Taip pat J.Razma siūlo, kad įstatymas įsigaliotų 2020 m. liepos 1 d. O ne sausio 1-ąją, kaip siūloma dabar.
Kaip jau anksčiau rašėme, V.Ąžuolas teigia, kad teikiamas įstatymo projektas yra pakoreguotas į naudą tiek gyventojams, tiek automobilių turėtojams ir bus daug švelnesnis nei ankstesnis. Jo teigimu, rengiant projektą atsižvelgta į ankstesniame įstatymo projekte buvusias per dideles sumas, kurios būtų tapusios našta mažiau uždirbantiems gyventojams.
Pasak jo, mokestis būtų mokamas tik pirmą kartą registruojant automobilį, o mokesčiai sieks nuo 40 iki 760 eurų.
Seimo posėdžių salėje susirinkusi opozicija siekė dar kartą nukelti šio projekto svarstymą, tačiau kadangi jau buvo nukeltas kartą – šis pageidavimas neįvykdytas. Po karštų diskusijų projekto įstatymo pateikimui pritarta – už balsavo 61, prieš – 35.
Toliau projektą Seimas svarstys lapkričio 26-ąją. Numatoma, kad automobilio taršos mokestis įsigaliotų nuo 2020 sausio 1-osios.
Mokėtų mažiau
Kaip ir anksčiau Aplinkos ministerijos siūlytame automobilių taršos mokesčio projekte, šiame taip pat siūloma mokesčio dydį apskaičiuoti pagal registruojamos motorinės transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį. Mokestis turėtų būti apskaičiuojamas ir sumokamas iki automobilio įregistravimo.
Tiesa, skiriasi ir mokamos sumos: didžiausia jų – 760 eurų – dyzeliniam automobiliui, jei jis išmeta daugiau nei 300 g/km CO2. Anksčiau siūlytas maksimalus mokestis buvo 1400 eurų.
Kai motorinės transporto priemonės kilmės ar patvirtinimo dokumentuose nebūtų duomenų apie motorinės transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį, išmetamas CO2 kiekis būtų apskaičiuojamas pagal formules.
Kaip rašoma įstatymo projekte, jei dokumentuose nebus duomenų, reikalingų apskaičiuoti motorinės transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį, motorinės transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis bus apskaičiuojamas remiantis lygiavertės motorinės transporto priemonės, esančios Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, duomenimis apie motorinės transporto priemonės svorį ir motorinės transporto priemonės variklio galią.
Mokesčio dydžiai bus indeksuojami kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams, taikant indeksavimo koeficientą, kuris nustatomas Lietuvos statistikos departamento apskaičiuotą ir Oficialiosios statistikos portale paskelbtą mokestinių metų vartotojų kainų indeksą dalijant iš šimto.