Vilniaus miesto savivaldybė giriasi sukūrusi aiškią ir skaidrią sistemą, kuria bus tvarkomos gatvės – pirmiausia tos, kuriomis per parą pravažiuoja daugiausia asmeninių arba viešojo naudojimo transporto priemonių, kur daugiausia provėžuotų arba jau anksčiau remontuotų vietų ir nelygumų. Taip pat esą atsižvelgiama ir į dažnus pačių gyventojų prašymus.
Eismo specialistai ir vairuotojai pastebi, kad masinė gatvių rekonstrukcija vyksta prieš pat artėjančius rinkimus į Seimą. Panašiai buvo užsimota ir prieš pat savivaldos rinkimus Kaune, kai buvo skirtas didelis dėmesys itin problemiškoms šio miesto arterijoms.
Pasak LRT.lt pašnekovų, sostinė kol kas dar netuštėja – abiturientams vyksta brandos egzaminai, studentams – egzaminų sesija.
„Miestas bus laisvesnis birželio pabaigoje, kai pasibaigs sesijos ir egzaminai. Tuomet nemažai žmonių išvyks atostogauti į kitas vietas, ir liepą bei rugpjūtį miestas bus tuštesnis“, – sako eismo specialistas Artūras Pakėnas.
Tačiau tuo jis siūlo per daug nesidžiaugti – gatvėse jau galima matyti dirbančius kelininkus. Pirmieji asfaltavimo darbai prasidėjo Laisvės prospekte. Nuo Buivydiškių iki Žemynos gatvės bus paklota nauja asfaltbetonio danga. Vėliau darbai persikels į Kęstučio, Kalvarijų, Tuskulėnų gatves.
Šiemet planuojama išasfaltuoti 33,4 km gatvių, taip pat planuojama asfaltą pakloti 5,75 km žvyrkelių.
Darbai bus vykdomi Savanorių prospekte, Nemenčinės plente, Antakalnio, Stepono Batoro, Titnago, Sakališkių, Taikos, Kovo 11-osios, Pašto, Žolyno, Mileišiškių, Salininkų, Čekoniškių, Vinco Kudirkos ir Santariškių gatvėse.
Taip pat planuojama išasfaltuoti 5,75 km žvyrkelių Varnės g., Užusienio g., Rodūnios kelyje, Platiniškių g., Rytų g., Liepų alėjoje, Juodvarnių g. ir Broniaus Krivicko g.
Skaičiuojama, kad šiems darbams atlikti reikės 4,7 mln. eurų. Šios lėšos bus panaudotos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, kurias Vilniaus miestui skyrė Susisiekimo ministerija. Norint išvengti spūsčių pagrindinėse miesto gatvėse, remonto darbai vyks ir naktimis.
L.Kvedaravičius: reikia pakentėti
Vilniaus vicemeras liberalas Linas Kvedaravičius, LRT.lt paklaustas, kodėl, atėjus vasarai, mieste nesumažėjo spūsčių, vardijo kelias priežastis.
„Dar nesibaigė mokslo metai, ir moksleiviai bei studentai turi egzaminų sesiją. Taip pat prasidėjo kelių remontas. Tai sukelia tam tikrus nepatogumus vilniečiams, bet tai – natūrali situacija. Reikia iškentėti šį laikotarpį, ir, remontams pasibaigus, eismo situacija pagerės“, – žadėjo L.Kvedaravičius.
Pasak vicemero, didžiausius darbus ketinama baigti iki rugsėjo – kad grįžę iš atostogų galėtų važiuoti sutvarkytomis gatvėmis. „Taip pat stebimas transporto judėjimas ir stengiamasi šviesoforų darbą sureguliuoti taip, kad eismas būtų dar patogesnis“, – LRT.lt kalbėjo L.Kvedaravičius.
„Mes stengiamės, kad keliai būtų kuo geresni. Į tai reikia investuoti daug lėšų. Žinoma, remontai sukelia tam tikrų nepatogumų, bet remontus reikia daryti neišvengiamai. Tokia gatvių būklė yra nusistovėjusi per ne vienerius metus – tenka taisyti klaidas ir praėjusios kadencijos“, – praėjusiai valdžiai kritikos negailėjo L.Kvedaravičius.
Perspėja vairuotojus būti atidesnius
Kaip teigia laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas, nors prioritetai gatvių tvarkymui skirstomi pagal tai, koks transporto priemonių skaičius pravažiuoja pro tam tikrą vietą, kyla tam tikrų neaiškumų dėl remonto vietų pasirinkimo.
„Dabar darbai vyksta Laisvės prospekte, ir aš nesuprantu, kodėl. Ten kelio danga tikrai nebuvo tokia bloga, kad reikėtų neatidėliotino remonto. Manau, yra labiau problemiškų vietų, kuriose situaciją reikėtų spręsti greičiau. Kita vertus, galbūt kelininkai skaičiuoja, kad vasaros viduryje bus laisvesnis eismas, sumažės transporto priemonių skaičius tose vietose, todėl pradės darbus ten. Jei dabar pradėtų remontuoti tas vietas, susidarytų daug didesnės spūstys, ir tai turėtų įtakos eismo srautams“, – svarsto V.Kudarauskas.
Pasak eismo specialisto A.Pakėno, kamščiai būtent dėl to ir susidaro, kad vairuotojai ieško alternatyvų remontuojamoms gatvėms: „Remonto vietos skatina kamščius – žmonės stengiasi nevažiuoti tomis gatvėmis ir renkasi kitas. Kol visi atsirenka savo naujus maršrutus, susidaro spūstys. Niekas nenori stovėti, todėl renkasi kitas gatves, kuriose atsiranda naujos grūstys“.
Žurnalistas V. Kudarauskas vairuotojams pataria būti atidesniems ir laikytis greičio ribojimų bei atkreipti dėmesį į remontuojamas vietas.
„Vairuotojai labai skuba ir nepaiso greičio ribojimo ženklų. Jei greitis ribojamas iki 30 km per valandą, tai tas ženklas padėtas ne šiaip sau. Tas greitis parinktas saugus visų atžvilgiu – tiek vairuotojų, tiek kelio darbininkų.
Dabar daug kur klojamas naujas asfaltas, pilama smala. Jei vairuotojas važiuos 50 km per valandą, nors leidžiama tik 30, tai gali atsiliepti važiavimui – neseniai išklota nauja danga dar gali būti klampi, bet stabdymo metu ji bus slidi. Kai leistinas greitis viršijamas 20 km per valandą, gerokai pailgėja stabdymo kelias, didesnė tikimybė nesuvaldyti automobilio“, – perspėja V.Kudarauskas.