Sostų karai pagal „Bugatti“: „Veyron“ mirė – tegyvuoja „Chiron“

Į serijinių automobilių sostą žengia naujas karalius – 1500 AG. variklį turintis „Bugatti Chiron“. Soste jis pakeis savo pirmtaką – „Bugatti Veyron“.
„Bugatti Chiron“
„Bugatti Chiron“ / Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr.

Naujasis karalius šią savaitę pristatomas 2016 m. Ženevos automobilių parodoje. „Galingiausias, greičiausias, prabangiausias ir išskirtiniausias automobilis pasaulyje“ – taip apibūdinamas naujasis superautomobilių segmento drakonas/tironas – „Bugatti Chiron“.

Pradžiai – keletas iškalbingų skaičių. 1 500 AG galios agregatas jau paminėtas. Jis leis bolidui pasiekti 420 km/val. maksimalų greitį. „Bazinė“ kaina – 2,4 mln. eurų (8,4 mln. litų). Kas yra tie 1 500 „arklių“? Palyginimui, F1 pasaulio čempiono Lewiso Hamiltono vairuojamas Mercedes komandos bolidas po galiniu sparnu turi „tik“ 900 AG. variklį.

Spidometro skalė prietaisų skydelyje yra nuo 0 iki 500 km/val.

Kiti Chirono skaičiai. Darbinis variklio tūris – 8 litrai. Cilindrų konfigūracija ir skaičius – W 16. Visa tai 100 km/val. greitį leis pasiekti vos per 2,5 sek. Tiesa, tam reikės specialaus rakto – Top Speed Key (Maksimalaus greičio raktas). Be jo „Bugatti Chiron“ važiuos ne greičiau kaip 380 km/val. Tai – beveik triskart greičiau nei maksimalus leistinas greitis Lietuvos automagistralėse vasarą (130 km/val.).

Beje, „Bugatti“ atstovai teigia, kad maksimalus 420 km/val. greitis – ne riba. Šis monstras potencialiai pajėgus pasiekti ir dar didesnį greitį – todėl spidometro skalė prietaisų skydelyje yra nuo 0 iki 500 km/val.
Sutalpinti 1,5 tūkst. arklių po variklio gaubtu – ne juokas. Tam reikia išskirtinių inžinerinių kompetencijų ir įgūdžių. O kur dar nuolatinė visų varomų ratų pavara ir pagal specialų užsakymą aerokosminėje bendrovėje sukurtos ir pagamintos padangos, gebančios atlaikyti šitokius variklio iššūkius.

Naujasis „Bugatti“ žvėris – ne tik supergreitas, bet ir išskirtinis. Pamatyti „Bugatti Chiron“ seksis, ko gero, tikrai ne kasdien – iš viso bus pagaminta ne daugiau kaip 500 šio modelio egzempliorių, t.y., po 50-65 per metus.

Norintiems įsigyti tokį žaisliuką derėtų paskubėti. Nors pradinis įnašas užsisakant automobilį iš anksto – 200 tūkst. eurų, užsakyta jau 180 „Bugatti Chiron“ vienetų. Nors oficiali prekyba šiais automobiliais bus pradėta tik šių metų rudenį.

Beje, koncernas „Bugatti“ planuoja netrukus išbandyti savo kūdikio chirono galias visu pajėgumu – juo bus mėginama pagerinti serijinių automobilių maksimalaus greičio pasaulio rekordą, kuris kol kas priklauso „Hennessey Venom GT“ – 434,95 km/val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis