„Volkswagen“ netrukus turėtų susitarti dėl baudžiamosios bylos nutraukimo JAV sumokėdama 4,3 mlrd. JAV dolerių po to, kai bendrovė pripažino, kad vienuolikoje milijonų visame pasaulyje jos pagamintų automobilių buvo įdiegta speciali programa, leidusi atitikti oro taršos reikalavimus, nors kai kuriais atvejais išmetamos taršos lygis leistiną normą viršijo iki 40 kartų.
„Volkswagen“ anksčiau teigė, kad buvęs kompanijos valdybos pirmininkas Martinas Winterkornas apie padėtį buvo informuotas tik 2015 metų rugpjūčio gale ar rugsėjo pradžioje, prieš pat kylant skandalui 2015 metų rugsėjo mėnesį.
Tačiau Vokietijos laikraštis „Sueddeutsche Zeitung“ ir regioniniai televizijos kanalai NDR ir WDR skelbia, kad du „labai svarbūs liudininkai“ amerikiečių tyrėjams sakė, kad apie problemas M. Winterkornas ir dabartinis grupės valdybos pirmininkas Herbertas Diessas žinojo „nuo 2015 metų liepos galo“.
„Direktoriai nesiėmė jokių priemonių informuoti JAV tarnybas apie šias manipuliacijas“, – rašo „Sueddeutsche Zeitung“.
Nors „Volkswagen“ pripažino, kad programinė įranga buvo instaliuota, M. Winterkornas savo atsakomybę neigė. Vokietijos žiniasklaida skelbia, kad vienas išminėtų dviejų liudininkų buvo „Volkswagen“ dyzelinių automobilių padalinio vadovas, kuris ir pranešė JAV tarnybos apie taršos duomenis padedančią klastoti programą 2015 metų rugpjūtį.
Tačiau „dyzelgeitas“ Vokietijos automobilių milžinei nesutrukdė 2016 metais pasiekti naują automobilių pardavimų rekordą. „Volkswagen“ grupė, kuriai taip pat priklauso „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ ir kitos markės, 2016 metais padidino pardavimus 3,8 proc. iki 10,3 mln. automobilių ir vėl perkopė įspūdingą 10 mln. automobilių kartelę.