Šiai menamai dilemai spręsti pasitelkiau matematiką. Įvertinau skirtingus automobilių elementus, parametrus ir savybes skirtingais balais. Ir, žinoma, padalinau juos iš automobilių kainos. Įdomu? Tęskime.
Kodėl lyginau būtent šiuos automobilius? Paprasta – abu jie „Volkswagen Group“ darbas, abu naudoja tą pačią platformą ir abu sveria plius minus tiek pat – 1660 kg. „Audi“ penkiais kilogramais sunkesnis. Tačiau ar verta mokėti papildomai už „Audi“ ženklelį? O gal jis tiek geresnis, kad „ženklelio mokestis“ pasidaro nesvarbus?
Variklis ir transmisija
Išbandžiau bene brangiausias šių dviejų automobilių versijas. „Volkswagen Tiguan“ su 2,0 litro TDI turbodyzeliu, pasiekiančiu 140 AG ir „Audi Q3“ su tokio paties tūrio, tik 177 AG pasiekiančiu dyzeliu. Nors abu varikliai skamba labai panašiai, papildomi 37 AG „Audi“ suteikia pranašumą. Iki 100 km/h jis net 2 sek. greitesnis („Audi“ 8,2 sek., „Volkswagen“ 10,2 sek.).
„Volkswagen Tiguan“ |
Tačiau dyzelinius variklius vertinti pagal tai, kaip jie bėgėjasi iki šimto – neteisinga. Verčiau paminėsiu, kad abu yra pavydėtinai dinamiški realiomis sąlygomis. Lenkimuose nebūtina „susižeminti“ – visose septyniose pavarose galios pakankamai.
Abu automobiliai su dviejų sankabų DSG pavarų dėžėmis. Abu – su 7 pavaromis. Nevyniosiu į vatą, ši dėžė man labai patinka. Rodos, pagaminta Šveicarijoje – tiksli, greita ir protinga. „Audi“ atveju didesnį sukimo momentą (380 Nm) išnaudoja ten, kur reikia. 320 Nm „Tiguan“ „momentų“ irgi užtenka. Tik lenkimai užtrunka ilgiau.
Įvertinimas: „Audi Q3“ – 8, „Volkswagen Tiguan“ – 7.
Ekonomija
Galėjau šiuos skaičius įvertinti drauge su varikliu ir transmisija, tačiau šiais laikais ekonomija – bene svarbiausias kriterijus. Taigi, atskira skiltis šiems skaičiams.
„Audi“ pateikia tokius skaičius: 7,0 l mieste, 5,3 l užmiestyje ir 5,9 l vidutinės. „Volkswagen“ tik mieste ekonomiškesnis (6,9 l), kitur pralaimi (5,5 l užmiestyje ir 6,0 l vidutiniškai).
„Audi Q3“ |
Praktiškai abu vartoja labai panašius kiekius dyzelino. Tačiau dėl mažesnio CO2 rodiklio, „Audi“ nusipelno taškeliu daugiau.
Įvertinimas: „Audi Q3“ – 6, „Volkswagen Tiguan“ – 5.
Elgesys kelyje
Iš paskutinių stengdamasis kliautis matematika, o ne emocijomis, važiavimą vertinčiau vienodai. „Audi“ kiek sportiškesnis (todėl labiau patiko), tačiau važinėjant prastesniais nei Vilnius-Kaunas-Klaipėda keliais „Tiguan“ būtų geresnis pasirinkimas. Bet jei linkstate link sportiškesnio vairavimo, intensyvesnio darbo prie vairo – Q3 yra geresnis. Nors, tokiu atveju nevertėtų rinktis nei vieno iš jų. A1 yra mašina jums.
Neteko matyti šių automobilių išardytų, bet spėju, jų vairo mechanizmai ir didžioji dalis pakabos yra identiškos. Gal ir gerai, pagaminti vieną tikslų ir kokybišką vairo mechanizmą pigiau nei gaminti du. Tiek Q3, tiek „Tiguan“ vairu atlieka tiek darbo, kiek reikia. Mano galva daugiau informacijos apie ratų padėtį praverstų, bet kalbame apie padidinto pravažumo madingus automobilius, ne apie karšus hečbekus.
Įvertinimas: „Audi Q3“ – 6, „Volkswagen Tiguan“ – 6.
Interjeras
Čia persvarą didina „Audi“. Ne tik dizaino prasme, bet ir panaudotų medžiagų kokybe Q3 salonas yra geresnis už „Tiguan“. Dizainas, kaip sako, skonio reikalas, bet čia nepasiginčysi – jei „Volkswagen“ viską padarė savo receptu, „Audi“ surado įdomesnių sprendimų, gražesnių linijų.
„Volkswagen Tiguan“ |
Audio sistema „Audi“ atveju irgi vienu laipteliu aukščiau. Ji skamba geriau. Tačiau abu automobiliai palaiko visus populiariausius formatus – MP3, USB ir „iPhone“.
Ir visa kita – nuo sėdynių apmušalų, panaudotų pastikų iki kilimo po kojomis – „Audi“ atliko geriau. Tai, be jokios abejonės, finansų skyriaus darbas. Didesnė automobilio kaina turi būtų kažkaip pateisinta.
Įvertinimas: „Audi Q3“ – 9, „Volkswagen Tiguan“ – 7
Smulkmenos
Nors „Audi“ multimedija sistemos ekranas geresnis (aukštesnė jo rezoliucija, todėl vaizdas atrodo kokybiškesnis), man labiau patiko prisilietimams jautrus „Volkswagen“ sprendimas. „iPhone“ ir „iPad“ laikais visuose automobiliuose turėtų būti liečiami ekranai. Tai ir intuityviau, ir greičiau. „Audi“ naudojamas ratukas su keliais pagalbiniais mygtukais perpratus funkcijas atlieka, tačiau faktas – čia užtruksite ilgiau.
„Audi Q3“ |
Tačiau neliūdėkite, ratukas tikrai geriau nei „Lexus“ montuojama pelytė ar „Volvo“ tūkstantis ir vienas mygtukas.
Dizaino nesiimsiu vertinti. Tačiau keletą pliusų „Audi“ užsidirba už gražesnius žibintus, modernesnį prietaisų apšvietimą, mygtukų dizainą ir bendrą kokybės ir modernumo jausmą.
Tuo tarpu klimato kontrolės valdymo sistema „Audi“ įgyvendinta ne taip gerai kaip VW. Jos temperatūros valdymo mygtukai, tiksliau rankenėlės yra didelės, o norint keliais laipsniais sumažinti temperatūrą, reikia kelis kartus jas pasukinėti pirmyn atgal. „Tiguan“ naudojama laiko išbandyta VW sistema yra malonesnė.
Įvertinimas: „Audi Q3“ – 5, „Volkswagen Tiguan“ – 5.
Verdiktas
Taigi, skaičiuojame. „Audi Q3“ matematiniame žaidime surenka 34 taškus. „Volkswagen Tiguan“ – 30. Dabar kaina – „Audi Q3“ su 2 litrų turbodyzeliniu varikliu ir automatine DSG pavarų dėže salone kainuoja 119 tūkst. Tokių pačių parametrų „Volkswagen Tiguan“ su kiek silpnesniu varikliu – 109 tūkst. Skirtumas – dešimt tūkstančių.
34 „Audi“ taškus padalinę iš 119 gauname 0,286. 30 VW taškų padalinę iš 109 – 0,275. Taigi, matematikos pagalba išaiškintas nugalėtojas – „Audi Q3“. Su tuo „Audi“ ir sveikinu.
Automobilių techniniai duomenys:
„Audi Q3“ 2.0 TDI 177 AG DSG | „Volkswagen Tiguan“ 2.0 TDI 130 AG DSG | |
Kaina nuo: | 118 832 Lt. | 109 452 Lt. |
Galia: | 177 AG/130 kW | 140 AG/103 kW |
Sukimo momentas: | 380 Nm | 320 Nm |
Iki 100 km/h: | 8,2 sek. | 10,2 sek. |
Vidutinės degalų sąnaudos: | 5,9 l | 6,0 l |
Varomi ratai: | visi | visi |
Svoris: | 1665 kg | 1660 kg |
CO2 emisija: | 156 g/km | 158 g/km |
Daugiau duomenų: | čia | čia |
P.S. Kadangi automobilius paprastai vertinu į skaičius nekreipdamas jokio dėmesio (štai įrodymas), džiaugiuosi, jog matematika šį kartą nenuvylė. „Audi“ vertas šios pergalės, kad ir minimalia persvara.