„Maniau, mačiau visko. Pasirodo, kad ne. Pasirodžius valstybinių numerių serijai LLL, Lietuvos rokfeleriai rado būdą kaip apeiti VMI ir uždirbti krūvą pinigų.
Nustebino mastai. 120 valstybinių numerių rezervuojami vieno asmens. Dešimtimis ar geresnių kombinacijų numeriai atsiranda FB pardavimų puslapiuose su dvigubai, trigubai ar daugiau didesnėmis kainomis.
Idomu tai, kad Regitros numerių rezervavimo taisyklėse nėra jokių apribojimų. Iškyla klausimas, ar taip turėtų tvarkytis valstybinės įmonės Regitra vadovybė, kuri toleruoja juodąją rinką Lietuvoje?“, – rašo skaitytojas Arvydas.
„Regitra“: klientai gali patys pasirinkti patinkančius numerius
„Regitros“ atstovė Emilija Bardauskienė, reaguodama į skaitytojo skundą, priminė, kaip vyksta registracijos numerių pasirinkimas.
Įprastai jie yra priskiriami automatiškai eilės tvarka, tačiau, klientui pageidaujant, gali būti suteikiama ir jam patinkanti numerio ženklo kombinacija. Pavyzdžiui, yra sudaryta galimybė pasirinkti norimą raidžių ir skaičių derinį iš numatomų gaminti numerio ženklų sąrašo, kuris yra atnaujinamas maždaug kas ketvirtį.
Didesnį numerio ženklų kiekį užsisako įmonės
„Regitros“ atstovės teigimu, dažniausiai didesnį numerio ženklų kiekį iš numatomų gaminti sąrašo užsisako įmonės, kadangi jos nori savo valdomas transporto priemones paženklinti panašiais numerio ženklais. Pavyzdžiui, logistikos bendrovėms taip yra lengviau administruoti savo turimą transporto priemonių parką. Kalbant apie fizinius asmenis, jie taip pat neretai pageidauja užsisakyti keletą numerio ženklų su panašiomis skaičių ir raidžių kombinacijomis, taip siekiant jais paženklinti visus šeimos turimus automobilius. Būtent dėl šių priežasčių šiuo metu yra sudaryta galimybė tiek juridiniams, tiek fiziniams asmenims įsigyti keletą patikusių derinių iš numatomų gaminti numerio ženklų sąrašo.
Taip pat neretai juridiniai ar fiziniai asmenys įsigyja transporto priemonę, bet, pavyzdžiui, ji dar nebūna parkeliavusi iš užsienio. Tad yra sudaryta galimybė iš anksto įsigyti numerio ženklus ir juos palikti saugoti „Regitros“ padalinyje, kad jau turint transporto priemonę, būtų iš karto galima su ja dalyvauti viešajame eisme, kitaip tariant, įregistruoti ir priskirti įsigytus patikusius numerio ženklus. Yra sudaryta ir galimybė numerio ženklus perleisti kitiems asmenims, pavyzdžiui, šeimos nariams ar kitiems asmenims.
Pirmenybė užsakantiems internetu ir sutrumpėjęs rezervacijos terminas
Atsižvelgiant į klientų poreikį paslaugas gauti greičiau ir patogiau, numerio ženklų užsakymas perkeltas į elektroninę erdvę. Tam, kad klientai išvengtų nepatogumų ir jiems nereikėtų fiziškai vykti į „Regitros“ padalinį atitinkamą dieną ir valandą, numerio ženklų sąrašo paskelbimo dieną pirmenybinė rezervacija taikoma būtent internetu.
Rezervacijos terminas sutrumpintas nuo penkių dienų iki vienos valandos.
Pastebėjus atvejų, kai tam tikri asmenys savo vardu rezervuodavo keletą numerio ženklų, tačiau jų neapmokėdavo ir taip pat neleisdavo jų rezervuoti kitiems asmenims, nuspręsta rezervacijos terminą sutrumpinti nuo penkių dienų iki vienos valandos. Toks rezervacijos termino sutrumpinimas leido numerių ženklų įsigijimą padaryti prieinamesnį kuo didesniam norinčiųjų ratui.
„Regitra“ visada rekomenduoja asmenims, norintiems užsisakyti numerio ženklus, tai daryti asmeniškai oficialiais kanalais.
„Norėtume pakviesti žmones būti budriais ir nepermokėti už numerio ženklus, kurie Regitros portale gali kainuoti gerokai mažiau. Taip galite ne tik išleisti daugiau, bet ir nežinant prisidėti prie mokesčių slėpimo“, – rašo E.Bardauskienė. Ji įtaria, kad galėjo nutikti toks scenarijus:
„Paskutinį kartą numatomų gaminti numerio ženklų sąrašas buvo papildytas visai neseniai – vasario 19 d. Būtent šią dieną klientai nuo 17 val. internetu galėjo rezervuoti jiems patikusį derinį. Kilus laikiniems nesklandumams dėl apmokėjimo, numerio ženklų rezervavimo terminas buvo pratęstas iki 24 val., siekiant užtikrinti, kad dėl trikdžių nenukentėtų klientai. Taigi gali būti, kad pasitaikė tokių asmenų, kurie rezervavo daugiau numerio ženklų. Tačiau, jų neapmokėjus per 24 val., numeriai grįžo į bendrą visiems klientams prieinamą sąrašą“.