„Instagram“ vartotojas slapyvardžiu rihor33 paskelbė vaizdo įrašą, kuris buvo nufilmuotas Lietuvos pasienio kaime netoli sienos perėjimo punkto „Medininkai – Kamenyj Log“.
Vaizdo įraše matyti kiemas, prigrūstas automobilių su įvairių šalių – daugiausia Vokietijos, Lietuvos ir Latvijos – tranzitiniais numeriais.
„Vaizdas iš Lietuvos kaimo pasienyje su Baltarusija. Seniau sodinome bulves, bet dabar statome automobilius į stovėjimo aikštelę. Čia tarsi muziejus. Manau, kad „BMW“ ir „Mercedes“ pardavėjai turėtų čia atvykti į kvalifikacijos kėlimo kursus. Jie patys nėra matę tokių automobilių“, – komentavo vaizdo įrašo autorius.
Vaizdo įrašas iš Lietuvos kaimo jau sulaukė daugiau nei 255 000 peržiūrų.
Kieme galima išvysti kelis sportinius „BMW“ ir „Mercedes“ automobilius. „Porsche 911“ kupė, bent du kabrioletus ir nemažai „BMW“ visureigių.
Be vaizdo įrašų iš kaimo, vyras savo paskyroje paskelbė vaizdo klipų, kurie greičiausiai buvo nufilmuoti Vilniaus Gariūnų turgaus automobilių stovėjimo aikštelėje.
Turgaus automobilių stovėjimo aikštelėje taip pat gausu automobilių su įvairių ES šalių tranzitiniais numeriais.
Taip pat galite pamatyti daug „BMW X5“ ir X7 visureigių, „Mercedes-Benz GLE“, V klasės minivenų. Automobilių stovėjimo aikštelėje yra pakankamai naujų „Volvo“ ir „Range Rover“. Taip pat viename iš vaizdo įrašų galima suskaičiuoti bent keturis „Mercedes Gelentwagen“, kurių kaina gerokai viršija 50 tūkst. eurų.
Kodėl automobiliai buvo palikti Lietuvoje?
„Nasha niva“ skelbia, kad jei ne visi, tai tikrai nemaža jų dalis yra tie automobiliai, kurie buvo pakeliui į Baltarusiją, bet negalėjo ten patekti dėl papildomų reikalavimų, kuriuos Lietuva įvedė birželio 4 d.
Dabar į Baltarusiją iš Europos gali įvažiuoti tik tie automobiliai, kurių variklio darbinis tūris neviršija 1,9 litro ir kurie kainuoja iki 50 tūkst. eurų. Norint į Baltarusiją eksportuoti automobilius, kuriuos uždrausta įvežti į Rusiją, pirkėjas turi pateikti automobilio gamintojo deklaraciją.
Tai yra laisvos formos dokumentas, kurį pateikia automobilį pagaminęs gamintojas (ne oficialus atstovas), patvirtinantis, kad jam yra žinomas jo pagamintų prekių pardavėjas ir jų pirkėjas trečiojoje šalyje ir kad jų sudarytas sandoris nekelia abejonių (kad šis sandoris nepažeidžia tarptautinių sankcijų).
Kaip rodo praktika, šį reikalavimą įvykdyti vargu ar įmanoma.