Skirtingų laikotarpių futurizmo ikonos: „DeLorean DMC-12“ ir BMW i8

Persikelti į kitą epochą, pakeisti istorijos tėkmę ar pamatyti, kas mūsų laukia, būtų tiesiog puiku. Nors technika dar nėra tokia pažangi, automobilių gamintojai mums kartais leidžia keliauti laike. Tokią galimybę užtikrina BMW i8 ir „DeLorean DMC-12“.
BMW i8 ir „DeLorean DMC12“
BMW i8 ir „DeLorean DMC12“ / „Autobild“ nuotr.

Persikelti į kitą epochą įmanoma nebent tik Holivude. Garsiausia kelionės laike vizija buvo sukurta XX a. devintajame dešimtmetyje, kai pagrindinį trilogijos „Atgal į praeitį“ vaidmenį atliko sparnuotas „DeLorean DMC-12“ modelis. Šiame filme svarbiausias jo įrangos elementas buvo laiko akceleratorius – mirksintis ir šiek tiek bauginantis garažinis atradimas. 

Be abejo, sparnuotasis „DeLorean“ – tai viena didžiausių kino žvaigždžių tarp automobilių. Šis sportinis automobilis iš Airijos, be vaidybos filme, daugiau nelabai ir turi kuo pasigirti. 1982 metais tokios prastos reputacijos mašinų nebuvo daug. Šio automobilio kokybė prasta, apsisukimo spindulys didelis, kaip ir degalų sąnaudos, be to, jis sunkiai valdomas ir nuspėjamas kelyje. Jame įmontuota „Renault“ penkių pavarų dėžė ir 2,8 l darbinio tūrio V6 variklis. Kiti automobiliai tada buvo gerokai pažangesni. 

„Autobild“ nuotr./„DeLorean DMC12“
„Autobild“ nuotr./„DeLorean DMC12“

Jei dabar būtų kuriama ketvirtoji filmo „Atgal į praeitį“ dalis, automobilio žvaigždės vaidmeniui siūlytume BMW i8 modelį. Konstruodami jį bavarai įrodė, kad sportiniai automobiliai gali ne tik varžytis galia. Bavarai vidaus degimo variklį suderino su dviem elektriniais, montuojamais po vieną prie kiekvienos ašies. Todėl i8 tapo labai universalus, kur reikia, sugeba važiuoti be jokio garso, o kur reikia – lenktyniauti su „Porsche 911“.

Kas bendro tarp „DeLorean“ ir BMW i8? Idėja. Abiem atvejais buvo norima sukurti automobilį, kuris gerokai lenktų savo epochą. Johnas DeLoreanas buvo aukšto rango „General Motors“ vadybininkas, atsakingas, pavyzdžiui, už „Pontiac GTO“ modelį. Jis svajojo sukurti ekonomišką ir ilgaamžį kompaktinį automobilį, tačiau jo darbdavio tokia idėja XX a. aštuntajame dešimtmetyje iš viso nedomino. 

„Autobild“ nuotr./BMW i8 ir „DeLorean DMC12“
„Autobild“ nuotr./BMW i8 ir „DeLorean DMC12“

J. DeLoreanas iš „General Motors“ išėjo nusivylęs ir 1975 metais įkūrė „DeLorean Motor Company“. Dizaino studija „Italdesign“ davė jam sportinio automobilio su per vidurį montuojamu varikliu brėžinių. Panašu, kad tai bus buvęs „Porsche 928“ įpėdinio projektas, kuris Kufenhausene (šiame mieste gaminami „Porsche“ automobiliai) niekam nekrito į akį. 

J. DeLoreanas norėjo, kad po šio automobilio kapotu būtų „Citroën GS Birotor“ rotorinis variklis, tačiau galiausiai buvo pasirinktas „Europa V6“ motoras, aštuntojo dešimtmečio „Peugeot“, „Renault“ ir „Volvo“ kūrinys. 

„Autobild“ nuotr./BMW i8 ir „DeLorean DMC12“
„Autobild“ nuotr./BMW i8 ir „DeLorean DMC12“

„DeLorean DMC-12“ modelio gamyba buvo pradėta 1981 metų pavasarį Airijoje, o jau 1982-aisiais ji buvo baigta. Per tą trumpą laiko tarpą iš viso buvo pagaminta 8,5 tūkst. šio modelio automobilių. Išties liūdna pirmosios laiko mašinos pabaiga.

BMW modelis turi daugiau šansų į laimingą pabaigą. i8 – vienas ypatingiausių automobilių, kuriuos tik galima šiandien įsigyti. Turėdamas anglies pluošto kėbulą jis yra lengvas, atrodo kaip koncepcinis modelis ir važiuoja taip, kaip dera tikram sportiniam BMW. Prie šio egzotiško automobilio reikia priprasti, nes šalia jo visos kitos mašinos atrodo, lyg būtų pagamintos akmens amžiaus epochoje. 

3 milijardai eurų – tiek BMW kainavo sukurti naują markę ir parengti „gyvenimui“ i3 ir i8 modelius. Kosminė suma, ir vadovybė puikiai supranta, kad ši investicija neatsipirks labai greitai. Ką gi, kelionės laike juk niekada ir nebuvo pigios. 

Futurizmas – tai beprotybė

Projektuoti ateities automobilius būtų iš tikrųjų lengviau, jei galėtume keliauti laike. Norint nuspėti, kokie automobiliai bus paklausūs po kelerių metų ir pakeis dabartinius, reikia turėti be galo daug drąsos. Jos kaip tik ir turėjo J. DeLoreanas, tačiau jam pritrūko šiek tiek sėkmės ir galbūt... sumanumo. BMW rizikuoja ne ką mažiau, bet ir rizikos laipsnis šįkart yra gerokai didesnis.

„Autobild“ nuotr./BMW i8
„Autobild“ nuotr./BMW i8

Automobilių techniniai duomenys:

  DeLorean DMC12 BMW i8
Variklis Benzininis, V6, įmontuotas gale išilgai Turbobenzininis, L3 ir du elektriniai
Darbinis tūris 2849 cm3 1499 cm3
Galia 97 kW (132 AG) esant 5500 aps./min.  266 kW (362 AG) (visos hibridinės sistemos)
Sukimo momentas 220 Nm esant 2750 aps./min. 320 Nm esant 3700 aps./min. (benzininio variklio)
Maks. greitis 198 km/val. 250 km/val.
0–100 km/val. 11 sek. 4,4 sek.
Pavara  Galinė / 5 bėgių mech. (galima rinktis ir autom.) 4x4 (padedant ir elektros varikliui) / 6 pakopų autom.
Ilgis/plotis/aukštis 4216/1857/1140 mm 4689/1942/1293 mm
Automobilio svoris 1268 kg 1560 kg
Vid. degalų sąnaudos 14,3 l/100 km 2,1 l/100 km
CO2 emisija 339 g/km 49 g/km
Naujo kaina Vokietijoje 74 797 Vokietijos markės (1982 m.) 126 000 Eur

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų