ; 1,6 Nismo RS DiG-T 1,4 ; 1,6 CDTi; 1,6 ecoFLEX ; 1,6 CDTi ecoFLEX ; 1,4 Ecotec
Variklių tūriai, cm3 1798 ; 1197 1597 ; 1498 1598 ; 1461 ; 1197 ; 1598 ; 1618 ; 1618 ; 1618 ; 1618 1364 ; 1598 ; 1399
Galingumas, AG 122 (abu varikliai) ; 116 120 ; 130 94 ; 110 ; 115 ; 117 ; 190 ; 200-218 (Nismo) 140 ; 110 ; 115 ; 136 ; 152
Sukimo momentas, Nm/aps. min 142/3600 ; 185/1500-4000 300/2000 ; 155/4600 140/3200-4400 ; 260/1750 ; 190/2000 ; 158/4000 ; 240/1600-5200 ; 250/1600-4800 ; 250/2400-6000 ; 280/3600-4800 200/1850-4900 ; 300/2000-2250 ; 155/4000 ; 320/2000 ; 240/2000-4000
Didžiausias greitis, km/val. 170 ; 180-190** 192 ; 187 168 ; 175 ; 178 ; 170 ; 215 ; 200 ; 200 ; 220 191 ; 181 ; 170 ; 190 ; 193
Pagreitis 0-100 km/val, s 11 ; 10,9 – 11,4*** 10,1 ; 11,2 12 ; 11,2 ; 10,8 ; 11,5 ; 7,8 ; 7-8,2 (Nismo) 10,7 ; 11,9 ; 12,5 ; 9,9 ; 9,7
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės 3,5/4,1/3,9 ; 6,7-7,4/4,9-5,7/5,9-6**** 4,2/3,8/4 ; 6,1/4,6/5,2 (Automatinė dėžė), 7/4,8/5,6 (Mechaninė dėžė) 7,6/5/6 ; 4,4/3,8/4 ; 6,9/4,9/5,6 ; 8,3/5,2/6,3 ; 7,6/5,1/6 ; 9,1/5,6/6,9 ; 9,5/6,1/7,3 ; 9,5/5,9/7,2 8,3/5,3/6,3 ; 4,4/3,6/3,9 ; 8,5/5,5/6,6 ; 4,7/3,8/4,1 ; 8,3/5,4/6,5
CO2 sąnaudos, g/km 93 ; 125-144 104 ; 120-130 138 ; 104 ; 129 ; 145 ; 139 ; 159-172 (Nismo) 144 ; 103 ; 153 ; 106 ; 149
Ratų dydis 215/65 R16, 215/60 R17, 225/50 R18 215/60 R16 205/60 R16. 215/55 R17 ; 225/45 R18 ; 215/65 R16 ; 215/60 R17 ; 215/55 R18 ; 225/45 R18
Ilgis/plotis/aukštis, mm 4360/1795/1565 (Hibridinio – 1555) 4294/1772/1605 4135/1765/1565 ; 4165/1770/1565 (Nismo) 4275/1781/1658
Ratų bazė, mm 2640 2610 2530 2555
Tuščio automobilio masė, kg 1380 – 1510 1312 – 1395 1130 – 1394 1280 – 1406
Bagažo skyriaus talpa, l 377 431 207 (Nismo 4x4) ; 354 356
Kaina nuo, eur 24 990 (hibridas) / 17 990 (1,2 „Standart“) 19 340 (Benzinas) / 21 790 (Dyzelinas) 15 270 (1,6 Benzinas) / 24 450 (Nismo) 16 388 (1,6 Ecotec benzinas) ; 19 774 (1,6 CDTi Ecotec dyzelinas)

*Palyginime nėra vėliau pasirodysiančio dviejų litrų CH-R variklio;

**180 km/val – 1,2 visų varančių ratų sistema su automatine dėže S, 185 km/val – 1,2 priekinių varančių ratų sistema su automatine dėže S, 190 km/val – 1,2 priekinių varančių ratų ECO modifikacija su mechanine pavarų dėže;

*** 11,4 s įsibėgėja visų varančių ratų sistemą turintis variantas su automatine dėže, 11,1 įsibėgėja priekiniais ratais varomi su automatinėmis dėžėmis, o 10,9 įsibėgėja CH-R su mechanine dėže;

**** Degalų sąnaudos skiriasi dėl įvairių ratų dydžių, pavaros, pavarų dėžės tipo.

Žinoma, krosoverių rinkoje šiuo metu yra tiek, kad nors vežimu vežk, tačiau palyginę keturis ganėtinai populiarius modelius matome, kad CH-R nesiūlo didelio variklių pasirinkimo. Kaip jau minėjau anksčiau, tai yra šiek tiek keistokas žingsnis.

Tiesa, rinkoje yra ir dar vienas hibridinis krosoveris. Tai neseniai pasirodęs „KIA Niro“. Šis automobilis turi tik hibridinę pavarą, tačiau daugeliu važiavimo savybių yra visa galva žemiau už aprašomą „Toyota“ kūrinį.

TAIP PAT SKAITYKITE: „KIA Niro“: eilinis tarp krosoverių, išskirtinis tarp hibridų

Na, o kaip sekėsi su „Niro“ pasiekti geras degalų sąnaudas galite perskaityti paspaudę čia.

Tai, kad CH-R jau pateko į renkamo geriausio Europos metų automobilio 2017 finalinį septintuką, sufleruoja, kad tai nėra dar vienas hibridinis „Toyota“ žaisliukas. Greičiausiai pastarasis modelis, kaip ir tikisi „Toyota“, bus itin populiarus ir ateityje Lietuvos gatvėse jų išvysime ne vieną šimtą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais