Kiekvieną žiemą 15min skaitytojai pasakoja panašias istorijas, tik skirtingais žodžiais. Per šalčius užvedami automobiliai „dreba“, „cypia“ ar net „ūžia kaip skalbimo mašina“. O kitiems ledo sukaustyti automobiliai primena miniatiūrinius tankus.
Skaitytojų konkursas
Praėjęs savaitgalis buvo tikrai šaltas, temperatūra buvo nukritusi žemiau -20-ties žemiau „nulio“. Todėl vienur kitur daugiabučių kiemuose kaimynai padėjo viens kitam, bandydami užvesti automobilius. O tie, kurie užvedė automobilius patys, pafilmavo štai tokių vaizdų ir siuntė 15min konkursui:
Tačiau skaitytojų konkursas tik prasideda. Visą šią savaitę publikuosime jūsų atsiųstus filmuotus automobilių užvedimo vaizdus. O savaitgalį paskelbsime nugalėtojus.
Siųskite vaizdus gazas@15min.lt
Štai, kokius vaizdus skaitytojams pavyko nufilmuoti anksčiau:
Ekspertų patarimai: kaip išvengti bėdų užvedant automobilį
Valdas Valiukevičius, žurnalistas, knygos „Dakaro kariai“ autorius:
„Siūlau sekti orų prognozę. Matant, kad ateina dideli šalčiai, derėtų pasitikrinti akumuliatorių baterijos pajėgumą. Jeigu ji senoka, gal reikia pakeisti ar bent įkrauti. Jeigu automobilis senas ir abejojate, kad jis bus gyvas esant -20 šalčio, reikėtų, kad mechanikas peržiūrėtų elektros ir degalų sistemas. Aišku, jei jūsų automobilis – senas, susidėvėjęs dyzelis, turbūt niekas nepadės“.
Lenktynininkas ir žurnalistas Aidas Bubinas:
„Siūlau laiku keisti akumuliatorių bateriją. Taip pat kaitinimo žvakes dyzeliams arba degimo žvakes ir laidus automobiliams, varomiems benzinu. Dar – degalų filtrą.
Degalų nepilti iš kibiro pas kaimyną Vaclovą. Na, arba statyti į garažą, ten šilčiau. Dar galima sumontuoti variklio pašildymo sistemą – autonominę, pvz., Webasto arba pigesnę alternatyvą – elektrinę. Aišku, tam reikia turėti elektros šaltinį: grįžti namo, jungi prie tinklo – ir akumuliatorius įkrautas ir variklis ryte šiltas, o gal net salonas“.