Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Spūstys magistralėse – ar tikrai visada kaltos tik aplinkybės?

Artėja paskutinis ilgasis šios vasaros savaitgalis. Tokiu metu automagistralėse paprastai nusidriekia virtinės automobilių ir daugelis vietoj malonių ilgesnio savaitgalio įspūdžių būna priversti keiksnotis spūstyse. Draudimo bendrovės „If“ teigimu, esant intensyviam eismui automagistralėse dažniausiai patiriamos žalos – automobilio buferio įlenkimai, sudužę žibintai, atsitrenkimai į atitvarus, pasitaiko ir susidūrimų su gyvūnais. Specialistai pataria, kaip tokių įvykių išvengti, rašoma pranešime.
Ukmergės plente prie Vilniaus vietoj posūkio į Tarandę planuoja tunelį
Spūstis / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Budrumas tegul neatostogauja

Nors per atostogas labai norisi pamiršti visus rūpesčius, nemažai jų išvengti pavyksta tiesiog iš anksto pasidomėjus situacija automagistralėse prieš pat kelionę. Šiuo metu tokia informacija išties lengvai pasiekiama. Yra įvairių mobiliųjų programėlių, kaip „Waze“, kurios praneša apie eismo įvykius realiuoju laiku, todėl patariama prieš kelionę pasidomėti, ar automagistralėse nėra vykdomi kelio darbai, ar nepranešama apie didesnius ar mažesnius eismo įvykius.

Gauta informacija padės iš anksto susiplanuoti maršrutą ir leis sutaupyti laiko, o gal net išvengti galimų eismo įvykių. Pavyzdžiui, važiuojant nuo pajūrio Kauno link, galima rinktis Žemaičių plentą arba Panemunės kelią per Jurbarką ir Raudondvarį.

„Dar vienas svarbus ir elementarus patarimas – vairuojant visą dėmesį skirti tik keliui. Pastebime, kad nemažai eismo įvykių nutinka, kai vairuotojai geria kavą, naršo telefone ar junginėja muziką. Esant dideliam greičiui užtenka sekundę nukreipti dėmesį nuo kelio, ir gali nutikti nelaimė, pavyzdžiui, išbėgus gyvūnui. Jei esate budrus, dar galite spėti kliūties išvengti, tačiau kitu atveju padariniai gali būti liūdni“, – komentuoja draudimo bedrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.

Supratingumas kitų atžvilgiu

Automagistralėse, kur eismas – itin intensyvus, o automobilių greitis – didelis, srautą akimirksniu gali paveikti net ir nedideli techniniai eismo įvykiai. Taip nutikus vairuotojai neretai neskuba patraukti transporto priemonės iš įvykio vietos, ir tai tampa didele kliūtimi kelyje, kuri galiausiai net paralyžiuoja eismą.

D.Trimonis pataria, jog esant eismo įvykiui, kai nėra nukentėjusiųjų ir abu eismo dalyviai sutaria dėl aplinkybių, automobilius reikia nufotografuoti, patraukti į kelkraštį įjungus avarinius įspėjamuosius signalus ir tik tuomet pildyti eismo įvykio deklaraciją.

Eismo įvykio liudininkams taip pat patariama nesiblaškyti kelyje, nesistengti įamžinti įvykių telefonais, staigiai nekaitalioti eismo juostų, o pasirinkus saugų greitį apvažiuoti kliūtis ir nesudaryti sąlygų spūstims susidaryti.

Dažnai dėl vairuotojų neapdairumo eismo įvykiai vėliau tampa nemenku galvos skausmu, nes žala būna išties nemaža, pradedant nuo 600 Eur, kai greitis nedidelis, o po didelių avarijų automobilis dažnai būna neremontuotinas.

Visgi kelionė gali tapti malonia patirtimi, jei vairuojama susikaupus ir stengiamasi iš anksto susiplanuoti ne tik maršrutus, bet ir pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos