Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sostinės viešojo transporto vairuotojai svarsto streikuoti: dalis dirba be pietų ir be tualeto

Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai skundžiasi darbo sąlygomis, žala sveikatai, todėl svarsto streikuoti, šeštadienį pranešė Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija (LRT). Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ Eismo organizavimo departamento vadovas Jurijus Zaranka tikina, kad vairuotojų sveikatos problemos – pavienės, o norint pagerinti darbuotojų sąlygas, pavyzdžiui, pakeisti vairuotojų darbo grafikus, reikia laiko.
Vilniaus viešasis transportas
Vilniaus viešasis transportas / Žygimanto Gedvilo/15min nuotr.

Visuomeniniam transliuotojui apie darbo sąlygas papasakojo vairuotojas Darius Bernatovičius.

„Dirbu nuo rugpjūčio mėnesio. Uždirbau šitoje įmonėje gastritą, osteochondrozę. Buvo pora dienų, kad reikėjo devynias valandas sėdėti prie vairo, nė į tualetą aš negaliu, man jau silpna buvo“, – dėstė jis.

Apie nepakeliamas sąlygas liudijo ir vairuotoja Elena Gančiauskienė.

„Pastaruoju metu [darbas] labai sudėtingas tapo, todėl kad eismo tvarkaraščiai tiek suspausti, kad jau nebepakeliama. Žmonės ne važiuoja, o lekia“, – sakė ji.

Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas
Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas

Vairuotojai antrino ir kolegė Birutė Gižienė.

„Jaunam vairuotojui, neseniai dirbančiam, jam bloga pasidarė, iškvietė greitąją, išvežė. Jam ten spaudimas. Kitai kolegei kraujas pasipylė iš nosies, iškvietė greitąją. Pamatavo spaudimą – 190 ir 110. Yra tokių stresų. Dvi moterys po insulto“, – komentavo ji.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius reiškė pasipiktinimą dėl darbo grafikų – esą dalis vairuotojų neturi galimybės laiku pavalgyti, kai kurie gruodį išvis liko be pietų.

„Mes anksčiau turėjom grafikus, kurie buvo aštuonių valandų, dabar matome, kad turime ir dešimties valandų grafikus. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį 250 vairuotojų pavėlavo į pietus, 300 vairuotojų išvis dirbo be pietų.

Kreipėmės ne vieną kartą į Valstybinę darbo inspekciją, kuri buvo nustačiusi darbo ir poilsio režimo pažeidimų“, – teigė jis.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ Eismo organizavimo departamento vadovas J.Zaranka pripažino aukščiau išvardytas problemas, tačiau tikino, kad, pavyzdžiui, eismo grafikai nuolat analizuojami, jų realios korekcijos esą trunka mėnesius, o vairuotojų negalavimai, anot jo, pavieniai.

Turėjom tik vieną atvejį, kada vairuotojas kreipėsi į medikus darbo metu.

„Čia labai reti atvejai. Jeigu kalbėtume apie gruodžio mėnesį, turėjom tik vieną atvejį, kada vairuotojas kreipėsi į medikus darbo metu. Ir vieną atvejį dabar turim sausio mėnesį“, – teigė jis.

„Pirmoje pamainoje dirba 502 vairuotojai, antroje pamainoje – apie 400 vairuotojų. Jeigu turėsime 31 dieną, tai vienas atvejis per mėnesį, ar tai yra didelis skaičius?“ – svarstė J.Zaranka.

Bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas“ dirba apie 1 tūkst. troleibusų ir autobusų vairuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai