Dabar su šiuo automobiliu artimiau susipažinti gali ir žurnalistai, ir būsimieji pirkėjai – jis pasiekė Lietuvos „Metų automobilio 2017“ rinkimų stovyklą. O kiek anksčiau progą su juo pavažinėti turėjo ir šių eilučių autorius, viešėjęs Ispanijoje, šios mašinos pristatyme.
Trumpai
Kas yra šis naujausias „Toyota“ kūrinys, skirtas, bent jau kaip teigia jo kūrėjai, aštrius vairavimo pojūčius mėgstančiam europiečiui? C-HR yra kupė tipo, paaukštintas automobilis, kurį geriausia būtų klasifikuoti kaip miesto visureigį.
CH-R dabar yra gaminamas su 1,2 litro benzininiu varikliu, taip pat galima ir hibridinė jo versija su 1,8 litro varikliu. Rytų Europos rinką kiek vėliau pasieks ir 2 litrų benzininis motoras.
„Toyota“ viliasi, kad ateityje tai bus vienas dažniausiai gatvėse sutinkamų šio gamintojo automobilių. Viliamasi, kad vairuotojai, besidairantys į „Honda H-RV“, „Nissan Juke“ ar didesnį „Nissan Qashqai“, nuspręs apsilankyti ir „Toyota“ salone, kur užsisakys C-HR.
Japonai tvirtai siekia užsibrėžto tikslo, o rezultatus jau galėsime matyti visai netrukus. Pavyzdžiui, pirmiesiems klientams dar net negavus savo automobilių, trijose Baltijos šalyse jau yra užsakyti 200 šio modelio egzempliorių. Iš jų apie 50 Lietuvoje.
Ko vertas šis automobilis ir kodėl, vos spėjus jam pasirodyti, jau laukiame „facelifto“ (atnaujinimo)?
Važiavimas
Vairuoti šį automobilį nuostabiame Madride ir jo apylinkėse yra tiesiog puiku. Automobilis valdomas labai gerai, garso izoliacija leidžia mėgautis ramybe ir tyluma salone, bent jau kol važiuojama mieste. Nors ant užpakalinių sėdynių nėra labai daug vietos, tačiau jos suprojektuotos ypatingai. Keleiviai turi nemažai vietos kojoms, nes užpakalinės sėdynės yra žemiau negu priekinės, todėl keleivio kojos palenda po priekinėmis sėdynėmis.
Tiesa, vardan futūristiškai atrodančio dizaino „Toyotai“ teko paaukoti vieną aktyviojo saugumo funkciją – nematomosios zonos matymą. Dėl mažyčių langų ir didelio ploto tarp jų bei bagažinės lango, matyti kitą automobilį žvelgiant per petį yra ganėtinai sunku.
Tačiau tai didelių problemų nesudaro – C-HR jau bazinėje versijoje yra komplektuojamas su visomis naujausiomis saugumo sistemomis, kurios pavadintos bendru terminu „Toyota safety sense“. Taigi, grįžkime prie vairavimo.
Euforija kiek nublanksta išvažiavus iš miesto, kur prasideda kalnuotos vietovės. Garso izoliacija yra tikrai gera, tačiau ne tada, kai triukšmauti pradeda variklis ir pavarų dėžė. Tai nėra malonus triukšmas, kuriuo džiugina kai kurie benzininiai automobiliai. Triukšmauja variatorius. Tai, kad šių automobilių varikliai bus suporuoti su variatoriais, nė kiek nenustebino. Juk tai yra bene pigiausia pavarų dėžė, tačiau atimanti daug vairavimo malonumo.
Visgi, kaip dainavo vienas lietuvių atlikėjas „Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą“. Šią taisyklę galima pritaikyti ir hibridiniam C-HR. Nors tai ir variatorius, pasiekti gerą degalų sunaudojimo rodiklį yra labai nesunku. Tai būna itin sudėtinga važiuojant kitais automobiliais, turinčiais tokią dėžę.
Konkurentai
Vienas keistesnių „Toyota“ žingsnių – nekurti C-HR su dyzeliniu varikliu. Juk „Toyota“ tikisi CH-R sėkmės Europoje, o čia dyzeliniai automobiliai vis dar mėgstami. Galbūt atsakymas yra kompanijos tikslas gaminti kuo daugiau ekologiškų transporto priemonių. Tad gal tai ženklas, kad ateityje išvysime vis mažiau „Toyotų“, varomų dyzelinu?
Kaip šis automobilis atrodo tarp kai kurių tiesioginių savo konkurentų?
Automobilis | „Toyota CH-R“ | „Honda HR-V“ | „Nissan Juke“ | „Opel Mokka X“ |
Varikliai | 1,2 Turbo benzinas ; 1,8 hibridas* | 1,6 Turbodyzelinas ; 1,5 Turbobenzinas | 1,6 ; 1,5dCi ; 1,2 DiG-T; 1,6X-Tronic ; 1,6 DiG-T; 1,6 Nismo ; 1,6 Nismo RS DiG-T | 1,4 ; 1,6 CDTi; 1,6 ecoFLEX ; 1,6 CDTi ecoFLEX ; 1,4 Ecotec |
Variklių tūriai, cm3 | 1798 ; 1197 | 1597 ; 1498 | 1598 ; 1461 ; 1197 ; 1598 ; 1618 ; 1618 ; 1618 ; 1618 | 1364 ; 1598 ; 1399 |
Galingumas, AG | 122 (abu varikliai) ; 116 | 120 ; 130 | 94 ; 110 ; 115 ; 117 ; 190 ; 200-218 (Nismo) | 140 ; 110 ; 115 ; 136 ; 152 |
Sukimo momentas, Nm/aps. min | 142/3600 ; 185/1500-4000 | 300/2000 ; 155/4600 | 140/3200-4400 ; 260/1750 ; 190/2000 ; 158/4000 ; 240/1600-5200 ; 250/1600-4800 ; 250/2400-6000 ; 280/3600-4800 | 200/1850-4900 ; 300/2000-2250 ; 155/4000 ; 320/2000 ; 240/2000-4000 |
Didžiausias greitis, km/val. | 170 ; 180-190** | 192 ; 187 | 168 ; 175 ; 178 ; 170 ; 215 ; 200 ; 200 ; 220 | 191 ; 181 ; 170 ; 190 ; 193 |
Pagreitis 0-100 km/val, s | 11 ; 10,9 – 11,4*** | 10,1 ; 11,2 | 12 ; 11,2 ; 10,8 ; 11,5 ; 7,8 ; 7-8,2 (Nismo) | 10,7 ; 11,9 ; 12,5 ; 9,9 ; 9,7 |
Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės | 3,5/4,1/3,9 ; 6,7-7,4/4,9-5,7/5,9-6**** | 4,2/3,8/4 ; 6,1/4,6/5,2 (Automatinė dėžė), 7/4,8/5,6 (Mechaninė dėžė) | 7,6/5/6 ; 4,4/3,8/4 ; 6,9/4,9/5,6 ; 8,3/5,2/6,3 ; 7,6/5,1/6 ; 9,1/5,6/6,9 ; 9,5/6,1/7,3 ; 9,5/5,9/7,2 | 8,3/5,3/6,3 ; 4,4/3,6/3,9 ; 8,5/5,5/6,6 ; 4,7/3,8/4,1 ; 8,3/5,4/6,5 |
CO2 sąnaudos, g/km | 93 ; 125-144 | 104 ; 120-130 | 138 ; 104 ; 129 ; 145 ; 139 ; 159-172 (Nismo) | 144 ; 103 ; 153 ; 106 ; 149 |
Ratų dydis | 215/65 R16, 215/60 R17, 225/50 R18 | 215/60 R16 | 205/60 R16. 215/55 R17 ; 225/45 R18 ; | 215/65 R16 ; 215/60 R17 ; 215/55 R18 ; 225/45 R18 |
Ilgis/plotis/aukštis, mm | 4360/1795/1565 (Hibridinio – 1555) | 4294/1772/1605 | 4135/1765/1565 ; 4165/1770/1565 (Nismo) | 4275/1781/1658 |
Ratų bazė, mm | 2640 | 2610 | 2530 | 2555 |
Tuščio automobilio masė, kg | 1380 – 1510 | 1312 – 1395 | 1130 – 1394 | 1280 – 1406 |
Bagažo skyriaus talpa, l | 377 | 431 | 207 (Nismo 4x4) ; 354 | 356 |
Kaina nuo, eur | 24 990 (hibridas) / 17 990 (1,2 „Standart“) | 19 340 (Benzinas) / 21 790 (Dyzelinas) | 15 270 (1,6 Benzinas) / 24 450 (Nismo) | 16 388 (1,6 Ecotec benzinas) ; 19 774 (1,6 CDTi Ecotec dyzelinas) |
*Palyginime nėra vėliau pasirodysiančio dviejų litrų CH-R variklio;
**180 km/val – 1,2 visų varančių ratų sistema su automatine dėže S, 185 km/val – 1,2 priekinių varančių ratų sistema su automatine dėže S, 190 km/val – 1,2 priekinių varančių ratų ECO modifikacija su mechanine pavarų dėže;
*** 11,4 s įsibėgėja visų varančių ratų sistemą turintis variantas su automatine dėže, 11,1 įsibėgėja priekiniais ratais varomi su automatinėmis dėžėmis, o 10,9 įsibėgėja CH-R su mechanine dėže;
**** Degalų sąnaudos skiriasi dėl įvairių ratų dydžių, pavaros, pavarų dėžės tipo.
Žinoma, krosoverių rinkoje šiuo metu yra tiek, kad nors vežimu vežk, tačiau palyginę keturis ganėtinai populiarius modelius matome, kad CH-R nesiūlo didelio variklių pasirinkimo. Kaip jau minėjau anksčiau, tai yra šiek tiek keistokas žingsnis.
Tiesa, rinkoje yra ir dar vienas hibridinis krosoveris. Tai neseniai pasirodęs „KIA Niro“. Šis automobilis turi tik hibridinę pavarą, tačiau daugeliu važiavimo savybių yra visa galva žemiau už aprašomą „Toyota“ kūrinį.
TAIP PAT SKAITYKITE: „KIA Niro“: eilinis tarp krosoverių, išskirtinis tarp hibridų
Na, o kaip sekėsi su „Niro“ pasiekti geras degalų sąnaudas galite perskaityti paspaudę čia.
Tai, kad CH-R jau pateko į renkamo geriausio Europos metų automobilio 2017 finalinį septintuką, sufleruoja, kad tai nėra dar vienas hibridinis „Toyota“ žaisliukas. Greičiausiai pastarasis modelis, kaip ir tikisi „Toyota“, bus itin populiarus ir ateityje Lietuvos gatvėse jų išvysime ne vieną šimtą.