Visureigio interjeras modernus, viduje viskas dailiai sutvarkyta, čia gausu vietos ir, svarbiausia, įspūdingas milžiniškas ekranas. Norint viską suvaldyti naudojantis meniu ir centriniu jutikliniu ekranu, pirmiausia reikia įgūdžių suprasti funkcijas ir dar retkarčiais užmesti akį į nuorodas ekrane. Trumpai tariant, tai nevyksta intuityviai ir be reikalo išblaško dėmesį.
Ant galinių sėdynių sėdima it ant plokščių suolų, be to, kažkaip šiek tiek kreivokai – taip yra dėl keistokos formos išorinės galinio atlošo dalies. Dar didesnės galėtų būti ir priekinės sėdynės – važiuojant BMW apimantis jausmas, lyg būtumėte puikiai integruoti į automobilį, čia, deja, taip ir neaplanko. Tačiau elektra reguliuojamų priekinių sėdynių apmušalai labai patogūs ir tinkami ilgoms kelionėms.
Taip ir turi būti, nes remiantis gamintojo deklaruojamais duomenimis, iX vienu įkrovimu nuvažiuoja daugiau nei 600 kilometrų, o mums testo metu pavyko įveikti 415 kilometrų. Taigi 100 km kelio įveikti iX 50 vidutiniškai prireikė 25,3 kWh.
Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad aktyviu vairavimo stiliumi besimėgaujantys BMW vairuotojai nė nemirktelėję sugeba iš baterijų išsiurbti ir 30 kWh. Beje, taip elgiantis šiek tiek suprastėjas sprinto rungties (įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h) įveikimo laikas.
Kitaip tariant: kiekvienas, kuriam patinka išnaudoti daugiau nei 500 AG, turėtų tikėtis viena baterijos įkrova nuvažiuoti mažiau nei 300 kilometrų.
Dar šiek tiek apie įkrovimo subtilybes: BMW visureigis gali abejingai imti energiją prijungtas prie buitinio elektros lizdo (visiškai įkrauti bateriją reikia net 54 valandų!) arba godžiai ją siurbti iš viešos greitojo įkrovimo stotelės. Beje, iX 50 iš įkrovimo stotelės (200 kW) maždaug 70 procentų akumuliatoriaus talpos prisipildo maždaug per 34 minutes. Prie buitinio sieninio įkrovimo prietaiso (11 kW) visiškai išsikrovęs iX praleidžia apie vienuolika valandų. Tinkamas naudoti įtaisas, bet tobulėti dar yra kur.
Išvada
Šio BMW įranga gausi, kaip elektromobilis jis yra tikra palaima, o kaip visureigis – vienas geriausių. Maždaug taip trumpai galima apibūdinti naująjį iX. Nuvažiuojamas atstumas tinkamas, įkrovimo trukmė – tipiška.
BMW iX xDrive50 įvertinimas
Kėbulas – 4 balai. Daug erdvės, kokybiškas interjeras užtikrina gerą savijautą. Galingų matmenų didingas SUV.
Variklis – 4 balai. Elektrinė pavara su kintamos rekuperacijos funkcija, pakankamu galingumu, greitojo įkrovimo galimybe; ilgas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.
Važiavimo dinamika – 4 balai. Puikus sprinteris, važiuoja stabiliai, gera stabdžių sistema.
Junglumas – 5 balai. Aukščiausio lygio prieiga prie internetinio ryšio. Asistentai? Visi įmanomi. Valdymas vidutiniškas.
Ekologija – 4 balai. Sunkus ir galingas automobilis su nuline CO2 tarša.
Komfortas – 4,5. Pakaba veikia puikiai, žemas triukšmo lygis, geriausia įmanoma įranga.
Kaina – 2,5. Bazinės versijos iX kaina įspūdingai aukšta, už svarbius įrangos elementus tenka papildomai primokėti.
„Auto Bild“ galutinis įvertinimas – 4 balai.
Techniniai gamintojo duomenys BMW
Variklis | Du elektriniai |
Galia (pr./gal.; kW) | 190/230 |
Sistemos galia (kW/AG) | 385/523 |
Maks. sukimo momentas (Nm) | 765 |
Baterijos tipas | ličio jonų |
Baterijos talpa (bruto/neto; kWh) | 111,5/105,2 |
Maks. greitis (km/h) | 200 |
Pavarų dėžė | bepakopė automatinė |
Varantieji ratai | visi |
Gamintojo nurodomos energijos sąnaudos (kWh/100 km; WLTP) | 20,4 |
CO2 tarša (g/km) | 0 |
Gamintojo nurodomas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas (km; WLTP) | 616 |
Velkamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg) | 2500/750 |
Bagažinės talpa (l) | 500–1750 |
Ilgis/plotis/aukštis (mm), * – plotis su veidrodėliais | 4953/1967–2230*/1696 |
Bazinės versijos kaina (eurais) | nuo 97 890 |
Testo rezultatai
Įsibėgėjimas 0–50 km/h | 2,1 s |
Įsibėgėjimas 0–50 km/h | 2,1 s |
0–100 km/h | 4,6 s |
0–130 km/h | 6,9 s |
0–160 km/h | 9,9 s |
Elastingumas 60–100 km/h | 2,1 s |
80–120 km/h | 2,6 s |
Automobilio svoris/krovumas | 2575/570 kg |
Svorio pasiskirstymas priekyje/gale | 49/51 % |
Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę | 12,2/12,2 m |
Sėdynių aukštis | 725 mm |
Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais | 35 m |
važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais | 34,4 m |
Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h | 51 dB (A) |
važiuojant 100 km/h | 61 dB (A) |
važiuojant 130/160 km/h | 64/69 dB (A) |
Energijos sąnaudos važiuojant taupiai (kWh/100 km) | 17,8 |
Vid. enerijos sąnaudos, įveikiant „Auto Bild“ 155 km testą (kWh/100 km), skirtumas (proc.) nuo gamintojo pateikiamų WLTP sąnaudų | 25,3 +24 |
Energijos sąnaudos važiuojant sportiškai (kWh/100 km) | 29,5 |
CO2 (g/100 km; atsižvelgiant į testuojant pasiektas degalų sąnaudas) | 0 |
Viena įkrova nuvažiuotas atstumas (km; atsižvelgiant į testuojant pasiektas energijos sąnaudas) | 415 |