Šeštojo dešimtmečio pradžioje, kai Europos ir pasaulio ekonomika pradėjo po truputį atsigauti, „Volkswagen“ nusprendė, kad pats laikas sukurti naują savo modelį, kuris tiktų daugiau lėšų turintiems žmonės, nenorintiems pirkti masinio „Beetle“.
1953 metų Paryžiaus automobilių parodoje debiutavo „Volkswagen Karmann Ghia“ – trijų bendrovių bendro triūso kūrinys. „Volkswagen“ sugalvojo šio modelio idėją ir jam davė „Beetle“ pakabą. Tada „Volkswagen“ kreipėsi į Vokietijos kėbulų gamintoją „Karmann“, kad ši naujam sportiškam dvejų durų modeliui sukonstruotų kėbulą, o „Karmann“ savo ruožtu dizaino idėjoms pasitelkė Italijos dizaino namus „Ghia“.
Šių trijų bendrovių bendrų pastangų rezultatas buvo stulbinamo populiarumo sulaukęs nedidukas sportiškas automobilis, kuris, galima sakyti, iš karto tapo pagrindiniu „Volkswagen“ modeliu, gamintojo vėliavą nešusiu 19 metų.
„Karmann Ghia“ kėbulas iš dalies buvo gaminamas rankomis, o tai lėmė, kad vieną modelį inžinieriai dėliodavo kur kas ilgiau, nei pagrindinės „Volkswagen“ gamyklos galėjo ekonomiškuosius „Beetle“ išleisti į dienos šviesą. Tai lėmė ir gerokai didesnę automobilio kainą salonuose. Vis dėlto, kai 1955 metais prasidėjo šio sportiško automobilio pardavimai, iš karto buvo gauta 10 tūkst. užsakymų – tokios geros pradžios „Volkswagen“ vadovai tikrai nesitikėjo.
Pagrindinis automobilyje montuotas variklis buvo 1,6 litro benzininis motoras, kuris pasiekdavo 50 AG. Nors iš esmės tai buvo sportinis automobilis, „Volkswagen Karmann Ghia“ reklamavo kaip stilingą 2+2 kupė.
Jau po dvejų gamybos metų, 1957-aisiais, gamintojas pristatė ir kabrioletą. 1961 metais „Volkswagen“ išleido atnaujinto dizaino „Karmann Ghia“ modelį, tačiau populiarumu tarp kolekcininkų šiomis dienomis vis tiek pirmauja originaliojo dizaino modelis.
Šio automobilio istorija baigėsi 1974 metais, kai jį pamažu pakeitė bendri „Volkswagen“ ir „Porsche“ projektai 914 ir „Volkswagen Scirocco“. Per savo gyvenimą pasaulį išvydo apie 445 tūkst. „Karmann Ghia“ modelių, iš jų apie 364 tūkst. buvo kupė modeliai.
Su „Karmann Ghia“ „Volkswagen“ pasauliui parodė, kad gali būti ne tik gana nuobodžių, bet ir labai ekonomiškų automobilių gamintojas. Vokietijos milžinas parodė savo sugebėjimus, kuriuos demonstruoja iki šiol.
„Karmann Ghia“ įsimylėjo Jungtinių Amerikos Valstijų pirkėjai, todėl daug kabrioletų galima pamatyti Kalifornijos keliuose. Norint įsigyti gero stovio „Karman Ghia“ Europoje, ant stalo teks pakloti apie 10 tūkst. eurų, tačiau už tokius pinigus galima gauti labai gerą, nedidelį ir žaismingą automobilį, kurio dizainas net pagal šių laikų standartus nėra per daug pasenęs.
„Volkswagen Karmann Ghia“ duomenys |
|
---|---|
Kaina |
Apie 10 tūkst. Eur |
Maks.greitis |
138 km/val. |
0–100 km/val. |
27 sek. |
Svoris |
870 kg |
Variklis |
4 cil. benzininis, 1 584 cm3 |
Sukimo mom. |
106 Nm esant 2 800 aps./min. |
Galia |
50 AG esant 4 000 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 13,5 l |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 4 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |