„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2020 01 06 /2020 01 07

Sprendimas dėl žalių rodyklių, kurį ketinama keisti, Vilniui jau kainavo 100 tūkst. eurų

Nuo Naujųjų Lietuvos gatvėse nebeliko žalių rodyklių, kurios leisdavo vairuotojams sukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui. Didieji miestai greitai pastebėjo, kad sankryžose, kuriose anksčiau spūstys nesiformavo, ėmė strigti eismas. Susisiekimo ministras pareiškė, kad Vilniuje kai kuriose sankryžose rodyklės grįš metams. Senosioms nuimti jau išleista per 100 tūkst. eurų.
Šviesoforas
Šviesoforas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Žaliųjų rodyklių pašalinimas kainavo kiek daugiau nei 103 tūkst. eurų“, – 15min atsakė Vilniaus miesto savivaldybė, paklausus, kiek kainavo senąsias nuimti.

Paprašyti patikslinti, savivaldybės atstovai teigė, kad tai nėra tik lentelių pašalinimas, bet ir sankryžų eismo reguliavimo ir valdymo darbai, nauji infrastruktūros sprendimai sankryžose ir pan.

Pareikalavo teisės nuspręsti patiems

Nemaža dalis rodyklių dingo paskutinėmis 2019-ųjų dienomis, kadangi jas pašalinti reikėjo iki Naujųjų. O vairuotojai netruko pajusti, kad stovėti tenka tuščiose sankryžose, spūstys formuojasi ten, kur anksčiau visi važiuodavo tik stabtelėdami.

Praeitos savaitės pabaigoje Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas surengė trumpą spaudos konferenciją, kurioje pareiškė, kad visiškai atsisakius žaliųjų rodyklių, eismo saugumas sostinėje nepagerėjo, o eismo pralaidumas pablogėjo.

„Šiandien apsitarėme su kitais didžiaisiais miestais, kad kreipsimės į Susisiekimo ministeriją ir Vyriausybę, prašydami tam tikrose vietose, kur nenukenčia eismo saugumas (tai padėtų išspręsti ir tam tikrus eismo iššūkius), mes galėtumėme žalias rodykles savivaldybių iniciatyva grąžinti“, – žurnalistams penktadienį teigė V.Mitalas, tikindamas, kad idėją palaiko ir Kauno bei Klaipėdos merai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas

Ministras apsigalvojo

Dar penktadienį susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius kritikavo savivaldybes, esą jos tinkamai nepasiruošė dešiniojo posūkio rodyklių nuėmimui, todėl turi ieškoti būdų spręsti problemas, nes ministerija greičiausiai nesvarstys galimybių grąžinti lenteles. Tačiau jau pirmadienį susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pareiškė, kad dešinįjį posūkį leidžiančios žaliosios rodyklės kai kuriose Vilniaus miesto sankryžose bus grąžinamos metams.

„Pradedame formalią procedūrą, kad tose sankryžose, kuriose didėja spūstys, galima būtų pratęsti dar žaliųjų sukimo į dešinę rodyklių galiojimo laiką. Svarstome apie metus laiko“, – pirmadienį sakė ministras.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Jaroslavas Narkevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Jaroslavas Narkevičius

J.Narkevičius tikino, kad problemos iš esmės kyla tik Vilniuje, tuo metu, pavyzdžiui, iš Kauno savivaldybės nusiskundimų negauta: „Iš jų mes nusiskundimų negavome. Tačiau jeigu atsiras tokios sankryžos, kur dėl žalios rodyklės nuėmimo didėja spūstys, mes svarstysime kiekvieną atvejį atskirai.“

Vilniaus meras Remigijus Šimašius į tai sureagavo teigdamas, kad nors sprendimas peržiūrėti sprendimą dėl žaliųjų rodiklių džiugina, tačiau tai nėra problemos sprendimas, tik atidėjimas.

Termino atidėjimas metams nėra problemos sprendimas, tik jo pavėlinimas.

„Termino atidėjimas metams nėra problemos sprendimas, tik jo pavėlinimas. Niekam nereikia to blaškymosi (gal net ir kitas žodis čia tiktų) ir eismo dalyvių erzinimo. Vilnius neprašė ir neprašo nukelti šio sprendimo įgyvendinimo. Miestas prašo galimybės savarankiškai nuspręsti dėl žalių rodyklių naudojimo, atsižvelgiant į eismo dalyvių saugumą ir sklandų judėjimą“, – feisbuke skelbė meras.

Vilniaus savivaldybės teigimu, sostinėje yra iki 20-ies probleminių vietų, kur norėtų grąžinti žaliąsias rodykles. Iš viso iki pertvarkos tokių sankryžų Vilniuje buvo apie 120.

Jeigu Susisiekimo ministerija nuspręs leisti grąžinti lenteles, Vilniaus savivaldybė tikina, kad sąrašas konkrečių sankryžų, kuriose reikėtų grąžinti žaliąsias rodykles, artimiausiu metu bus sudarytas remiantis eismo monitoringo išvadomis, įvertinus pėsčiųjų saugumo aspektą, pakitusį sankryžos pralaidumą, taip pat kitus kriterijus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs