Štai kaip atrodė galutiniai balsavimo rezultatai:
- „Mercedes-Benz C-Class“ – 45 balai
- „Hyundai IONIQ 5“ – 41 balas
- „Škoda Enyaq iV“ – 39 balai
- „Hyundai Tucson“ – 37 balai
- „Ford Mustang Mach-E“ – 35 balai
- „Nissan Qashqai“ – 31 balas
- „Audi e-tron GT“ – 22 balai.
Vaizdo įrašas, kaip buvo skelbiami komisijos balsai, žiūrėkite čia.
Konkursas Lietuvoje vyksta pagal Europos Metų automobilio konkurso rinkimų pavyzdį. Tad prieš savaitę komisija, kurioje yra ir 15min atstovas, išrinko finalinį septintuką. Tad šeštadienio vakarą visiems septyniems finalininkams kiekvienas komisijos narys turėjo išdalinti po 25 balus. Vienas automobilis galėjo gauti daugiausiai 10 balų.
TOP7 atrodė taip: „Audi e-tron GT“, „Ford Mustang Mach-E“, „Hyundai IONIQ 5“, „Hyundai Tucson“, „Mercedes-Benz C klasė“, „Nissan Qashqai“, „Škoda Enyaq iV“.
Pernai nugalėtoju išrinktas elektrinis VW ID.3. Todėl šiemet finale įvykusi elektromobilių ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių akistata buvo itin atkakli: 4 elektromobiliai metė iššūkį 3 benzinu varomiems ratuočiams. Taip pat išdalinti apdovanojimai specialių nominacijų nugalėtojams atskirose kategorijose.
Paskelbti nominacijų nugalėtojai
„Tautos automobilį“ išrinko 15min skaitytojai, skyrę beveik 21 000 balsų. Surinkęs 7 proc. balsų, nugalėtoju tapo „Audi e-tron GT“. Antras liko VW ID.4. Trečias – „Škoda Enyaq“.
Į „Metų elektromobilio“ vardą pretendavo šie trys modeliai: „Hyundai IONIQ 5“, „Mercedes EQA“, „Škoda Enyaq iV“. Po atkaklios kovos paaiškėjo, kad „Metų elektromobiliu 2022“ gali vadintis „Hyundai IONIQ 5“ modelis.
Į „Metų verslo klasės automobilio“ titulą taikėsi šie trys modeliai: „Aston Martin DBX“, „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“. Bandymai bei verslo atstovų atsiliepimai lėmė, kad labiausiai verslui tinkančiu modeliu pripažintas „Audi e-tron GT“ elektromobilis.
Į „Metų miesto visureigio“ vardą pretendavo trys modeliai: „Hyundai Tucson“, „Nissan Qashqai“, „Toyota Yaris Cross“. Nugalėtojo titulas atiteko prieš daugelį metų miesto visureigių segmentą suformavusiam „Nissan Qashqai“ modeliui.
„BTA metų šeimos automobiliu“ pretendavo tapti vienas iš šių trijų modelių: „Hyundai Santa Fe“, „Škoda Enyaq iV“, „Volkswagen Arteon Shooting Brake“. Trijuose Lietuvos miestuose automobilius bandžiusios šeimos nusprendė, kad titulo vertas yra septynvietis „Hyundai Santa Fe“ visureigis.
„Saugiausiu stabdžiu“ galėjo tapti vienas iš šių trijų modelių: „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Volkswagen ID.4“. Po „Vilnius TECH“ universiteto mokslininkų atliktų stabdymo efektyvumo bandymų paaiškėjo, kad titulas atiteko „Audi e-tron GT“ modeliui.
Į „Metų inovacijos“ titulą pretendavo šios trys technologijos: „Hyundai IONIQ 5“ V2L technologija, „Hyundai Tucson“ aklosios zonos kameros, „Seres 3“ integruotas vaizdo registratorius. Titulą išplėšė „Hyundai IONIQ 5“, kurio V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik elektros prietaisą, bet ir kitą elektromobilį.
„Metų multimedijos“ titulą nusinešti galėjo šie modeliai: „Audi e-tron GT“, „Hyundai IONIQ 5“, „Mercedes-Benz C klasė“. Bandymai parodė, kad titulu džiaugsis „Hyundai“ atstovai, kurių „Mercedes Benz C class“ modelio multimedija pelnė svarbų apdovanojimą.
„Metų dizaino“ automobiliu galėjo tapti šie modeliai: „Audi e-tron GT“, „Hyundai IONIQ 5“, „Volkswagen Arteon Shooting Brake“. Nuspręsta, kad „Metų dizaino 2022“ apdovanojimo vertas „Hyundai IONIQ 5“ modelis, savo išvaizda patraukiantis ne vieno akį.
„Metų sportiškiausiu“ modeliu pretendavo tapti vienas iš šių trijų automobilių: „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Audi E-tron GT“, „Porsche Macan S“. Titulą pelnė sportiškumu ne vieną nustebinęs „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ modelis.
Tradiciškai „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų metu atiduodama garbė ir sportininkui, garsinusiam Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet į „Metų vairo“ titulą pretendavo šie trys sportininkai: Benediktas Čirba, Jonas Karklys, Benediktas Vanagas. „Metų vairu 2022“ tapo šonaslydininkas, nesyk pelnęs čempiono titulą, Benediktas Čirba.
Apie konkursą
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus nuo pat pradžios organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas. Kasmet rudenį tradiciniame susirinkime išrenkama nauja profesionalių automobilių žurnalistų ir ekspertų komisija, kuriai tenka užduotis – per du mėnesius įvertinti visus į rinkimus deleguotus naujausius, per metus Lietuvos automobilių rinkoje debiutavusius, modelius. Galiausiai išrenkami pretendentai į skirtingas nominacijas, į „Lietuvos metų automobilio“ vardą tradiciškai taikosi septyni, iš visų kandidatų išrinkti, automobilių modeliai.