Daugiau nei 30 metų vairuojantis autobusiuką alytiškis Juozas sako, kad tik spalį sužinojo, kad nuo gruodžio pabaigos liks be darbo. Vietoj 16-os Alytaus vežėjų įmonių, turinčių 46 mikroautobusus, paslaugas miestui teiks konkursą laimėjusi kauniečių bendrovė „Kautra“.
Atleidžiamus vairuotojus įmonė vilioja pas save, tačiau siūlomos algos jų netenkina.
„Siūlo apie 600 eurų, bet neaišku, ar „ant popieriaus“ ar „į rankas“. Tai nedaug, kapeikos, biržoje beveik tą patį gausi“, – sako vairuotojas Rimantas.
Smulkūs vežėjai skaičiuoja, kad po „Kautros“ atėjimo be darbo liks per 100 vairuotojų. Įmonės, investavusios į dirbtuves, ėmusios paskolas įsigyti autobusiukams, sako patirsiančios nuostolių.
Smulkūs vežėjai, dalyvavę konkurse pripažįsta, kad permainų reikėjo, ir sako buvo pasirengę gerinti paslaugas, atnaujinti senus autobusus.
„Mūsų įmonė iš karto netgi nupirko 8 naujus autobusus, paleidome juos, norėjome parodyti pavyzdį. Ėjome į savivaldą, bet mūsų niekas negirdėjo, nes buvo taip užprogramuota, kad turėjo ateiti ta įmonė, kuri laimėjo“, – mano UAB „Multivanas“ direktorius Vaclovas Karalevičius.
Nuo gruodžio pabaigos į gatves išriedės 32 nauji „Kautros“ autobusai. Savivaldybės sudaryta viešojo transporto paslaugos sutartis septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trejiems – atsieis per 18 mln. eurų. „Kautra“ dar už 1,5 mln. eurų pasižadėjo įrengti švieslentes ir elektroninių bilietų sistemą.
Skaičiuojama, kad kasmet transporto paslaugos „Kautrai“ kainuos 1,8 mln. eurų, už bilietus vežėjas žada surinkti apie 1,3 mln. eurų, tad likusią dalį – pusę milijono – savivaldybė turės primokėti iš biudžeto.
Šiemet vietos vežėjams savivaldybės dotacija buvo dešimtkart mažesnė. Valdininkai tikisi, kad dalį išlaidų padengs didesnis važiuojančiųjų skaičius, tačiau kad žmonėms paslauga nebrangs, sako negarantuojantys.