Vyras prisiminė 2013 m. jo namuose vykusį gaisrą. Atvykę į įvykio vietą, ugniagesiai, visų pirma, turėjo išspręsti galvosūkį – kaip kuo greičiau pasiekti degantį namą. Tik sumanių darbuotojų ir neabejingų kaimynų dėka ši istorija baigėsi laimingai ir žmonės nenukentėjo. Pašnekovas papasakojo, jog būtent šis įvykis privertė susimąstyti. Netrukus po to jis kreipėsi į sodų bendrijos administraciją bei valstybines institucijas prašydamas padėti išspręsti problemą ir įpareigoti gyventojus tvoras nuo kelių atitraukti.
Kodėl niekas nesirūpina atlaisvinti žemių, dėl kurių nepatogumų kyla kiekvieną dieną? Net šiukšlių konteinerius tenka stumti apie kilometrą, nes šiukšliavežių technika gatvelėmis neprivažiuoja.
Patikrinimo sulaukė ir pats
Vyras stebisi netrukus ir pats sulaukęs Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) prie Žemės ūkio ministerijos darbuotojų apsilankymo. Patikrinimo metu nustatyta, kad ant įvažiavimo į jam ir kaimynei priklausančius sklypus įrengti vartai neteisėti, pastatyti valstybei priklausančioje žemėje. Pašnekovas teigia sutinkantis su darbuotojų pateiktomis išvadomis, tačiau iki šiol neranda atsakymo į klausimą, kodėl ir kiti gyventojai neįpareigojami atlaisvinti valstybei priklausančių žemės plotų.
„Susidaro įspūdis, kad šioje situacijoje institucijos vienus baudžia, o kitų – ne. Vartai, dėl kurių buvau nubaustas, pastatyti ant įvažiavimo, kuriuo dalijamės su kaimyne, ir ne prie gatvės, o giliau sklype. Vietoje, kuri nė vienam gyventojui jokių nepatogumų nekėlė. Kodėl niekas nesirūpina atlaisvinti žemių, dėl kurių nepatogumų kyla kiekvieną dieną? Net šiukšlių konteinerius tenka stumti apie kilometrą, nes šiukšliavežių technika gatvelėmis neprivažiuoja“, – svarstė jis.
Skundžia vieni kitus
Pašnekovo teigimu, itin rizikinga situacija susidarė Kernavės g. Į Kulautuvą neseniai nutiestu dviračių taku nuolat važinėja aktyvaus laisvalaikio entuziastai, neretai tai – šeimos su vaikais. Dviračių takas baigiasi ties sodų bendrija, tačiau dviratininkai drąsiai važiuoja Kernavės g. Nors ateityje ją planuojama pritaikyti dviratininkams, šiuo metu darbai nėra baigti ir viename siaurame kelyje turi išsitekti pėstieji, dviratininkai ir automobilių vairuotojai.
Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojo Tautvydo Tamošiūno teigimu, problema bus išspręsta. Minėtoje gatvėje esantis kelias, priklausantis Kauno rajono savivaldybei, pagal galimybes bus pritaikytas dviračių eismui.
Sodų bendrijos pirmininkė Rasa Stainienė pastebi, kad tai sena problema, egzistuojanti nuo bendrijos įsikūrimo. Vis dėlto moteris teigia, kad gyventojai šiuo klausimu į ją nesikreipė.
„Nė vienas gyventojas į mane nesikreipė. Žmonės pykstasi tarpusavyje, vieni kitus skundžia, gauna raštus, kad statinius turi nugriauti. Jeigu į juos nereaguoja, tai aš pati negaliu jų patraukti ar griauti“, – sakė SB „Kernavė“ pirmininkė.
Negali patikrinti visų SB narių tvorų
NŽT Viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji specialistė Renata Remeikaitė patvirtino, jog gyventojų pasirašytas prašymas buvo gautas, o besikreipusieji sulaukė ir atsakymo. R.Remeikaitė teigia, kad prašyme nebuvo nurodytos konkrečios vietos ar žemės sklypai, ties kuriais galimai yra užimta valstybinė žemė.
„Kauno rajono skyrius neturi tiek žmogiškųjų išteklių, kad galėtų atlikti visos SB „Kernavė“ teritorijos patikrinimą vietoje. Sodų bendrijos nariams pateikus patikslintą informaciją, nurodant konkrečias vietas ar žemės sklypus, ties kuriais galimai yra užimta valstybinė žemė, Kauno rajono skyrius atliktų žemės sklypų, greta kurių yra padaryti pirmiau minėti galimi žemės naudojimo tvarkos pažeidimai, žemės naudojimo valstybinę kontrolę ir, nustatę pažeidimus, imtųsi veiksmų pagal kompetenciją dėl pažeidėjų patraukimo administracinėn atsakomybėn ir šių pažeidimų pašalinimo“, – 15min teigė R.Remeikaitė.
Yra žinoma, kad su panašiomis problemomis susiduria ir kitų sodų bendrijų nariai. Svarbu prisiminti, jog mėgėjų sodo teritorija turi būti tvarkoma taip, kad prireikus į ją galėtų patekti priešgaisrinės saugos, policijos, greitosios pagalbos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai.